Gå til innhold

Hvorfor tar du ikke korona alvorlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du følger reglene så tar du viruset på alvor. Overskriftene er hvorfor du ikke tar det på alvor. Og alle argumentene for å ikke at det på alvor er konspirasjonsteorier om at Staten vil kontrollere oss. 

Anonymkode: bae47...554

Nei. Her tar du feil. Og nei igjen.  

 

Anonymkode: a521d...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du følger reglene så tar du viruset på alvor. Overskriftene er hvorfor du ikke tar det på alvor. Og alle argumentene for å ikke at det på alvor er konspirasjonsteorier om at Staten vil kontrollere oss. 

Anonymkode: bae47...554

Nei. Jeg følger reglene fordi jeg er en lovlydig borger. Men jeg synes tiltakene er for inngripende, og kommer til å ende opp med full sykmelding hvis opplegget med hjemmeskole/hjemmebarnehage/hjemmekontor fortsetter i lang tid. Jeg har ikke helse til å følge opp disse tiltakene, da får arbeidsplassen min klare seg uten meg en stund. Jeg kommer fortsatt til å følge anbefalingene med en meter avstand osv. Men jeg har ikke helse til det råkjøret som er nå med alle krav fra jobb, skole osv samtidig. Ingen tar hensyn til noe, fristene er de samme og lærerne forventer at det er vi som går gjennom skoleprogrammet til barna samtidig som vi leverer alt innen frister på jobb. Det går ikke. 

Anonymkode: 00797...d75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg følger reglene fordi jeg er en lovlydig borger. Men jeg synes tiltakene er for inngripende, og kommer til å ende opp med full sykmelding hvis opplegget med hjemmeskole/hjemmebarnehage/hjemmekontor fortsetter i lang tid. Jeg har ikke helse til å følge opp disse tiltakene, da får arbeidsplassen min klare seg uten meg en stund. Jeg kommer fortsatt til å følge anbefalingene med en meter avstand osv. Men jeg har ikke helse til det råkjøret som er nå med alle krav fra jobb, skole osv samtidig. Ingen tar hensyn til noe, fristene er de samme og lærerne forventer at det er vi som går gjennom skoleprogrammet til barna samtidig som vi leverer alt innen frister på jobb. Det går ikke. 

Anonymkode: 00797...d75

Det er gode poenger, og jeg tror det er mange som kommer til å ende opp med full sykemelding blant de som har barn. 

Anonymkode: f4ad7...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Jeg følger reglene fordi jeg er en lovlydig borger. Men jeg synes tiltakene er for inngripende, og kommer til å ende opp med full sykmelding hvis opplegget med hjemmeskole/hjemmebarnehage/hjemmekontor fortsetter i lang tid. Jeg har ikke helse til å følge opp disse tiltakene, da får arbeidsplassen min klare seg uten meg en stund. Jeg kommer fortsatt til å følge anbefalingene med en meter avstand osv. Men jeg har ikke helse til det råkjøret som er nå med alle krav fra jobb, skole osv samtidig. Ingen tar hensyn til noe, fristene er de samme og lærerne forventer at det er vi som går gjennom skoleprogrammet til barna samtidig som vi leverer alt innen frister på jobb. Det går ikke. 

Anonymkode: 00797...d75

Det må være sånn eller så må vi kanskje velge hvem som skal få leve eller dø når sykehusene er fulle til randen av folk som trenger hjelp.

Anonymkode: bae47...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er gode poenger, og jeg tror det er mange som kommer til å ende opp med full sykemelding blant de som har barn. 

Anonymkode: f4ad7...072

Jeg tror at de fleste foreldre, særlig de med mindre barn, kommer til å ta ut omsorgsdager eller sykmelding. Siden det nå ikke lenger er lov for besteforeldre å passe barna ifølge myndighetene, blir det veldig mange foreldre som må kaste inn håndkleet. Svært mange småbarnsforeldre jobber i det offentlige, for eksempel nav. Varer dette for lenge, kan folk se langt etter å få dagpengene sine, særlig nå som det er kommet ekstremt mange søknader samtidig og folk jobber på spreng for å behandle dem. Når det offentlige kollapser, vil myndighetene nok gjøre noe med det. 

Anonymkode: 00797...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror heller folk har tankegangen "det vil skje meg uansett, så det får bli som det blir". Det er ikke alt vi kan kontrollere her i verden. Vi kan forsøke å kontrollere smittemengden, men smitten i seg selv vil uansett fortsette å gå sin gang. Slik er virus, og de fleste av oss har alltid holdt oss realistiske til den realiteten før.

Anonymkode: 1a7fe...c2c

Helt riktig. 

Anonymkode: b391f...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring og spekulasjon, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se stadig flere intervjuer med folk som har blitt friske. Noen har vært dårlige men ikke stort verre enn en vanlig influensa + -

 

Anonymkode: 0a9cd...0f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo vær sånn når tallet bare stiger og stiger, gjør noe! Bli hjemme

Anonymkode: 8d378...a77

Tallet? Hva da? Jeg tar det alvorlig, som sesonginfluensa, og selvsagt for de i min familie som er utsatt. De må leve i isolasjon, men det hjelper da ikke dem at barnehager og skoler er stengt.

Anonymkode: 7f26b...a93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Honey Dew said:

Fra den britiske avisen The Guardian som først la ut videoen ble det ikke nevnt at hun er frisk og rask ellers, men det gjør altså VG..

Jeg biter ikke på skremselspropagandaen som norske medier bombarderer oss med, og forholder meg til de fleste friske og raske nordmenn som har hatt viruset selv sier om sykdomsforløpet, og da er jeg ikke bekymret for at jeg blir alvorlig sjuk om jeg skulle få korona.

