Hinkelpinkel Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Jeg er introvert, så merker egentlig ikke så mye forskjell bortsett fra at jeg ikke går på jobb. Istede kan jeg sove lenger og ha hjemmeskolen med 6-åringen. Han går i 1. klasse så "skolen" tar 30 minutter. 😂 Er det andre som også tar dette med fatning? Koser meg med Netflix og HBO, guttungen får litt ekstra skjermtid, jeg rekker å lage ordentlig middag, noe som ikke skjer når jeg jobber og alt er egentlig bare kos! Endret 23. mars 2020 av Hinkelpinkel 17
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 14 minutter siden, Hinkelpinkel skrev: Jeg er introvert, så merker egentlig ikke så mye forskjell bortsett fra at jeg ikke går på jobb. Istede kan jeg sove lenger og ha hjemmeskolen med 6-åringen. Han går i 1. klasse så "skolen" tar 30 minutter. 😂 Er det andre som også tar dette med fatning? Koser meg med Netflix og HBO, guttungen får litt ekstra skjermtid, jeg rekker å lage ordentlig middag, noe som ikke skjer når jeg jobber og alt er egentlig bare kos! Ja egentlig. Har hatt lange, hektiske og litt vel sosiale arbeidsdager i mange uker nå, så nyter det å ha hjemmekontor. Kollegaene snakker om å ta virtuelle videolunsjer, ikke aktuelt for meg kan en si.. hehe. Synes det er utrolig deilig å planlegge og styre egen dag og ta pause midt på dagen. Er også ellers glad i å lese bøker og eneste jeg foreløpig savner av sosial kontakt er en familiemiddag i ny og ne. Ellers synes jeg selvsagt hele greia er utrolig trist, uhyggelig å ha noia for enhver person du passerer ute og å ikke kunne nyte våren og sommeren fullt ut - jeg kan gjerne være masse alene, men vil jo helst kunne gå i butikker, løpe rundt Sognsvann og trene på senter.. Anonymkode: 95d0f...b85 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Klarer du å koble ut frykten for viruset og alt som skjer? For jeg merker ikke så stor forskjell for meg personlig i hverdagen, men merker jeg er redd noen jeg er glad i skal bli veldig syke. En eldre mann med alvorlig underliggende sykdom jeg kjenner ble smittet av corona. Vi var sikker på han skulle dø, men utrolig nok går det bra med han.😍 Men tanken på hvor galt det kunne gått var helt uutholdelig 🙏🏻😔 Anonymkode: 4d48a...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 jaaa ELSKER denne nye hverdagen! trengte virkelig en pause fra den hektiske hverdagen.. Anonymkode: c1d46...301 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er på tredje uka uten jobb.Først 2 uker i karantene, nå er det permittering. Går på veggen snart. Er ikke glad i denne nye hverdagen. Anonymkode: 25581...854 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Hater det. Er permittert og går helt sykt ned i lønn. Gubben har hjemmekontor og jeg må orge bhg og skole. Elsker jobben min, så dette er ikke noe artig nei. Men, får bare venne seg til det 😊 Anonymkode: 5dd66...4ea 2
Hinkelpinkel Skrevet 23. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer du å koble ut frykten for viruset og alt som skjer? For jeg merker ikke så stor forskjell for meg personlig i hverdagen, men merker jeg er redd noen jeg er glad i skal bli veldig syke. En eldre mann med alvorlig underliggende sykdom jeg kjenner ble smittet av corona. Vi var sikker på han skulle dø, men utrolig nok går det bra med han.😍 Men tanken på hvor galt det kunne gått var helt uutholdelig 🙏🏻😔 Anonymkode: 4d48a...e8f Jeg bekymrer meg ikke så mye for at jeg eller noen av mine skal bli syk, egentlig. Har ingen veldig gamle igjen i familien, og kan jo ikke sitte og gruble på om man blir veldig syk, eller bare litt syk dersom man blir syk. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, Hinkelpinkel skrev: Jeg bekymrer meg ikke så mye for at jeg eller noen av mine skal bli syk, egentlig. Har ingen veldig gamle igjen i familien, og kan jo ikke sitte og gruble på om man blir veldig syk, eller bare litt syk dersom man blir syk. Skjønner. Mine foreldre er 65 og i risikogruppen. Blir helt smårar av å tenke på det.🥺 Anonymkode: 4d48a...e8f 2
Amatariel Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 Sett bort fra at jeg selvfølgelig ikke syns verdenssituasjonen er noe gøy og ikke ønsker at noen skal bli syke... så ja, så ELSKER jeg disse dagene. Det kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt. Etter en ekstrem travel februar både privat og på jobb, så skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle komme meg igjennom mars og talte lengselsfullt dagene til påskeferien. Føltes uutholdelig lenge til. Så plutselig ble vi beordret på hjemmekontor 😳 m a g i s k. Joda, jeg jobber, men jeg slipper kjøretid nesten 1 time hver vei. Som betyr ekstra tid i sengen. Jeg er både et B-menneske, og introvert. Elsker sene tv-kvelder og gå i joggebuksen. Og uansett hvordan man vrir og vender på det så ER det mindre jobb å gjøre. Sluntrer ikke unna, men det er jo myye mindre jobb å gjøre nå da vi har avlyst mye som skal skje, og egentlig bare svarer på e-post og tar noen telefoner. Slutt på løping i kontorkorridorer og stress stress stress. Vanskelig å ikke like det.... Men jeg HAR tre barn, så det er jo selvfølgelig en oppfølging som skal til der. Noe er utfordrende, men jeg velger å se det som dyrebar ekstra tid med dem. Vi har en harmoni nå med aktiviteter innenfor husets vegger. Deilig! Trengte en pause fra kjøring til fotballkamper og flere andre aktiviteter. 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Hvor lat og egoistisk er det mulig å bli? Anonymkode: f2fa6...c09 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lat og egoistisk er det mulig å bli? Anonymkode: f2fa6...c09 Altså, vi får beskjed om å holde oss hjemme. Det er det minst egoistiske man kan gjøre akkurat nå. Så fins det mennesker som klager over å være inne, ikke være sosial, for mye tid med barna osv osv. Noen derimot, er positive av natur. Prøver å nyte den nye tilværelsen, som vi faktisk må forholde oss til akkurat nå, og ser det fine i situasjonen. Da er man lat og egoistisk? Anonymkode: ba225...3c2 25
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, vi får beskjed om å holde oss hjemme. Det er det minst egoistiske man kan gjøre akkurat nå. Så fins det mennesker som klager over å være inne, ikke være sosial, for mye tid med barna osv osv. Noen derimot, er positive av natur. Prøver å nyte den nye tilværelsen, som vi faktisk må forholde oss til akkurat nå, og ser det fine i situasjonen. Da er man lat og egoistisk? Anonymkode: ba225...3c2 Dersom du ikke er i karantene så trenger du ikke å holde deg hjemme. Les hva helsemyndighetene skriver: https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon# Hvilke-anbefalinger-gjelder-for-meg? Anonymkode: f2fa6...c09 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke er i karantene så trenger du ikke å holde deg hjemme. Les hva helsemyndighetene skriver: https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon# Hvilke-anbefalinger-gjelder-for-meg? Anonymkode: f2fa6...c09 Rettelse, mest mulig hjemme da. Anonymkode: ba225...3c2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 Ja, jeg er ufør og mannen er nå permittert så vi er begge hjemme med et barnehagebarn. Vi pusser opp litt hjemme, leker i hagen, griller i skogen, baker, ser på Disney, spiller på iPaden og slapper av😅 Men jeg er også i risikosonen, så sånn sett er jeg livredd. Prøver bare å koble ut dette korona-greiene mest mulig og sørger for å holde oss i huset eller langt unna folk Anonymkode: ae21e...ed9 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 Er lærer på vgs og hater det. Masse ekstraarbeid, mye styr med it's learning som er treigt, drøssevis med innleveringer å lese, elever som lurer på ting døgnet rundt, rektor som forårsaker mer belastning med møtevirksomhet selv om jeg drukner i jobb ellers, alt det kjekke ved jobben er mer eller mindre borte, ikke mulig å koble av på trening som ellers, påskeferie som vi hadde gledet oss til i et år i vasken.... kunne ha fortsatt lenge. Og det verste: bekymring for hvordan det vil gå med eldre slektninger (først og fremst far). Anonymkode: db558...ece 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 Samme her. Det er sånn jeg lever livet mitt til vanlig, jeg elsker å være alene og kjeder meg aldri. Eneste forskjellen nå er at jeg slipper uanmeldt besøk og mas om å være sosial. Og hvis jeg i tillegg slipper å feire 17.mai så er det bare helt perfekt. Anonymkode: 289b3...5a7 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 Hater denne hverdagen. Er langt mer redd for psyken til ensomme familiemedlemmer , enn hva jeg er for viruset . Føler jeg ofrer min egen familie for folk jeg ikke kjenner. Har heldigvis trygg inntekt. Synes fryktelig synd på dem som virkelig sliter økonomisk nå. Og alle andre dette går utover. Er ikke kun syke folk som er ofrene her. Anonymkode: fd4c6...638 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 Skjønner deg veldig godt og ville nornalt følt det samme. Men her har angsten dessverre tatt overhånd. Syns bare hele situasjonen i samfunnet nå er stressende. Aldri hatt angst før. Anonymkode: b99e8...faa 1
Anonymburker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 2 timer siden, Hinkelpinkel skrev: Jeg er introvert, så merker egentlig ikke så mye forskjell bortsett fra at jeg ikke går på jobb. Istede kan jeg sove lenger og ha hjemmeskolen med 6-åringen. Han går i 1. klasse så "skolen" tar 30 minutter. 😂 Er det andre som også tar dette med fatning? Koser meg med Netflix og HBO, guttungen får litt ekstra skjermtid, jeg rekker å lage ordentlig middag, noe som ikke skjer når jeg jobber og alt er egentlig bare kos! Skjønner at det er kos når du har et barn. Hva om du hadde vært alene, som jo mange er? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, Expandable86 said: Skjønner at det er kos når du har et barn. Hva om du hadde vært alene, som jo mange er? Ikke TS - men er alene, og det er veldig ålreit i disse tider også😊 Anonymkode: 2c9e0...c2f 1
Anbefalte innlegg