Gå til innhold

Er rett og slett enkel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff jeg fremstår slik og jeg er det sikkert. Jeg har mange år prøvd å skjule det eller prøve å være noe annet men det finner en eller annen vei .... har ikke lyst å leve. Asperger og ADHD som diagnose og jeg vil nok for alltid være litt lavstatus 

Anonymkode: a89f2...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff jeg fremstår slik og jeg er det sikkert. Jeg har mange år prøvd å skjule det eller prøve å være noe annet men det finner en eller annen vei .... har ikke lyst å leve. Asperger og ADHD som diagnose og jeg vil nok for alltid være litt lavstatus 

Anonymkode: a89f2...643

Får ikke sove jeg heller, men betyr ikke det at vi er ganske kompliserte da?

Anonymkode: bc58e...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke sove jeg heller, men betyr ikke det at vi er ganske kompliserte da?

Anonymkode: bc58e...60b

Hva betyr at vi er ganske komplisert?? 
 

 

Anonymkode: a89f2...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den absolutt siste til å gå videre med ting!! Nå skal enda ei venninne studere. Jeg aaaaaaaaaaner bare ikke hva jeg vil.

lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese .hele livet skal du lese. 

Anonymkode: a89f2...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den absolutt siste til å gå videre med ting!! Nå skal enda ei venninne studere. Jeg aaaaaaaaaaner bare ikke hva jeg vil.

lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese lese .hele livet skal du lese. 

Anonymkode: a89f2...643

Så få ut fingern!

Anonymkode: 9c245...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så få ut fingern!

Anonymkode: 9c245...5a3

Hjelper ikke om man er feil i allés øyne. 

Anonymkode: a89f2...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døh, dette er jo bare tull. Hvilke diagnoser du har trenger da ingen å vite, og det er MANGE som får "ADHD-stempelet" uten at de blir sett så voldsomt ned på. Statsministeren vår har dysleksi for rakkern!

Ja, det er en del lesing i skolen, men så kan man velge yrkesfaglig utdannelse og slippe unna mye lesing. Noen av oss dropper helt ut og klarer oss fint likevel. Selv jobbet jeg i over ti år på en stabil arbeidsplass med kun fullført ungdomsskole.

Hvis du er feil i alles øyne, så bør du bytte ut hvem du er sammen med - ELLER slutte å stakkarsliggjøre deg selv.

Anonymkode: deba9...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Døh, dette er jo bare tull. Hvilke diagnoser du har trenger da ingen å vite, og det er MANGE som får "ADHD-stempelet" uten at de blir sett så voldsomt ned på. Statsministeren vår har dysleksi for rakkern!

Ja, det er en del lesing i skolen, men så kan man velge yrkesfaglig utdannelse og slippe unna mye lesing. Noen av oss dropper helt ut og klarer oss fint likevel. Selv jobbet jeg i over ti år på en stabil arbeidsplass med kun fullført ungdomsskole.

Hvis du er feil i alles øyne, så bør du bytte ut hvem du er sammen med - ELLER slutte å stakkarsliggjøre deg selv.

Anonymkode: deba9...ebb

Det er ingen som blir sett ned på pga ADHD. Det er autister som blir sett ned på. 

Anonymkode: 71b96...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Døh, dette er jo bare tull. Hvilke diagnoser du har trenger da ingen å vite, og det er MANGE som får "ADHD-stempelet" uten at de blir sett så voldsomt ned på. Statsministeren vår har dysleksi for rakkern!

Ja, det er en del lesing i skolen, men så kan man velge yrkesfaglig utdannelse og slippe unna mye lesing. Noen av oss dropper helt ut og klarer oss fint likevel. Selv jobbet jeg i over ti år på en stabil arbeidsplass med kun fullført ungdomsskole.

Hvis du er feil i alles øyne, så bør du bytte ut hvem du er sammen med - ELLER slutte å stakkarsliggjøre deg selv.

Anonymkode: deba9...ebb

Men er man feil er man feil for dem man liker. Folk som selv er stille er utrolig kjedelige for meg. Men jeg synes det er kjedelig med det samme gamle hele tiden. Det virker som det verste som kan skje for nevrotypikere er at roller forandres. 

Anonymkode: a89f2...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke om man er feil i allés øyne. 

Anonymkode: a89f2...643

Og jeg tennker at alt jeg gjør er en aspergergreie 

Anonymkode: a89f2...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skjuler man Aspergersen? ADHD er greit, men virker som Asperger er det folk henger seg mest opp i når de vet om dem begge. Det er så helvetes irriterende men slik har jeg væry hele livet. Passer i følge andre til ting jeg ikke vil, kler ting jeg ikke vil, er alltid oppfatter annerledes enn jeg selv vil. 
Føler meg liksom ikke som noen kvinne. 

Anonymkode: a89f2...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...