Gå til innhold

Dere som spiser 8:16, hva spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer å holde på fasten greit utover formiddagen. Egentlig går det over all forventning. Sultfølelsen plager meg ikke.... 

Men det er når jeg bryter fasten at jeg synes det blir vanskelig fordi jeg får blodsukkerfall med svimmelhet når sulten kommer igjen. Som tidligere lavkarbo-fanatiker vet jeg jo at dette kommer av at knekkebrødene jeg spiser inneholder en del karb -> blodsukker opp -> ubehag når blodsukkeret går ned. 
 

Noen andre forslag til et godt lunsjmåltid å bryte fasten med? Som samtidig ikke er kaloribomber. Jeg er skikkelig lei egg. 

Anonymkode: d6966...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skinke
kylling
røkt laks
mandler/nøtter (mye kalorier men metter lenge + sunt fett og protein)
skyr
salat
rett i koppen
ost
cottage cheese med bær eller saft
helmelk
avocado
gulrot

Anonymkode: a0aaa...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser i all hovedsak etter dette prinsippet, men spiser samtidig etter 5:2. 
En typisk dag når jeg ikke trener kan se slik ut: 

Frokost/Lunsj:
Kyllingsalat, ca 100g kylling og litt fetaost, masse grønt og sukkerfri karridressing. i tillegg har jeg stort sett en smoothie på siden bestående av 1/2 avokado og masse bær, 10 gram vaniljeprotein. 
Middag:
en laksefilet, to poteter,rømme,agurksalat og gulrot. En frukt. 
Kveld:
en porsjon havregrøt med 40g havregryn og 10g vaniljeprotein toppet med banan, jordbær og kanel. 

En typisk dag når jeg trener ser omtrent slik ut: 
(Jeg løper ultra og trener deretter, det vil si at jeg på en vanlig treningsdag stort sett løper 20-30k eller mer i skog og fjell) 

Frokost/Lunsj: 
Smoothie med 1 avokado, 20g vaniljeprotein og masse bær. i tillegg: 120g kylling, fetaost og grønt på siden. 
Alternativ: omelett med 3 egg, 100g strimlet kylling,fetaost og parmesan på toppen. Hjemmelaget grovt rundstykke med smør på siden.

Middag: 
2 hjemmelaget kjøttkaker med kålrabistappe, 2 poteter og friske grønnsaker på siden. en frukt. 

Kveld:
Havregrøt laget med helmelk på 60g havregryn,1 spiseskje chiafrø, 2 egg og 10g vaniljeprotein. Toppet med 15g pistasjnøtter og friske bær. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...