Gå til innhold

Dypt imponert over krisehåndteringen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn må ikke gå ukesvis med tannverk. De offentlige tannklinikkene tar imot helt nødvendig akutt tannbehandling. 

Anonymkode: aa817...217

Nå vet ikke jeg med barn... Men jeg har en knekt fortann som mildt sagt er smertefull. Jeg får ikke hjelp. De er enormt strenge nåog folk som ikke engang er i noe risiko får hverken hjelp til å behandle eller å bli behandlet. 

Anonymkode: e1ef6...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør de ikke lenger. 

Anonymkode: f59eb...25f

Det kommer jo an på hvor akutt tannlegen vurderer det til å være. Tannklinikken her vi bor har rullerende vaktordning og tar imot både tannskader og infeksjoner, f.eks. 

Anonymkode: aa817...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da skal Espen 6 år og Astrid 8, sammen med lillebror 2 år fly rundt mens mor Sigrid 34 har hjemmekontor? Greit barna blir holdt fanget i et rom 7 timer pr dag mens mor jobber? Det er jo ikke gjennomførbart.

Anonymkode: 326df...3ba

Sutring. 

Det er ikke optimalt, og av egen erfaring er det ganske slitsomt. Men det er fin læring for liten og stor, å ha det kjipt og prøve å gjøre det beste ut av det! 

Mine barn har aldri vært så gode venner som de er nå. De har måtte øve seg på å leke med hverandre. Vi har midlertidig måtte gi opp ting vi liker, men vi får noe nytt også. Mye handler om holdninger. 

Anonymkode: 1f4a1...97e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, blaamandag skrev:

Naboen hilser og sier, ingen nødvendig behandling om barnet hoster. Selv om hosten er forårsaket av sesongbasert, diagnosert, allergi. De har fått beskjed om å vente til hosten gir seg. Barnet må dermed gå med tannverk.

Er det en plutselig oppstått tannverk eller tegn til infeksjon, da? Spiser barnet, sover det om natten?

Anonymkode: aa817...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Tenker med skrekken på hvordan jeg uten pedagogisk kompetanse skal være lærer for barna samtidig som jeg presterer som før på jobb fra hjemmekontor. Har en gutt som blir 5 år snart. Han begynner på skolen neste år, og sliter med en del ting. Han har fått hjelp hos logoped og PPT for å bli klar til skolen til neste år. Nå får han ingen oppfølging overhode. Han blir mest sannsynlig ikke klar for første klasse hvis dette her varer lenge. 

Anonymkode: f59eb...25f

Da skal du være glad for at han f.eks. ikke er spansk. Der er det verre: 

«I Spania, hvor det rapporteres om 489 døde i forbindelse med viruset det siste døgnet, finner soldater levende eldre forlatt sammen med døde på sykehjem. Soldatene er sendt ut for å desinfisere sentrene.»

Anonymkode: 41886...0ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal du være glad for at han f.eks. ikke er spansk. Der er det verre: 

«I Spania, hvor det rapporteres om 489 døde i forbindelse med viruset det siste døgnet, finner soldater levende eldre forlatt sammen med døde på sykehjem. Soldatene er sendt ut for å desinfisere sentrene.»

Anonymkode: 41886...0ca

Ja, og man kan aldri klage over noe fordi det alltid er noen som har det verre er sted i verden. 

Anonymkode: f59eb...25f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal du være glad for at han f.eks. ikke er spansk. Der er det verre: 

«I Spania, hvor det rapporteres om 489 døde i forbindelse med viruset det siste døgnet, finner soldater levende eldre forlatt sammen med døde på sykehjem. Soldatene er sendt ut for å desinfisere sentrene.»

Anonymkode: 41886...0ca

De i Spania har ingen ting å klage over. I Somalia lever barn i absolutt fattigdom, og det har vært flere periode med hungersnød...

Anonymkode: 2ea1a...99d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, noen uker er ikke problemet, men potensialet for at dette varer flere år. 

Anonymkode: 2ea1a...99d

Nå er du virkelig på bærtur. Ingen som har konkludert med at dette her varer i flere år, men måneder må man regne med.

Anonymkode: 77cea...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke imponert at mine barn frarøves utdanningen. 

Anonymkode: f59eb...25f

Frarøves utdanningen? Da har du virkelig i fulgt med i timen. Jeg er lærer på ungdomstrinnet og har aldri jobbet så mye som det jeg har gjort den siste halvannen uka. Mine elever får pedagogiske, faglige opplegg HVER DAG. Det er noen få elever som ikke leverer det de skal, men det er ofte de samme elevene som er vanskelig å få til å jobbe i et vanlig klasserom også. Alt i alt, ingen frarøves utdanning. 
 

Anonymkode: f378a...11d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Frarøves utdanningen? Da har du virkelig i fulgt med i timen. Jeg er lærer på ungdomstrinnet og har aldri jobbet så mye som det jeg har gjort den siste halvannen uka. Mine elever får pedagogiske, faglige opplegg HVER DAG. Det er noen få elever som ikke leverer det de skal, men det er ofte de samme elevene som er vanskelig å få til å jobbe i et vanlig klasserom også. Alt i alt, ingen frarøves utdanning. 
 

Anonymkode: f378a...11d

Barn på småtrinn får kun et ark med plan som foreldrene må undervise etter. Null kontakt med lærer her. 

Anonymkode: f59eb...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn på småtrinn får kun et ark med plan som foreldrene må undervise etter. Null kontakt med lærer her. 

Anonymkode: f59eb...25f

Merkelig. Vi har rikelig, for å si det slik. Vet at noen går raskt gjennom det, men vi ser over også plukker vi av noen uvaner, så ting tar litt lengre tid. Dette er noe jeg regner med går seg til. Kan du gi eksempler? 

Hos oss har vi norsk, engelsk og matte hver dag i tillegg til ukeslekse i forskjellige fag. Eksempel les et kapittel og svar alle oppgaver (hver dag). Synes egentlig det er så mye at vi ikke får tid til alt vi har lyst til. Men blir ferdig i løpet av dagen og det er sikkert det som er planen. Så det fungerer egentlig over all forventning. Mine er ganske selvgående, men setter de igang og sjekker over når de er ferdig med hvert tema. Det har ikke vært for mye for meg som foreldre.

Anonymkode: 62b4a...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det en plutselig oppstått tannverk eller tegn til infeksjon, da? Spiser barnet, sover det om natten?

Anonymkode: aa817...217

Foreldrene sier barnet har vondt og ikke orker å tygge, de har ringt tannlege og fått beskjed om å komme inn når barnet har sluttet å hoste. Det får ikke behandling før. Jeg kjenner moren, hun har ikke gitt seg uten diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Vi har rikelig, for å si det slik. Vet at noen går raskt gjennom det, men vi ser over også plukker vi av noen uvaner, så ting tar litt lengre tid. Dette er noe jeg regner med går seg til. Kan du gi eksempler? 

Hos oss har vi norsk, engelsk og matte hver dag i tillegg til ukeslekse i forskjellige fag. Eksempel les et kapittel og svar alle oppgaver (hver dag). Synes egentlig det er så mye at vi ikke får tid til alt vi har lyst til. Men blir ferdig i løpet av dagen og det er sikkert det som er planen. Så det fungerer egentlig over all forventning. Mine er ganske selvgående, men setter de igang og sjekker over når de er ferdig med hvert tema. Det har ikke vært for mye for meg som foreldre.

Anonymkode: 62b4a...4d1

Jeg har ei som går i første klasse. Hun kan ikke akkurat lese seg opp på nytt tema og være selvgående mtp oppgaveløsning. 

Anonymkode: f59eb...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei som går i første klasse. Hun kan ikke akkurat lese seg opp på nytt tema og være selvgående mtp oppgaveløsning. 

Anonymkode: f59eb...25f

Forstår. Har hun tilgang til iPad? Der er fantastisk mange gode apper nå og digitale ressurser. Mener flere av skolens apper, som egentlig koster penger er gratis nå. Her er i allefall noe som kanskje kan hjelpe deg. https://www.telen.no/nett-tips-for-korona-slitne-smabarnsforeldre/s/5-75-370475

Når det er sagt, det skulle virkelig læreren funnet til dere.

Anonymkode: 62b4a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert? Kødder du? Jeg ble sjokkert over alle egoister som jogger og går på tur hver dag i Oslo.  Norske er sååå bortskjemte. Dere kan ikke forstå hvor alvorlig denne situasjonen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...