Gå til innhold

Er dette glutenallergi??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier egentlig ikke å spise noe som det er veldig mye gluten i(tror jeg)... Men nå i det siste så har jeg spist boller. Hver eneste gang jeg har spist boller så har jeg fått sykt magesmerter pga luft, og magen min har blitt veldig oppblåst. Itillegg til diaré.

Kan det være jeg har gluten allergi? Eller er dette normalt?

Anonymkode: d7205...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier egentlig ikke å spise noe som det er veldig mye gluten i(tror jeg)... Men nå i det siste så har jeg spist boller. Hver eneste gang jeg har spist boller så har jeg fått sykt magesmerter pga luft, og magen min har blitt veldig oppblåst. Itillegg til diaré.

Kan det være jeg har gluten allergi? Eller er dette normalt?

Anonymkode: d7205...d40

Trenger ikke å være gluten allergi. Rett og slett at du spiser noe magen ikke er vant til. Mye hvit hvetemel er ikke bra for magen uansett. 

Anonymkode: 7409b...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Spiser man noe magen ikke er vandt til så blir den fort litt vrang 

Anonymkode: 5efcf...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleier egentlig ikke å spise noe som det er veldig mye gluten i(tror jeg)... Men nå i det siste så har jeg spist boller. Hver eneste gang jeg har spist boller så har jeg fått sykt magesmerter pga luft, og magen min har blitt veldig oppblåst. Itillegg til diaré.

Kan det være jeg har gluten allergi? Eller er dette normalt?

Anonymkode: d7205...d40

Det høres normalt ut for min del, jeg også blir oppblåst av å spise boller, men det stopper der for min del.

Har du sjekket hvor mye av det du spiser som inneholder gluten? Som pasta, brød og en haug med andre produkter?

Du kan prøve deg en del frem og se, gå over til en helt glutenfri diett for en stund. Det kan være intoleranse, cøllikai eller noe helt annet, jeg ville prøvd meg frem en stund før jeg ev. gikk til legen med resultatene.

Anonymkode: 392ed...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du andre matvarer med gluten? Eller var dette bare tuen som veltet lasset, altså mer enn magen tåler? Det kan jo også være IBS for eksempel. De anslår at så mange som kan kanskje 20% av Norges befolkning har IBS i varierende grad. IBS er at tarmene ikke takler mange karbohydrater så bra. Les om FODMAP.

Anonymkode: 53a77...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...