AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Det må jo vær sånn når tallet bare stiger og stiger, gjør noe! Bli hjemme Anonymkode: 8d378...a77 2
Elysion Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Jeg tror folk flest har en tankegang om at "Det skjer ikke meg" - og den tankegangen er skummel å ha. 23
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, Wednesday Addams skrev: Jeg tror folk flest har en tankegang om at "Det skjer ikke meg" - og den tankegangen er skummel å ha. Men det skjer jo åpenbart ekstremt fort og uten mye kontakt, jeg blir mer og mer bekymret, jeg kan vel ikke være den eneste som er redd for å miste noen😢 og hyttefolket viser jo Norge at det er bare meg meg meg Anonymkode: 8d378...a77 11
Elysion Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det skjer jo åpenbart ekstremt fort og uten mye kontakt, jeg blir mer og mer bekymret, jeg kan vel ikke være den eneste som er redd for å miste noen😢 og hyttefolket viser jo Norge at det er bare meg meg meg Anonymkode: 8d378...a77 Det er du ikke, men det er mange - deriblant folk som går i hopetall i parker, skog og på kjente turområder, og hyttefolket - som tenker at det ikke kommer til å ramme de selv, eller deres nærmeste. Folk bør ta det på alvor - om enn for andres skyld, dersom de av en eller annen grunn skulle være immune eller udødelige selv. Mennesker er noen egoistiske skapninger, dessverre. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 For min del har jeg reist verden rundt og både sett og opplevd langt verre ting enn dette. Tallene stiger da ikke voldsomt her, 8 døde hittil er langt lavere enn en influensa. Folk med underliggende sykdommer eller alderdom er i risiko for å dø av årets influensa også. Er du like bekymret for det? Anonymkode: dcf08...d71 14
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 14 minutter siden, Wednesday Addams skrev: Jeg tror folk flest har en tankegang om at "Det skjer ikke meg" - og den tankegangen er skummel å ha. Jeg tror heller folk har tankegangen "det vil skje meg uansett, så det får bli som det blir". Det er ikke alt vi kan kontrollere her i verden. Vi kan forsøke å kontrollere smittemengden, men smitten i seg selv vil uansett fortsette å gå sin gang. Slik er virus, og de fleste av oss har alltid holdt oss realistiske til den realiteten før. Anonymkode: 1a7fe...c2c 10
Elysion Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror heller folk har tankegangen "det vil skje meg uansett, så det får bli som det blir". Det er ikke alt vi kan kontrollere her i verden. Vi kan forsøke å kontrollere smittemengden, men smitten i seg selv vil uansett fortsette å gå sin gang. Slik er virus, og de fleste av oss har alltid holdt oss realistiske til den realiteten før. Anonymkode: 1a7fe...c2c Kan være, men det er synd at folk ikke tar korona såpass alvorlig at de iallfall har respekt for at mange er i risikogruppen, og at man bør prøve begrense smitte så mye som mulig. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del har jeg reist verden rundt og både sett og opplevd langt verre ting enn dette. Tallene stiger da ikke voldsomt her, 8 døde hittil er langt lavere enn en influensa. Folk med underliggende sykdommer eller alderdom er i risiko for å dø av årets influensa også. Er du like bekymret for det? Anonymkode: dcf08...d71 Det vet jeg, det er oppimot 1500 som dør av det hvert år, men koronaen er bare så mye mer smittsom en vanlig influensa, jeg «overlevde» influensa i februar min mann er i riskokosonen, mine foreldre, ped lederen til barnet mitt, tenk om de må dø får folk driter i andre😭 Anonymkode: 8d378...a77 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, Wednesday Addams skrev: Kan være, men det er synd at folk ikke tar korona såpass alvorlig at de iallfall har respekt for at mange er i risikogruppen, og at man bør prøve begrense smitte så mye som mulig. Men kjære vene, de fleste forsøker vel å unngå smitte fordi man ikke vil overbelaste helsevesenet? Det er i hvert fall det som er målet. Noe annet er ikke mulig. De som er i risikogruppene kan risikere smitte resten av livet, for viruset vil ikke dø ut. Jeg har full forståelse for at man ikke vil bli syk, heller ikke på lang sikt, men det kan være fornuftig å forsøke å se realistisk på det. Dødsangst og evig isolasjon bør ikke være målet. Da har man ikke særlig til liv igjen. Anonymkode: 1a7fe...c2c 12
