AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Har deres skoler kommer i gang med digital undervisning nå? Evt, hvilke skoler er i gang/ikke i gang. Anonymkode: 9baa8...089
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Nei. Ikke hos oss, men jeg har min i 1 klasse. Kvaløya Anonymkode: 308a7...0ce
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Nei og Lunheim skole. Anonymkode: f2698...244
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Hva mener dere med ikke kommet i gang, har dere ikke hørt noe som helst? Anonymkode: 8ffbc...e94
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener dere med ikke kommet i gang, har dere ikke hørt noe som helst? Anonymkode: 8ffbc...e94 Med undervisning. Mange skoler har jo digital undervisning, altså undervisning bare digitalt. Forskjell på skoler gitt og slik skal der jo ikke være. Anonymkode: 22fdd...a97
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med undervisning. Mange skoler har jo digital undervisning, altså undervisning bare digitalt. Forskjell på skoler gitt og slik skal der jo ikke være. Anonymkode: 22fdd...a97 Joda, forskjeller på skoler vil det alltid være og det er greit. Husk at UDIR faktisk ikke har gitt mange retningslinjer her, og det er forskjell på digitalt utstyr og kompetanse. Uansett, jeg antar at elevene har et opplegg å jobbe med? Anonymkode: d3e36...8fe
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 Hvis ikke elevene har noe å jobbe med er det ulovlig og du kan melde dem til politiet. Anonymkode: 545d6...f02 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis ikke elevene har noe å jobbe med er det ulovlig og du kan melde dem til politiet. Anonymkode: 545d6...f02 Melde til politiet, faktisk. Jeg tror jeg ville ha begynt med rektor, og om det ikke funker, fylkesmannen. Anonymkode: d3e36...8fe 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis ikke elevene har noe å jobbe med er det ulovlig og du kan melde dem til politiet. Anonymkode: 545d6...f02 😂😂😂 Anonymkode: c751c...1d5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis ikke elevene har noe å jobbe med er det ulovlig og du kan melde dem til politiet. Anonymkode: 545d6...f02 Klart ungene har noe å jobbe med, men vi hører jo om skoler som har kommet i gang med digitale opplegg. Mitt inntrykk er at det bidrar til å skape struktur/en slags skolehverdag, og avlaster foreldrene litt (de forsøker jo å passe egen jobb). Synes det er rart at det er så stor forskjell. Anonymkode: 9baa8...089
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart ungene har noe å jobbe med, men vi hører jo om skoler som har kommet i gang med digitale opplegg. Mitt inntrykk er at det bidrar til å skape struktur/en slags skolehverdag, og avlaster foreldrene litt (de forsøker jo å passe egen jobb). Synes det er rart at det er så stor forskjell. Anonymkode: 9baa8...089 Det er fordi UDIR ikke har gitt noen signaler på at ting må gjøres på den ene eller den andre måten. Min skole (lærer) gir digitale opplegg, men vi jobbet mye digitalt også før dette. Så alle har utstyret og kjenner plattformene og ressursene og lærerne vet hvordan man bruker det. Da er det enkelt å slå over. Det er ikke slik for alle skoler, og da må det naturlig nok bli forskjeller. Anonymkode: d3e36...8fe
LadyLemon Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 (endret) Har et barn liiitt lengre sør, som går i tredjeklasse. De har ikke noe undervisning, men får en del oppgaver de skal levere inn, og så har lærerne laget videoer som forklarer innlevering, men også hvordan man skal flytte på tiern i mattestykker.. Endret 25. mars 2020 av LadyLemon
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart ungene har noe å jobbe med, men vi hører jo om skoler som har kommet i gang med digitale opplegg. Mitt inntrykk er at det bidrar til å skape struktur/en slags skolehverdag, og avlaster foreldrene litt (de forsøker jo å passe egen jobb). Synes det er rart at det er så stor forskjell. Anonymkode: 9baa8...089 Å, det har jeg ikke hørt om. Her får de oppgaver som lekser, og noen ganger har de laget videoer som forklarer. Noe av dette leveres på It's, noe samles opp som ark i sekken og en sjelden gang skal de levere noe annet enn en tekstfil. De kan sende meldinger som lærere svarer på for hele klassen/trinnet. Men jeg har jo nesten ikke kontakt med andre så jeg får ikke vite hvordan de gjør det. Anonymkode: 545d6...f02
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Å, det har jeg ikke hørt om. Her får de oppgaver som lekser, og noen ganger har de laget videoer som forklarer. Noe av dette leveres på It's, noe samles opp som ark i sekken og en sjelden gang skal de levere noe annet enn en tekstfil. De kan sende meldinger som lærere svarer på for hele klassen/trinnet. Men jeg har jo nesten ikke kontakt med andre så jeg får ikke vite hvordan de gjør det. Anonymkode: 545d6...f02 Hvilken skole er det? Anonymkode: 9baa8...089
Anbefalte innlegg