AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Sliter du økonomisk nå som Corona krisen herjer? Får du/dere noe hjelp i denne situasjonen vi er i? Jeg selv er 100% uføretrygdet så har en stabil inntekt og en samboer i 100% jobb å ingen fare for permitering. Men har sympati for alle dere som eventuelt har det vanskelig i disse tider. K 27. Anonymkode: c03f0...608
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Ja, jeg sliter økonomisk. Jeg er student, studerer i Oslo med leiepriser deretter, og er avhengig av inntekten fra sommerjobb for å få det til å gå rundt om sommeren når man ikke får noe særlig med studielån. Nei, studenter har ikke fått noen hjelpeordning enda. Det er snakk om at dem som har blitt permittert fra deltidsstillinger skal få tilbud om å få mer lån, men jeg går ikke under denne kategorien siden arbeidsforholdet mitt ikke har starten opp. Kontrakten min ble annullert. Jeg har heldigvis bare meg selv å sørge for, men det er likevel ikke en gøy situasjon. Anonymkode: f3089...6b0 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er delvis permittert men det går helt fint. Dersom mannen min blir det så blir det 100% og da blir det tøffere. Med rentefritak på boliglånet skal vi nok klare oss greit om han blir permittert, uten å måtte ta av sparepengene våre. blir begge 100% permittert blir det tøft men det går en stund. Vi tjener over 6G begge to og taper over 50% om begge blir helt permittert (dvs etter det første 20 dagene hvor NAV dekker 6G). Anonymkode: ca389...de1 1
Amber Everglow Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Så du har stabil inntekt og er bare nysgjerrig på andres elendighet? Seriøst? 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 Vi er begge helsepersonell og kan jobbe så mye vi vil heldigvis. Det er nå jeg ser verdien av en jobb med helt ok lønn, men som er meget stabil. Anonymkode: 92d6e...365 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Har allerede levd snart 2 år med redusert inntekt da partneren min ble arbeidsledig pga konkurs. Med bolig, bil og 2 barn sier det seg selv at vi ikke har rå inntekt. Begge to var i utgangspunktet i relativt lavtlønnede yrker med hhv 400 og 370 i året. Så at folk skal begynne å slite nå, når vi i utgangspunktet lå under snittet og klsrer oss fknt med 1,5 inntekt, synes jeg er smått utrolig. Leggom vanene deres folkens, så går det så bra. Anonymkode: 81669...3b1
Gjest theTitanic Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Det er de som har blitt permitert som sliter, men banklån har blitt billigere. De fleste har ting å selge, og denne krisen varer ikke evig, det vil atter igjen bli behov for virksomhetene som nå ikke er i bruk. Litt is i magen så går nok dette over fortere enn vi tror.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er ansatt i kommunen og mannen i fylkeskommunen så vi går i pluss med ingen betaling for barnehage og lavere rente. Men jeg føler virkelig med alle som driver selv. Frisører, de som driver kafé, restaurant, fotografer osv osv. Ja dette vil gå over men mange vil måtte gi opp før det. De tenker jeg mest på i dag når «Bernt og Erling» forlenget tiltakene. Anonymkode: 4a1b0...194 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er (foreløpig!) ikke permittert, men mannen er permittert. Vi sliter ikke økonomisk, og har heldigvis noen hundre tusen på konto, men har lite lyst til å dukke inn i sparepengene for de skulle egentlig investeres i annet. Anonymkode: 2b51a...1a7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 Nei. Samboer har fast 100% jobb uten fare for permittering (foreløpig i hvertfall). Jeg er deltidsstudent og har fast deltidsjobb i helsevesenet. Mulighet for noen ekstravakter. Har ikke studielån, men går greit med den faste inntekten min fordi jeg bor veldig billig. Har fylt opp BSU i år så kan ta ut de 25.000 kr om det skulle bli krise. Anonymkode: 7ad5c...a00