Men jeg tar situasjonen rundt viruset på alvor og følger dugnanden for tiden, og er ekstra påpasselig med å holde sosial avstand og ha solid hånd og hostehygiene for å ikke smitte andre om jeg skulle brygge på noe annet nå, eller korona i fremtiden.

Er føre var..

 

Anonymkode: 15912...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, de som sier at du kan holde pusten i 10 sekunder, puste inn varm luft fra en hårføner eller kutte masse løk og legge det rundt omkring for p bli kvitt viruset er ikke eksperter skjønner du.

Anonymkode: bae47...554

 

Anonymkode: 87ec3...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg ikke tar det alvorlig?

Jo fordi jeg ikke har noen kontroll på verken sykdom eller død. Jeg gidder ikke å bekymre meg over noe som kan skje, og tar heller en dag av gangen.  Det betyr ikke at jeg ikke tar forhåndsregler/ikke følger myndighetene sitt råd. Jeg holder meg inne bortsett fra å dra på butikk/lege/sykehus/apotek, men bortsett fra det så slapper jeg helt av. Skulle jeg bli smittet så blir jeg syk, men overlevelseraten er høy, og dør jeg så er det en mening med det.

Jeg er i risikogruppen jeg også, og det har jeg også familiemedlemmer/venner som har, men jeg har lært meg at enkelte ting har jeg ikke kontroll over, og derfor nytter det ikke å ta bekymringene på forhånd.

Hvis jeg skal synes noe er alvorlig med korona viruset, så er det hva konsekvensene økonomisk kan bli på sikt både for privatpersoner og for samfunnet generellt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra den britiske avisen The Guardian som først la ut videoen ble det ikke nevnt at hun er frisk og rask ellers, men det gjør altså VG..

Jeg biter ikke på skremselspropagandaen som norske medier bombarderer oss med, og forholder meg til de fleste friske og raske nordmenn som har hatt viruset selv sier om sykdomsforløpet, og da er jeg ikke bekymret for at jeg blir alvorlig sjuk om jeg skulle få korona.

Men jeg tar situasjonen rundt viruset på alvor og følger dugnanden for tiden, og er ekstra påpasselig med å holde sosial avstand og ha solid hånd og hostehygiene for å ikke smitte andre om jeg skulle brygge på noe annet nå, eller korona i fremtiden.

Er føre var..

 

Anonymkode: 15912...0e1

Så du stoler mer på mannen i gata enn på helsemyndighetene? Fint for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew said:

Så du stoler mer på mannen i gata enn på helsemyndighetene? Fint for deg.

Helsemyndighetene som hele veien har sagt at viruset ikke er farlig for flesteparten av de som er friske og raske i utgangspunktet?

Mannen i gata? Det er individer som har hatt testet positivt på corona og har fortalt personlig om hvordan sykdommen utartet seg hos dem,

Hvorfor skal du diskreditere de?

Anonymkode: 15912...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært redd for dette personlig, men har selvfølgelig tenkt på de som er syke og/eller gamle. Tar alle forholdsregler som er anbefalt, har hjemmekontor og har fra barnsben vært nøye med håndhygienen og  å hoste i albuen.

Det jeg har vært virkelig redd for etter 12. mars er hvordan næringslivet og Norge vil bli etter alt dette. Vi ser selv hva som har skjedd på halvannen uke. I tillegg det hysteriet og angiveriet som utviklet seg allerede etter to dager.

Anonymkode: 0a9cd...0f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helsemyndighetene som hele veien har sagt at viruset ikke er farlig for flesteparten av de som er friske og raske i utgangspunktet?

Mannen i gata? Det er individer som har hatt testet positivt på corona og har fortalt personlig om hvordan sykdommen utartet seg hos dem,

Hvorfor skal du diskreditere de?

Anonymkode: 15912...0e1

Nei, den trenger ikke være farlig for friske personer, men disse kan bli smittet og igjen smitte andre som har underliggende sykdommer. Det er det saken dreier seg om.

Selv om du er frisk, betyr det ikke at du ikke kan bli alvorlig syk av korona.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar corona alvorlig, men livet enda alvorligere. Du kan ikke sette livet på pause og tro at alt ordner seg til du er tilbake. Alt vil være mye verre når du er tilbake. 

Anonymkode: 9bb05...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wednesday Addams skrev:

Det er jeg ganske sikker på at de i risikogruppen gjør uansett, men er det dermed sagt at alle andre skal fly rundt og smitte hverandre på trass? Uavhengig om man er i risikogruppen eller ei, å bli sjuk av dette viruset er neppe særlig artig for noen.

Jeg kan fortelle at da jeg var innom kjøpesenteret (og nei, var ikke på shopping, var på klikk og hent kontor-rekvisita) var det ikke barnefamilier som spradet rundt der. Pensjonister, fra 75 og oppover. Selv ikke menneskene i risikogruppene virker skremt nok til å holde seg hjemme, så at enkelte synes hele greia er hysteri kan jeg ikke klandre dem for. Jeg ser alvoret og tar hensyn, men skremmer meg at selv risikogrupper kan gi så f***. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tar corona alvorlig, men livet enda alvorligere. Du kan ikke sette livet på pause og tro at alt ordner seg til du er tilbake. Alt vil være mye verre når du er tilbake. 

Anonymkode: 9bb05...ea0

Ikke så mye verre som det blir hvis man er død eller har ødelagte lunger.

Anonymkode: 8f086...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...