galmamma Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Jeg syns dette med at alle barn bør ha en fast lekekamerat under denne koronakrisen. Joda. Alle barna har en fast lekekamerat, uten per... Hva skal Per gjøre da? Nei, han sitter hjemme ensom og alene uten noen å leke med, fordi alle vennene hans er opptatte med denne ene vennen de får lov til å leke med.... 12
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, galmamma skrev: Jeg syns dette med at alle barn bør ha en fast lekekamerat under denne koronakrisen. Joda. Alle barna har en fast lekekamerat, uten per... Hva skal Per gjøre da? Nei, han sitter hjemme ensom og alene uten noen å leke med, fordi alle vennene hans er opptatte med denne ene vennen de får lov til å leke med.... Jepp, første tanken som slo meg med den ene vennen....😥 Anonymkode: a1aab...6ec 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 Nå har de jo åpnet for at man kan være fem personer sammen ute, så kanskje Per kan leke med Pål og Espen som til nå har vært sammen? Anonymkode: 08025...776
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, galmamma skrev: Jeg syns dette med at alle barn bør ha en fast lekekamerat under denne koronakrisen. Joda. Alle barna har en fast lekekamerat, uten per... Hva skal Per gjøre da? Nei, han sitter hjemme ensom og alene uten noen å leke med, fordi alle vennene hans er opptatte med denne ene vennen de får lov til å leke med.... Barnet mitt har ikke den ene vennen. Anonymkode: 45bd1...84e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt har ikke den ene vennen. Anonymkode: 45bd1...84e Ikke min heller... Anonymkode: 0c10f...c07 1
galmamma Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt har ikke den ene vennen. Anonymkode: 45bd1...84e Det har ikke barnet mitt heller.. derfor jeg skriver dette. det gjør meg litt forbannet egentlig. I tillegg så er han/hun enebarn. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har de jo åpnet for at man kan være fem personer sammen ute, så kanskje Per kan leke med Pål og Espen som til nå har vært sammen? Anonymkode: 08025...776 ja.. vi har prøvd dette, men da er jo mamman til pål og mamman til Espen også med, så da blir vi seks, så har faktisk fått ett nei her. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 Eller som har strenge foreldre som synes en lekevenn blir tull. Vi leker med barna våres selv og ser mange rundt her gjør det. Her jeg bor er det stort sett foreldre og barn og ikke «lekevenn». Anonymkode: 3dc94...db9 4
GammelKaktus Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Sånn er det, er alltid noen som vil falle utfor. Da er det jo opp til oss voksne å gjøre så godt man kan for å inkludere de man vet faller fra. Og så er det jo slik at man kan leke over nett og... Skolen vår har gjort det slik at barna har storefri sammen, de leker mens det er på nett, merkverdig men barna liker det. Da er de delt inn i grupper som lærer har valgt.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 Vi har valgt å ikke la unga leke med venner i hele tatt. Hva med å ta dette seriøst? Anonymkode: f2693...759 11
galmamma Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller som har strenge foreldre som synes en lekevenn blir tull. Vi leker med barna våres selv og ser mange rundt her gjør det. Her jeg bor er det stort sett foreldre og barn og ikke «lekevenn». Anonymkode: 3dc94...db9 Da har dere sikkert flere barn..
galmamma Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har valgt å ikke la unga leke med venner i hele tatt. Hva med å ta dette seriøst? Anonymkode: f2693...759 vi tar dette seriøst. Vi følger retningslinjene fra FHI 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 Heldigvis bor vi på gård med mange muligheter og jeg er egentlig ansatt i barnehage så jeg vil kalle meg oppfinnsom på alt vi gjør om dagen. Anonymkode: 45bd1...84e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har valgt å ikke la unga leke med venner i hele tatt. Hva med å ta dette seriøst? Anonymkode: f2693...759 Enig. Anonymkode: 3dc94...db9 1
galmamma Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Anonymkode: 3dc94...db9 vi tar dette seriøst. Vi følger retningslinjene fra FHI, vi trenger ikke være mer seriøse enn det 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 Jeg har to, men de får ikke treffe andre barn. Det er for lange avstander mellom barna og ville involvert kollektivt. De må nesten bare klare seg gjennom denne tiden. Anonymkode: 82bff...6d9 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #16 Skrevet 25. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt har ikke den ene vennen. Anonymkode: 45bd1...84e Ikke min heller... Har enebarn i risikogruppe og tørr ikke ha den ene lekevennen. Barnet har venner, men disse er ikke enebarn og hver av disse barna har sin lekevenn og da blir risikoen for stor å møte disse. Barnet er mye med venner på nett. Anonymkode: ff35b...2db 1
Tarmegenbolle Skrevet 25. mars 2020 #17 Skrevet 25. mars 2020 Trist. Det hjelper liksom ikke at andre barn opplever det samme nå heller.
Tarmegenbolle Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har valgt å ikke la unga leke med venner i hele tatt. Hva med å ta dette seriøst? Anonymkode: f2693...759 Nå er det jo ingenting som tilsier at man ikke tar dette seriøst selv om man prøver å skåne barna litt.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #19 Skrevet 25. mars 2020 8 minutter siden, galmamma skrev: Det har ikke barnet mitt heller.. derfor jeg skriver dette. det gjør meg litt forbannet egentlig. I tillegg så er han/hun enebarn. ja.. vi har prøvd dette, men da er jo mamman til pål og mamman til Espen også med, så da blir vi seks, så har faktisk fått ett nei her. Så kjedelig. Kanskje det går an å legge ut en melding på Facebookgruppa for klassen eller noe og si at han synes det er sårt at andre har noen å leke med, men ikke han og høre om noen har tid en dag til å være litt ute? Jeg vet ikke. Jeg skjønner at dette er sårt. Min yngste har to gode venner, men begge disse er sammen med naboer fordi det er praktisk. Hun har da ikke vært med andre, men hun har søsken, så selv om de er ganske mye eldre, er det ganske annerledes enn å være alene. Vi bor også midt i skogen, så det er masse å finne på ute. Anonymkode: 08025...776
Gjest Fallabella Skrevet 25. mars 2020 #20 Skrevet 25. mars 2020 (endret) Mitt barn begynte på ny skole for ikke så lenge siden å er ikke inn i det sosiale her vi bor. Hun har heldigvis en venn hun er sammen med på ettermiddagen nå. Jeg kjenner på at dette er skjørt.. og at hun blir helt alene om denne ene vennen ikke kan eller vil være med henne. Det er en utfordring at jeg er ufør pga min psykiske helse da jeg ikke er sammen med andre, vi har ikke noe nettverk... Er redd for barnet mitt men må bare holde motet oppe å se positivt på situasjonen. Endret 25. mars 2020 av Fallabella
Anbefalte innlegg