AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hei! Jeg sliter med bulimi. Spiser ekstreme mengder usunn mat... Det er en måte å kontrollere følelsene mine på, og hver gang jeg er veldig lei meg eller noe negativt har skjedd så kjøper jeg inn masse mat og er hjemme og kaster opp. Etter julen som var har jeg bedret meg veldig, siden jeg startet på skole (privatist) og flyttet til en ny by. Skolen er jo nå stengt. Jeg har også det meste av nettverket mitt gjennom en klubb her jeg bor (var med i klubben når jeg ikke bodde her også, men ikke like ofte), som også ikke har noe aktivitet. Jeg har en så ekstremt stor trang til å spise masse usunt, jeg har gjort det nesten hver dag den siste uka. Timer hos DPS er jo også avlyst!! Hvis alt er stengt og jeg må vær hjemme som dette aner jeg ikke hvordan det skal gå Bulimi er en alvorlig psykisk sykdom, og jeg har blitt tatt for nasking i matbutikk før når jeg har hatt 0 penger. Jeg frykter at jeg kommer til å gjør det nå også når jeg ikke har mer penger! Anonymkode: c75b3...878 2
Rant Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Spiseforstyrrelser er en grusom lidelse. Jeg har ingen gode råd, men vil bare si jeg føler med deg, og at jeg håper det bedrer seg. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Nei det er ikke lett disse dagene. Føler meg skikkelig isolert selv og blir dårlig av det. Kan ikke ha et liv eller gjøre det vanlige. Som sagt, driter politkerne i oss som sliter og er unge. Trenger selv å ha et sted å dra og få meg en sunn og god omgangskrets og drive på med ting som får tankene vekk fra det verste. Skulle ut i jobb nå også, måtte avlyse skolen. Men ender sikkert opp med å sitte her i hundre år selv uten et liv og bli verre. Anonymkode: 3b51c...f13
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Føler med deg.. Har du sjekket om du kan få online terapi (vet at det ikke er det samme). Og hjelper det å gå ut en tur eller trene utendørs? Anonymkode: 4749c...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Huff. Jeg har ikke hatt spiseforstyrrelser. Så jeg kan ikke leke psykolog her. Men blir du ikke dårlig av denne usunne maten? Hva med å gå en tur? Jeg hadde ikke bulimi, men jeg har vært avhengig av snus og Instagram. Jeg lot være å ta med mobil på gåtur og følte meg så fra mobilen! Hver gang jeg tenkte å sjekke mobilen så gikk jeg en «strafferunde» på 30 min for å redusere tid på mobil. Når jeg ville på butikken å kjøpe snus gikk jeg mot butikken, men presset meg forbi og gjorde det til en gåtur. jeg vet jeg klarer å slutte, så jeg har begynt å snuse igjen. Kjeder meg ihjel i isolasjon 😛 den hjelper å spise litt mindre, så økonomisk er den ikke en belast. prøv å ha fokus på lommeboken. Evt kjøp noe du ikke spyr ut? Ikke at jeg skal oppfordre til noe helseskadelig her. Men er det det at du trenger å putte noe i kjeften? Vurdert snus? Anonymkode: 32ac3...1c9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Tusen takk for alle svar💗 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg.. Har du sjekket om du kan få online terapi (vet at det ikke er det samme). Og hjelper det å gå ut en tur eller trene utendørs? Anonymkode: 4749c...3b4 Takk💗 Jeg snakker en del i telefonen med mormor og ei venninne som vet at jeg gjør dette... Men det er på en måte en trigger å snakke om det også😕 Ja jeg går tur hver eneste dag, jeg har ikke så mye lyst på dagen når det er sol og jeg går på tur, men på kvelden derimot😔 Fordi en stor del av motivasjonen min for å slutte med bulimi er at jeg føler meg så stygg (hevelse i ansiktet og legger på meg) Så tenker jeg at det er ikke sikkert jeg kommer til å ha noe særlig sosial kontakt (iforhold til skolen og den klubben) på mange måneder!🙁 Og at den beste tiden for å ha slike spiseorgier er nå.... Det er det jeg forteller meg selv for å gi meg selv lov til å ha spiseorgier... Anonymkode: 1bf14...71b 1
_popcorn_ Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen, _popcorn_, mod 2
Anbefalte innlegg