Gå til innhold

Klipper dere neglene korte? - Håndhygiene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha lest noe råd om å klippe neglene korte? Annet enn å fjerne neglelakk, ringer, klokker og smykker. Selv føler jeg at hendene ikke blir skikkelig rene av å ha lange  negler og klipper dem derfor korte.

Er det ikke anbefalt å klippe negler korte nå for å unngå smitten?

Anonymkode: fff8a...7aa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lange akrylnegler er stygt og bakteriebombe, så det beste er å klippe neglene ganske korte ja. 

Anonymkode: 27fe3...e38

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lange negler er stygt og uhygienisk, blir kvalm når jeg ser personer som jobber med mat som har lange negler. Har selv jobbet i næringsmiddelindustrien og den første beskjeden under jobbintervjuet var at lange negler ikke var lov og at de tok hygiene veldig seriøst.

Nails.thumb.jpg.49f55fef8090f986bcd38f4aa22cb210.jpg

Anonymkode: 84388...b52

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Lange negler er stygt og uhygienisk, blir kvalm når jeg ser personer som jobber med mat som har lange negler. Har selv jobbet i næringsmiddelindustrien og den første beskjeden under jobbintervjuet var at lange negler ikke var lov og at de tok hygiene veldig seriøst.

Selv neglene på nederste bilde er vel for lange? De vil jo rive opp engangshansker og samle skitt ganske rask?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har naturlig negler uten neglelakk med lengde tilsvarende nederste bildet. Ikke korte, men litt lange. Jeg klipper de ikke, jeg vasker under hver gang jeg vasker hender. 

Anonymkode: 3ee19...9d3

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klippet neglene mine korte, men det nederste bildet her er jo semi-lange negler :) Klipp dem litt kortere! 

Anonymkode: 23cf7...41a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke huske å ha lest noe råd om å klippe neglene korte? Annet enn å fjerne neglelakk, ringer, klokker og smykker. Selv føler jeg at hendene ikke blir skikkelig rene av å ha lange  negler og klipper dem derfor korte.

Er det ikke anbefalt å klippe negler korte nå for å unngå smitten?

Lange negler forbys for ansatte på sykehjem/sykehus m.m pga fare for spredning av bakterier og smitte sammen med bruk av smykker, ringer, øredobber, piercinger, neglelakk, armbåndsur, armbånd osv osv osv.

Hvis det er svar nok.

Anonymkode: a9b82...c4c

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt.  Og skrubber med neglbørste...slik jeg alltid har gjort.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lange negler forbys for ansatte på sykehjem/sykehus m.m pga fare for spredning av bakterier og smitte sammen med bruk av smykker, ringer, øredobber, piercinger, neglelakk, armbåndsur, armbånd osv osv osv.

Hvis det er svar nok.

Men hva med alle oss andre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har de korte hele året pga. bakterier. Jobber i barnehage så mye bakterier osv. som kan feste seg.

Anonymkode: 8ae91...870

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva med alle oss andre?

Vel dere må jo tenke gjennom i denne smitten om ikke det gjerne er noe i det og gjøre det samme eventuelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har "semi-lange" som det ble vist til over. 

Har alltid hatt god rutine med neglebørste og 20 sekunder vask. Som jeg antar er mer hygienisk enn de fleste med korte negler. 

Bruker hansker på butikk om dagen. 

Anonymkode: df8d7...999

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vel dere må jo tenke gjennom i denne smitten om ikke det gjerne er noe i det og gjøre det samme eventuelt.

Så hvorfor nevnes ikke dette i rådene med håndhygiene for alle?

• Liker 1
Skrevet

Ja viktig med korte negler ,samler seg myr under der og under ringer 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også "semi-lange" som bildet viser. Dersom jeg klipper dem så korte at jeg nesten ikke ser noe hvitt, blir jeg så sår på fingertuppen at jeg nesten ikke klarer å bruke fingrene. Vet noen hvor lang tid det tar å vende fingrene til å ikke ha en beskyttende negl? Det er i alle fall mer enn den tiden det tar å vokse ut ny negl, for om den knekker eller noe er den sår til den har vokst ut. 

Anonymkode: c106e...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har "semi-lange" som det ble vist til over. 

Har alltid hatt god rutine med neglebørste og 20 sekunder vask. Som jeg antar er mer hygienisk enn de fleste med korte negler. 

Bruker hansker på butikk om dagen. 

Så du antar du er renere enn andre med kortere negler enn deg som har samme vaskerutine med skrubb?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også "semi-lange" som bildet viser. Dersom jeg klipper dem så korte at jeg nesten ikke ser noe hvitt, blir jeg så sår på fingertuppen at jeg nesten ikke klarer å bruke fingrene. Vet noen hvor lang tid det tar å vende fingrene til å ikke ha en beskyttende negl? Det er i alle fall mer enn den tiden det tar å vokse ut ny negl, for om den knekker eller noe er den sår til den har vokst ut. 

Anonymkode: c106e...fbf

Det tar vel ikke mer enn noen dager til en uke. Hud herder seg fort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dompapp skrev:

Ja viktig med korte negler ,samler seg myr under der og under ringer 

Det er et poeng. Tross at jeg beholder lange negler har jeg "kastet" ringene. 

Vanligvis har jeg 1-3 ringer på hver ringfinger. Nå har jeg ikke hatt på ringer på 3 uker da jeg føler det samler seg ting under der som en lang handvask ikke fikser, og det er håpløst i kombinasjon med spriting, og hansker som revner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du antar du er renere enn andre med kortere negler enn deg som har samme vaskerutine med skrubb?

Nei.

Jeg antar at de fleste ikke skrubber 2-3 ganger om dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har filet mine ned til helt korte, vil ikke ha noe smitte eller være smittespreder. 

Anonymkode: 9901c...a8e

• Liker 3
  • Opprett ny...