AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hundane mine er så sjalu på hverandre. Er det vanlig? Jeg prøver å gi dem lik oppmerksomhet og lik kos. Men det er som oftest den ene som er mere pågående enn de andre to. Hvordan håndterer ein sjalusi mellom hundar? Anonymkode: cb41a...cd0
Tabris Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Hva er det hundene gjør, som du reagerer på? Og i hvilke situasjoner skjer det?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Om å gjøre å få mest mulig kos og oppmerksomhet i sofaen og nærmest mulig meg ved at de brummer på hverandre. De brummer og kjefter på hverandre om eg tar med kun ein hund og trener den ene mens resten venter i bilen. Da får den ene hunden kjeft av dei andre fordi den var med og ikke dei andre. De lager sånn morsk knurre lyd. Anonymkode: cb41a...cd0
Tabris Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 Det høres mer ut som om det er litt anspent stemning mellom dem. Det er litt begrenset hva du kan gjøre siden vi ikke har så stor innvirkning på hva slags forhold hundene har seg i mellom. Men du kan gi godbiter til den ene når du gir kos/oppmerksomhet til den andre, for å gi en positiv assosiasjon til at den andre hunden er nær. Ellers ville jeg gjort tiltak som å ikke gi dem mat/leker/tyggebein når de er i nærheten av hverandre, ha dem i hvert sitt bur i bilen, ha liggeplasser litt fra hverandre osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå