AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Hei! Har søkt mye på google men grunnet at de fleste svarene er flere år gamle fant jeg ut at det var best å spørre på nytt: hva er den beste måten å ta med hund til England? Da altså for å flytte permanent. Hunden min er nok litt for stor til å gå i kabinen på fly, og jeg er veldig skeptisk til å sende som "cargo". Hvilke muligheter finnes, og hva må gjøres i forkant? Anonymkode: 0a144...656
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Hunder kan ikke flys rett inn i England. England har egentlig de samme reglene som Norge, med rabies og ormkur. Men skal du fly, må hunden sendes med eget cargo fly. Du kan altså ikke ha hunden på samme fly som deg. Her skiller England seg ut fra andre. Ett alternativ er å dra til Frankrike, også kjøre derfra. Evt euro tunnelen eller ferge. Da skal du bare innom dyrepassen i Frankrike. Du kan reise rett fra England til Norge med fly. Da sender du hunden som vanlig spesial bagasje (med tatt ormkur) Jeg har selv bodd i England med hund. Anonymkode: fd359...cbb
tussi680 Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 (endret) Vaksiner både deg selv og hund. Der er det rabies. Endret 24. mars 2020 av tussi680
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Grunnen til at du ikke kan fly rett til England, er at hunden må innom ett annet land først. Synd, for Norge-England er en kort flytur, hvor hunden er kort tid i cargo. Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, tussi680 said: Har England rabies blant hunder? Isåfall, vaksiner og undersøk godt. Og deg selv. De har hjerteorm blant annet. Du trenger bare Rabies vaksine, og ormkur. Ormkur er samme system vi har i Norge. Rabies virker etter 21 dager. Og etter 2 omganger, varer rabies vaksinen 2 år. Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Jeg reiste mye frem og tilbake, men om du tenkte ha med hunden din for å bli der en stund. Så bestiller du bare plass på cargo-fly. Venn hunden til flykasse. Det er dyrere enn å ha hunden på ditt eget fly (der Sas og Norwegian har fastpris) dessverre, men om det ikke er ofte. Skaff hunden pass, hvor den må ha rabies vaksine registrert. Før du drar til flyplassen, dra innom veterinær, og få gitt og registrert ormkur i hundens pass. Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Ta Lufthansa til Frankfurt så til London. Du trenger IKKE å ha hunden på eget cargo fly men i cargo PÅ flyet du også er i. Anonymkode: ef869...98e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Ring Lufthansa- bestill plass på fly. Sørg for at det er Lufthansa du flyr med begge gangene. Kjøp godkjent solid bur. Viktigst- vend hunden til å føle seg trygg i buret. Anonymkode: ef869...98e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ta Lufthansa til Frankfurt så til London. Du trenger IKKE å ha hunden på eget cargo fly men i cargo PÅ flyet du også er i. Anonymkode: ef869...98e Og dette vet du er lov fra Frankfurt plutselig? At hunden kan sitte i samme fly som deg inn til England? Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og dette vet du er lov fra Frankfurt plutselig? At hunden kan sitte i samme fly som deg inn til England? Anonymkode: fd359...cbb Fordi jeg har reist med flere hunder fra andre kontinenter til Europa. Godt mulig det er helt egne regler mht England både mht karantene og altså nå være på eget fly? Vanligvis kan kun profesjonelle- altså dyretransport firmaer ordne bestilling på egne Cargo fly. Det koster.... Men godt mulig dette også er annerledes til England.. Anonymkode: ef869...98e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ta Lufthansa til Frankfurt så til London. Du trenger IKKE å ha hunden på eget cargo fly men i cargo PÅ flyet du også er i. Anonymkode: ef869...98e Hvorfor denne ruten? Mener du Frankfurt da regnes som landing før England? Og at hunden derfor kan sitte i cargo på flyet til England? (Inn til Tyskland sitter så klart alle hunder på fly (cargo) uten problemer. ) Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi jeg har reist med flere hunder fra andre kontinenter til Europa. Godt mulig det er helt egne regler mht England både mht karantene og altså nå være på eget fly? Vanligvis kan kun profesjonelle- altså dyretransport firmaer ordne bestilling på egne Cargo fly. Det koster.... Men godt mulig dette også er annerledes til England.. Anonymkode: ef869...98e Jeg reiser også fast. Til Tyskland f eks, og England. England har egne regler for innførsel. Jeg kjører derfor fra Tyskland til England. Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 England er veldig sært så sjekk godt. Best å kontakte Englands mattilsyn og importansvarlige. Nå etter brexit kommer og reglene til å endres. Anonymkode: 8375d...b75
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 Det er ikke karantene regler. Men England er som jeg vet, eneste land som ikke tillater at du flyr rett inn. Derfor kan du ikke sette hunden på cargo i ditt eget fly. Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har flydd med hunder i veldig mange land. Bodd i England inntil nylig. England er eneste land hvor du ikke kan fly rett inn med hunden i cargo. Men det er lett å komme inn i England. De har samme reglene som Norge ang rabies og vaksiner. Har passert England grensa med flere hunder mange ganger. Hvis du ikke kan kjøre, så sender du hunden med eget cargo selskap. Det er virkelig ikke noe stres for normale hunder. Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 Burde kanskje spesifisert cargo. Vanligvis flyr du med hunden i cargo på flyet, i lasterom. Her er det plass til 2-4 bur avhengig av flyet. MEN England har egne innreise regler med fly!! Her kan du ikke fly inn, hunden må derimot i cargo på eget cargo fly. Det er derimot ikkeno problem å krysse grensa fra Frankrike med f eks bil (du er bare innom dyretoll) Utenom dette, kreves bare rabies sprøyte og ormkur. Anonymkode: fd359...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 Dette er forøvrig ikke nye regler, jeg har vært inn og ut av England i 5 år nå, med hund. Om det skjer noe nytt innen Brexit osv vet vi ikke da. Anonymkode: fd359...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå