AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #1 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har prøvd å lete, men finner ingen informasjon, annet enn at man selvsagt kan miste luktesans og smakssans hvis man er veldig tett i nesen. Jeg har forstått at det er et vanlig symptom på coronaviruset og siden jeg ikke kan teste meg, spør jeg her inne for å finne ut hvor sannsynlig det er at det er covid-19. Så, er det andre virus som kan gi samme symptom? Her er det altså ingen tett nese, men smakssans og luktessans er totalt forsvunnet. Ellers bare litt sår hals og slapphet. Anonymkode: 3bd8a...861
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #2 Skrevet 24. mars 2020 Flere som sier det er første symptom. Ingen vits å tro det er noe annet når man skal oppføre seg som om man har korona når man har symptomer på korona. Anonymkode: c3923...443
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #3 Skrevet 24. mars 2020 Ja, vanlig forkjølelsevirus gir den effekten. Og mange andre tilstander. Anonymkode: f2b11...aee 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flere som sier det er første symptom. Ingen vits å tro det er noe annet når man skal oppføre seg som om man har korona når man har symptomer på korona. Anonymkode: c3923...443 LNei, flere sier de har dette også som symptom, men ikke av de første. Anonymkode: f2b11...aee
Million Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 (endret) Så et tv-program en gang, om en kvinne som mistet luktesansen etter en forkjølelse. Veldig dumt, siden jobben hennes var parfymeutvikler, og avhengig av luktesansen. Tror de sa at hun først fikk den tilbake etter flere år. Endret 24. mars 2020 av Million
LadyLemon Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har mista de flere ganger etter sterke forkjølelser eller influensa så ja.
youcancallmejune Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Ja, det kan skje ved vanlig forkjølelse også, men hvis man får slike symptomer nå skal man oppføre seg som om man er smittet av coronaviruset. Det vil si følge med om man får feber og om denne vedvarer og stiger og kontakte lege hvis man får høy feber og pustevansker. Og selvfølgelig sette seg selv i karantene.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Flere som sier det er første symptom. Ingen vits å tro det er noe annet når man skal oppføre seg som om man har korona når man har symptomer på korona. Anonymkode: c3923...443 Her var sår hals og småsnufsing første symptom. Så gikk det over og et par dager etterpå ble lukt- og smakssans helt borte. Det er ikke snakk om å gå ut og muligens smitte noen altså, jeg var bare nysgjerrig på om det finnes andre virus som kan gi samme symptom. Takk for svar alle sammen. Jeg har aldri opplevd det med vanlig forkjølelse eller influensa. Anonymkode: 3bd8a...861
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, LadyLemon said: Jeg har mista de flere ganger etter sterke forkjølelser eller influensa så ja. Og da skjedde det når du ikke var tett i nesen lenger? Merkelige greier. Anonymkode: 3bd8a...861
LadyLemon Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og da skjedde det når du ikke var tett i nesen lenger? Merkelige greier. Anonymkode: 3bd8a...861 Det kom på slutten av sykdommen og varte litt etterpå. Men har alltid fått tilbake, heldigvis! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 Hva med kombinasjonen tungpust og forsvunnet luktesans og smak? Er det spesielt for covid-19? Anonymkode: 3bd8a...861
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 Just now, LadyLemon said: Det kom på slutten av sykdommen og varte litt etterpå. Men har alltid fått tilbake, heldigvis! Godt å høre! Anonymkode: 3bd8a...861
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med kombinasjonen tungpust og forsvunnet luktesans og smak? Er det spesielt for covid-19? Anonymkode: 3bd8a...861 Tydligvis ikke. Kjenner hittil 5 stk som har hatt alle symptomene på korona: kjennes ut som de puster gjennom sugerør, ingen smak og luktesans, 40 i feber, blir anpusten av å reise seg opp, tørr hoste osv. INGEN av dem testet positivt på korona... skjønner ingenting jeg. Anonymkode: d3aeb...94b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tydligvis ikke. Kjenner hittil 5 stk som har hatt alle symptomene på korona: kjennes ut som de puster gjennom sugerør, ingen smak og luktesans, 40 i feber, blir anpusten av å reise seg opp, tørr hoste osv. INGEN av dem testet positivt på korona... skjønner ingenting jeg. Anonymkode: d3aeb...94b Herlighet! Jeg håper det kommer en test som viser om man HAR hatt viruset, ellers finner vi jo aldri ut hvor mange som er immune. Anonymkode: 3bd8a...861
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herlighet! Jeg håper det kommer en test som viser om man HAR hatt viruset, ellers finner vi jo aldri ut hvor mange som er immune. Anonymkode: 3bd8a...861 Jeg har begynt å tvile sterkt på de testene. Var visst en i taiwan eller noe som hadde testet 6 ganger negativt og 5 ganger positivt i et forsøk. Anonymkode: d3aeb...94b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har begynt å tvile sterkt på de testene. Var visst en i taiwan eller noe som hadde testet 6 ganger negativt og 5 ganger positivt i et forsøk. Anonymkode: d3aeb...94b Jeg kan absolutt ikke noe om dette, men kan alle mutasjonene gjøre at viruset ikke blir ‘oppdaget’ av testene? Leste at det var oppdaget 40 ulike mutasjoner bare på Island. Anonymkode: 3bd8a...861
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan absolutt ikke noe om dette, men kan alle mutasjonene gjøre at viruset ikke blir ‘oppdaget’ av testene? Leste at det var oppdaget 40 ulike mutasjoner bare på Island. Anonymkode: 3bd8a...861 Jeg har ikke peiling. 40 forskjellige? Jeg har bare hørt at det er 2 typer....men om så, så er dette veldig skremmende. Da kan man egentlig bare droppe all smitte tiltak og bare la det gå til helvette da... hvis testene bare funker på 2 av 40 typer så er jo smittetiltakene til ingen nytte. Anonymkode: d3aeb...94b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #18 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke peiling. 40 forskjellige? Jeg har bare hørt at det er 2 typer....men om så, så er dette veldig skremmende. Da kan man egentlig bare droppe all smitte tiltak og bare la det gå til helvette da... hvis testene bare funker på 2 av 40 typer så er jo smittetiltakene til ingen nytte. Anonymkode: d3aeb...94b Ja, her er en link. Det sto om det i VG i går også. Men det er mulig testene oppdager alle mutasjoner, jeg vet ikke. https://www.information.dk/indland/2020/03/forskere-sporet-40-mutationer-coronavirus-alene-paa-island?lst_frnt Anonymkode: 3bd8a...861
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #19 Skrevet 24. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, her er en link. Det sto om det i VG i går også. Men det er mulig testene oppdager alle mutasjoner, jeg vet ikke. https://www.information.dk/indland/2020/03/forskere-sporet-40-mutationer-coronavirus-alene-paa-island?lst_frnt Anonymkode: 3bd8a...861 Får håpe den gjør det da, men virker jo ikke som om den er nøyaktig. Jeg kan ikke skjønne at alle de 5 jeg kjenner ikje har korona med de symptomene de har. Anonymkode: d3aeb...94b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #20 Skrevet 24. mars 2020 Ja kan miste den av helt vanlig forkjølelse, kan også være borte lenge etter forkjølelsen er over. Mistet lukt og smaksans i 8-9 uker for et par pr siden. Har bihulebetennelse nå og har delvis nedsatt smaksans. Det er ikke et symptom på Corona alene. Går på jobb som vanlig. Anonymkode: 364d7...d23
Anbefalte innlegg