Gå til innhold

Hvorfor er du ikke redd? Tar uredde mindre ansvar?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de som ikke bryr seg om reglene hadde hatt godt av litt frykt, eller ?

Anonymkode: ff161...2d7

Frykt kan fort føre til urasjonelle og dårlige avgjørelser. Sånn som frykten for samfunnskollaps med tiltakene vi har nå. 

Anonymkode: ff88a...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke redd nei. Det er sikkert fordi vi er friske i familien, (ikke i risiko) og jeg kan forstå at de som er svakere er skremte.

Jeg for min del skulle ønske vi bare kunne fått det nå og blitt ferdig med det, nå som vi er hjemme uansett. For de aller fleste er det milde symptomer, og jeg har en HARD influensa friskt i minne, og dette er antageligvis peanuts i forhold.

Jeg er ikke enig i hysteriet, men forholder meg til det.  Vi omgåes ikke andre enn oss tre i husstanden + min mor som ikke er i risikogruppa. Hun omgåes kun oss. Vi går turer i skogen og er ellers hjemme og i hagen, handler en gang i uka, og er selvfølgelig nøye med hygiene osv.

Det som faktisk har skremt meg litt er hvor horribelt voksne folk kan finne på å oppføre seg mot hverandre. Både på nett og ute. Det er nesten man blir redd for å bli steina hvis man trår litt feil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal en være redd for forkjølelse og influensa ? Da er en jo redd hele året da, og det er ikke konstruktivt akkurat. Dessuten har fylket her tatt grep i forhold til å hindre smitte fra sør.

Så lenge det holder seg på et lavt smittenivå her, så er jeg ikke videre bekymret.

Anonymkode: d89fa...b21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 46 og røyker litt (4 røyk om dagen)  Røyket tidligere mye mer dvs 20 om dagen.  Jeg er redd fordi jeg røyker og fordi jeg vet at lungene mine er svakere enn på en som ikke røyker.  Tror muligens jeg ender opp på sykehus om jeg får Corona.  Men jobber 100% innen helse og må gå på jobb hver dag og utsette meg selv for smitte. 

Anonymkode: e4c9c...fc6

• Opprett ny...