Gå til innhold

Dere som hamstret laktosefri melk....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker aldri ren melk, men bruker det mye i diverse matretter, frokostblandinger, i kaffe, kakao etc. Jeg bruker faktisk en del veganske produkter, men akkurat melken syns jeg ikke noe om, den smaker ikke melk, i motsetning til lakrisefri kumelk.

Jeg laktoseintolerant føler jeg med deg, Ts! Heldigvis er det ikke så ille her jeg bor. Kanskje du bør høre med butikken hvilken dag de får inn varer, og være ute med én gang da? Eventuelt kan du forklare dem situasjonen og be dem holde av melk til deg?

Anonymkode: ae47a...7a0

Tusen takk, men jeg trengte egentlig bare å få av meg litt irritasjon over folk som hamstrer ting de ikke trenger. Og jeg tenker faktisk mest på de som har laktoseintolerante barn og kanskje må klare seg uten fordi noen få er egoistiske og røsker med seg alt. 

TS

Anonymkode: 59205...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer på melk med mye laktose, ergo kkøper jeg laktoseredusert. Dette selv uten en diagnose.Synes det er okmå drikke melk uten å prompe konstant, og vi er faktisk mange som reagerer litt.

Anonymkode: 64099...27c

Jeg mener selvsagt ikke at de som reagerer på vanlig melk - selv uten diagnose - ikke skal kunne kjøpe laktosefri eller laktoseredusert melk. Det er hamstringen jeg reagerer på.

TS

Anonymkode: 59205...d2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hulderen skrev:

Bli veganer, så trenger du ikke laktosefri melk.

Begynn med sungazing, så trenger man ikke mat i det hele tatt. All næringen kroppen trenger får man ved å stirre inn i solens korona fra morgen til kveld.

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....fordi den er langtidsholdbar. På grunn av grådige egoister som dere, så er mange butikker gått tomme, og jeg og andre laktoseintolerante må klare oss uten. Takk skal dere faen meg ha!

Anonymkode: 59205...d2b

:klo: det er melk, Ts. Kjøp inn mandelmelk, mandler, soyamelk, soya, Sesam eller klar deg uten melk. En overlever anslagsvis 100 år helt uten melk. Det er bare de første 6 månedene av livet at melk er et behov, ikke en luksus. Jeg kan ikke tenke meg en eneste ting du skal lage eller drikke som fordrer melk fra ku? 

Anonymkode: bb54b...c39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt meg mmeg meg tråd dette å 

Anonymkode: b7fd9...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....fordi den er langtidsholdbar. På grunn av grådige egoister som dere, så er mange butikker gått tomme, og jeg og andre laktoseintolerante må klare oss uten. Takk skal dere faen meg ha!

Anonymkode: 59205...d2b

Du høres ut som et funn.

Anonymkode: 44a3f...d12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:klo: det er melk, Ts. Kjøp inn mandelmelk, mandler, soyamelk, soya, Sesam eller klar deg uten melk. En overlever anslagsvis 100 år helt uten melk. Det er bare de første 6 månedene av livet at melk er et behov, ikke en luksus. Jeg kan ikke tenke meg en eneste ting du skal lage eller drikke som fordrer melk fra ku? 

Anonymkode: bb54b...c39

Greit, men dette gjelder jo vitterlig de som tåler vanlig melk også! Det var nå mer en utblåsning over alle hamstrerne. Jeg drikker forøvrig ikke melk, men bruker den i kaffe og matlaging, og i dag hadde jeg planlagt å lage noe der jeg trengte melk.

TS

Anonymkode: 59205...d2b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Da handler man når det kommer mer i butikken.

Jo, men hvorfor må noen hamstre noe de egentlig ikke trenger?

Anonymkode: 59205...d2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er avhengig av melk utenom babyer og kalver. Jeg bor i Oslo, og har "hamstret" hele 2 L laktosefri melk til ungen (i tillegg til vanlig melk), hva med å leite litt lenger enn 50m diameter leiligheten din, TS? 

Anonymkode: 08a1c...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, men hvorfor må noen hamstre noe de egentlig ikke trenger?

Anonymkode: 59205...d2b

For forsyningssikkerhetens del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt dette. Butikkene jeg handler i har dette. De har stort utvalg av både laktosefrie og vanlig melk. Så da må det være forskjeller ute å går på hva folk hamstrer. I starten av disse tiltakene mot korona da folk hamstret som gale, så la jeg merke til at det kun var laktosefrie produkter som stod igjen i kjøleskapene på REMA. Så hvis folk den dagen kjøpte laktosefrie så må det ha vært pga mangel på vanlig melk. 

