Gå til innhold

Redd jeg har et alkoholproblem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg begynner å tenke at jeg har et alkoholproblem. Jeg må drikke en øl hvertfall fire ganger i uka. I tillegg så drikker jeg fort for å kjenne på beruselsen. Jeg vil ikke stoppe, selv om jeg kun kjøper en. Føler ikke dette tar over livet mitt, men jeg er redd og jeg føler at det er unormalt. Jeg har aldri sagt dette til noen da jeg er så skamfull. Jeg hadde psykologisk hjelp frem til nå pga noe helt annet, men fikk en telefon for over en uke siden at jeg er kastet ut fra psykiatrien grunnet korona, også etter at dette har roet seg. Jeg har en samboer som også drikker ofte, men han er ikke som meg og ønsket alltid mer. Noen med erfaringer som muligens kan dele hva jeg burde gjøre? Jeg er livredd da ingen virkelig vet om dette og jeg vil ikke dele, ikke en gang med mannen jeg elsker.

Anonymkode: 36dfe...048

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tenker at én øl fire ganger i uka ikke er så mye i utgangspunktet, og er da 4 enheter i uka. Noen drikker mye mer enn det kun på en kveld.

Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at du ønsker å drikke mer.. Det er en varsellampe. Allerede der har du jo svaret ditt egentlig?
At du ønsker å fortsette for å få rusen, og kanskje den følelsen den gir deg??
Siden du også nevner at du har hatt psykologhjelp tidligere, vil jeg  kanskje tenke at rusen som alkohol gir deg, bare er en annen måte å takle følelsene dine på. De du da ikke kan bearbeide hos psykologen lengre.

Kanskje du skal ta deg noen dager alene, borte i fra "dårlig" innflytelse, som din kjæreste, og kontakte fastlege. 
Det virker som om du er klar over problemet, men kanskje kun trenger å dele det med noen. Da er fastlege til for dette, SELV i disse koronatider!

Lykke til. Håper virkelig det ordner seg for deg. 

Anonymkode: 6a5d2...dfd

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg tenker at én øl fire ganger i uka ikke er så mye i utgangspunktet, og er da 4 enheter i uka. Noen drikker mye mer enn det kun på en kveld.

Det jeg reagerer på i innlegget ditt er at du ønsker å drikke mer.. Det er en varsellampe. Allerede der har du jo svaret ditt egentlig?
At du ønsker å fortsette for å få rusen, og kanskje den følelsen den gir deg??
Siden du også nevner at du har hatt psykologhjelp tidligere, vil jeg  kanskje tenke at rusen som alkohol gir deg, bare er en annen måte å takle følelsene dine på. De du da ikke kan bearbeide hos psykologen lengre.

Kanskje du skal ta deg noen dager alene, borte i fra "dårlig" innflytelse, som din kjæreste, og kontakte fastlege. 
Det virker som om du er klar over problemet, men kanskje kun trenger å dele det med noen. Da er fastlege til for dette, SELV i disse koronatider!

Lykke til. Håper virkelig det ordner seg for deg. 

Anonymkode: 6a5d2...dfd

Først og fremst, tusen takk for svar❤️

Ja jeg vet det ikke er ille med mengde, men jeg er redd fordi jeg alltid føler meg best beruset. Hvorfor det er, det vet jeg ikke. Jeg har virkelig strevd psykisk, med alvorlig anoreksi og selvskading i tillegg til depresjon og angst.

Jeg skulle gjerne tatt meg noen dager fri, men det går jo ikke nå med korona og det går ikke fordi da hadde han trodde noe var galt i forholdet. I tillegg er jeg redd for at jeg ville drukket alene.

Jeg vil virkelig dele det med noen, men jeg syns det er så vanskelig. Etter et tiår med innleggelse etter innleggelse grunnet anoreksi tror alle at jeg er så frisk. Jeg tør liksom ikke å si at "nå vil jeg bare være beruset 24 timer i døgnet"

Anonymkode: 36dfe...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du burde gjøre er å slutte å drikke nå, om du gjør det derimot er en annen sak. En dag tar du en til øl, så enda en og sånn går det. Av egen erfaring, alkoholavhengighet er et helvete. Ikke bare å komme seg ut av, men å holde seg ute av. 

Anonymkode: 29405...51c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...