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 Jeg går konkurs snart. Driver eget firma. Utgiftene fortsetter å gå selv om inntektene stopper. Så håper bare jeg klarer å beholde huset for ungene. Jeg har mistet all tiltro til staten. Takk Erna. Anonymkode: 8fa12...808 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 Merker ingenting til det. Sammfun kritiske jobb i det private, så lønna er god i utgangspunktet. I værstefall må jeg jobbe ekstra uten full overtid eller havner i karantene å får ikke dra på jobb. Begge deler skal jeg overleve. Anonymkode: b9703...2de
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går konkurs snart. Driver eget firma. Utgiftene fortsetter å gå selv om inntektene stopper. Så håper bare jeg klarer å beholde huset for ungene. Jeg har mistet all tiltro til staten. Takk Erna. Anonymkode: 8fa12...808 Det hjelper ikke, men sender deg varme klemmer♥ Anonymkode: 9356e...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går konkurs snart. Driver eget firma. Utgiftene fortsetter å gå selv om inntektene stopper. Så håper bare jeg klarer å beholde huset for ungene. Jeg har mistet all tiltro til staten. Takk Erna. Anonymkode: 8fa12...808 Skjønner det er utrolig vanskelig men hva mener du hun (eller staten som hun representerer) skal gjøre. Hva kan gjøres for å hjelpe deg? Anonymkode: 4a1b0...194 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har allerede levd snart 2 år med redusert inntekt da partneren min ble arbeidsledig pga konkurs. Med bolig, bil og 2 barn sier det seg selv at vi ikke har rå inntekt. Begge to var i utgangspunktet i relativt lavtlønnede yrker med hhv 400 og 370 i året. Så at folk skal begynne å slite nå, når vi i utgangspunktet lå under snittet og klsrer oss fknt med 1,5 inntekt, synes jeg er smått utrolig. Leggom vanene deres folkens, så går det så bra. Anonymkode: 81669...3b1 Har han ikke fått ny jobb etter to år? Anonymkode: 18764...036
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har han ikke fått ny jobb etter to år? Anonymkode: 18764...036 Hvem har sagt at det er en han? Høy arbeidsledighet der vi bor, mangel på utdannelse, for høy alder til å være en attraktiv arbeidstaker og ingen relevant utdannelse. HUN blir for øvrig student til høsten Anonymkode: 81669...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 Ja sliter som faen og ingen hjelp er på vei. De innførte ikke borgerlønn i stedet fulgte de den samme oppskriften som utelukkende tar vare på de som trenger det minst. De som trenger det mest blir sidestilt. Denne episoden har utradert min tillit til systemet. Skal finne en måte og bli helt selvdreven på, skatte så lite som mulig og helst forlate landet. De kan suge en viss ting her hos meg, ekle korrupte rotter som har laget dette systemet. Folk lider og de gjør ikke en drit. Lager bare fallskjermer for middelklassen. Aldri mer. Anonymkode: c6301...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #18 Skrevet 24. mars 2020 Merker ikke noe til det, har en stabil jobb med hjemmekontor og jobber i en bransje som tjener mye på denne krisen. Skulle gjerne blitt permitert for en periode, hadde ikke takket nei til en måned betalt ferie. Anonymkode: b8f3a...c15
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #19 Skrevet 25. mars 2020 Folk flest har nok penger til å klare seg noen måneder, kanskje år også. De fleste hadde fått avslag om de søkte sosialhjelp for å si det mildt. Anonymkode: 87214...845 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #20 Skrevet 25. mars 2020 Typen min er selvstendig næringsdrivende og har mistet alt av jobb og får ingen støtte fra myndighetene, så han har absolutt ingenting. Han har også nettopp lagt ut et hus for salg, så han er ikke fattig, men har ikke penger på konto til en krise som dette. Heldigvis tjener jeg veldig godt og jobber hjemmefra til vanlig. Bransjen min tjener vel heller på denne krisa i tillegg, så jeg tar meg av alle utgiftene våre når typen går tom for sparepenger. Han har nok til en måned eller to. Jeg har også sparepenger nok til alle utgiftene våre i et år eller to. Drev egentlig og sparte til depositum, men det gjør at vi kan slappe av selv om det skulle blitt ganske ille. Anonymkode: e5d9b...a36
Anbefalte innlegg