Anonymkode: 5b403...077

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

litt meg mmeg meg tråd dette å 

Anonymkode: b7fd9...fc9

Meg og endel andre laktoseintolerante, ja. Jeg har forøvrig ikke hamstret noe som helst - har du? Hvem synes du tenker mest på seg selv? De som hamstrer eller de som ikke hamstrer?

Anonymkode: 59205...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....fordi den er langtidsholdbar. På grunn av grådige egoister som dere, så er mange butikker gått tomme, og jeg og andre laktoseintolerante må klare oss uten. Takk skal dere faen meg ha!

Anonymkode: 59205...d2b

Kan du ikke kjøpe plantebasert melk da?Jeg tåler ikke melkeprodukter så jeg må kjøpe havre,ris eller mandelmelk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg og endel andre laktoseintolerante, ja. Jeg har forøvrig ikke hamstret noe som helst - har du? Hvem synes du tenker mest på seg selv? De som hamstrer eller de som ikke hamstrer?

Anonymkode: 59205...d2b

De som ikke hamstrer. Det er de som gir mange unødvendige turer i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, men jeg trengte egentlig bare å få av meg litt irritasjon over folk som hamstrer ting de ikke trenger. Og jeg tenker faktisk mest på de som har laktoseintolerante barn og kanskje må klare seg uten fordi noen få er egoistiske og røsker med seg alt. 

TS

Anonymkode: 59205...d2b

Men hvordan vet du at det ikke er laktoseintolerante som har hamstret?! Jeg har kjøpt noen kartonger med vanlig melk og lagt i fryseren. Men laktosefri melk smaker så forferdelig at da hadde jeg heller kjøpt andre alternativer. 

 

Anonymkode: 755c2...330

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen er avhengig av melk utenom babyer og kalver. Jeg bor i Oslo, og har "hamstret" hele 2 L laktosefri melk til ungen (i tillegg til vanlig melk), hva med å leite litt lenger enn 50m diameter leiligheten din, TS? 

Anonymkode: 08a1c...103

Noen er jo åpenbar avhengige siden de ser seg nødt til å hamstre ....jeg var innom alle 4 dagligvareforretningene her jeg bor, og alle var gått tom for laktosefri melk. Det sto faktisk et skilt i kjølehylla at leverandøren var gått tom også. Jeg ville bare ha en eneste pakke til matlaging og til å ha i kaffen, men jeg skjønner jo at det er en fullstendig urimelig forventning.

Anonymkode: 59205...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen er jo åpenbar avhengige siden de ser seg nødt til å hamstre ....jeg var innom alle 4 dagligvareforretningene her jeg bor, og alle var gått tom for laktosefri melk. Det sto faktisk et skilt i kjølehylla at leverandøren var gått tom også. Jeg ville bare ha en eneste pakke til matlaging og til å ha i kaffen, men jeg skjønner jo at det er en fullstendig urimelig forventning.

Anonymkode: 59205...d2b

Når man ikke har planlagt bedre er det urimelig, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anne 69 skrev:

Kan du ikke kjøpe plantebasert melk da?Jeg tåler ikke melkeprodukter så jeg må kjøpe havre,ris eller mandelmelk.

Klart jeg kan - og det har jeg gjort - men det kan jo de som tåler vanlig melk også gjøre, ikke sant? Og ingen trenger å hamstre.

Anonymkode: 59205...d2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
Just now, AnonymBruker said:

Men hvordan vet du at det ikke er laktoseintolerante som har hamstret?! Jeg har kjøpt noen kartonger med vanlig melk og lagt i fryseren. Men laktosefri melk smaker så forferdelig at da hadde jeg heller kjøpt andre alternativer. 

 

Anonymkode: 755c2...330

Jeg skal innrømme at jeg har syndet her. Jeg er ikke laktoseintolerant, men jeg har en mild form for OCD som innebærer en tvangstanke om å helle en kartong melk i vasken hver dag. Og det må være lactosefri melk (vanlig melk lager ikke helt den samme lyden, og det er lyden som stimulerer meg). Så jeg hamstra 21 kartonger laktosefri melk i forrige uke, noe som bør holde meg i tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...