Elysion Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kjære vene, de fleste forsøker vel å unngå smitte fordi man ikke vil overbelaste helsevesenet? Det er i hvert fall det som er målet. Noe annet er ikke mulig. De som er i risikogruppene kan risikere smitte resten av livet, for viruset vil ikke dø ut. Jeg har full forståelse for at man ikke vil bli syk, heller ikke på lang sikt, men det kan være fornuftig å forsøke å se realistisk på det. Dødsangst og evig isolasjon bør ikke være målet. Da har man ikke særlig til liv igjen. Anonymkode: 1a7fe...c2c Se på Oslo, folk som flokker seg i turområder, parker eller på Aker Brygge. Flere bør ta dette på alvor. 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kjære vene, de fleste forsøker vel å unngå smitte fordi man ikke vil overbelaste helsevesenet? Det er i hvert fall det som er målet. Noe annet er ikke mulig. De som er i risikogruppene kan risikere smitte resten av livet, for viruset vil ikke dø ut. Jeg har full forståelse for at man ikke vil bli syk, heller ikke på lang sikt, men det kan være fornuftig å forsøke å se realistisk på det. Dødsangst og evig isolasjon bør ikke være målet. Da har man ikke særlig til liv igjen. Anonymkode: 1a7fe...c2c Håper det muterer til å bli svakere😷 Anonymkode: 8d378...a77
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Wednesday Addams said: Se på Oslo, folk som flokker seg i turområder, parker eller på Aker Brygge. Flere bør ta dette på alvor. Ikke godt å si hvor mange som flokket seg i turområder og.lign. Men hadde jeg selv vært i en risikogruppe hadde jeg hatt full isolasjon hjemme. Det er vanskelig å få til fullstendig lockdown uten bruk av det militæret, slik som i Kina og Spania. Det ser jo ut som det har hjulpet; 1 død siste 3-4 døgn er ikke ille. Kanskje vedkommende hadde såpass skjør helse at hen kunne dødd av influensa for den saks skyld. Anonymkode: dcf08...d71 2
Gjest Vegansucks Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke godt å si hvor mange som flokket seg i turområder og.lign. Men hadde jeg selv vært i en risikogruppe hadde jeg hatt full isolasjon hjemme. Det er vanskelig å få til fullstendig lockdown uten bruk av det militæret, slik som i Kina og Spania. Det ser jo ut som det har hjulpet; 1 død siste 3-4 døgn er ikke ille. Kanskje vedkommende hadde såpass skjør helse at hen kunne dødd av influensa for den saks skyld. Anonymkode: dcf08...d71 Syns ikke det er bare risikogruppen som oppgave å holde avstand
Elysion Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke godt å si hvor mange som flokket seg i turområder og.lign. Men hadde jeg selv vært i en risikogruppe hadde jeg hatt full isolasjon hjemme. Det er vanskelig å få til fullstendig lockdown uten bruk av det militæret, slik som i Kina og Spania. Det ser jo ut som det har hjulpet; 1 død siste 3-4 døgn er ikke ille. Kanskje vedkommende hadde såpass skjør helse at hen kunne dødd av influensa for den saks skyld. Anonymkode: dcf08...d71 Det er jeg ganske sikker på at de i risikogruppen gjør uansett, men er det dermed sagt at alle andre skal fly rundt og smitte hverandre på trass? Uavhengig om man er i risikogruppen eller ei, å bli sjuk av dette viruset er neppe særlig artig for noen. Endret 23. mars 2020 av Wednesday Addams stavefeil 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 For å være ærlig.. Jeg orker ikke. Jeg forholder meg til reglene, men er det meningen at noen skal bli syke eller dø, så skjer det uansett. Jeg tror på Gud, og det er han som gir og tar liv. Man kan kjempe mot kreft i flere år, være nær døden, men gå frisk ut av sykehuset og bli påkjørt av en bil. Vi tar alle forholdsregler, håpwr virkelig ikke at noen av mine kjære får problemer pga viruset, men når det gjelder meg selv, bryr jeg meg ikke nevneverdig. Anonymkode: 897b8...1a1 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 Det øker fordi det er lang inkubasjonstid. Og det er ultrasmittsomt. Samt at det er en del spredning på sykehus og sykehjem, der man ikke kan være helt isolert. Vi var sammen med koronasmittede for over to uker siden, før første tilfellet i Norge ble registrert. En drøy uke etter det igjen ble mannen eksponert for smitte på jobb. Dette gjelder nok mange. Anonymkode: 00363...667 2
AnonymBruker 42 Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Altså, jeg tar corÅnazen på alvor, og det synes jeg det virker som "folk flest" gjør også, men det later jo også til at mange folk har missforstått litt av "opplegget" .. Tallene kommer jo til å forsette å stige lenge før det flater ut uansett. Forhåpentligvis blir stigningen svak nok til at helsevesenet klarer å henge med, sånn at de som blir alvorlig syke kan få den behandlingen de trenger. Dette viruset er nok noe alle kommer til å få i løpet av ett år eller to, mm det blir utviklet en vaksine VELDIG raskt, og viruset ikke er "sporty" nok til å ta seg en full makeover annen hver måned.. Tæik it easy -Hør på de rådene som blir gitt, og overhold de reglene som blir satt, så åårnær dette seg Endret 23. mars 2020 av Beeblebrox 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 58 minutter siden, AnonymBruker said: Det vet jeg, det er oppimot 1500 som dør av det hvert år, men koronaen er bare så mye mer smittsom en vanlig influensa, jeg «overlevde» influensa i februar min mann er i riskokosonen, mine foreldre, ped lederen til barnet mitt, tenk om de må dø får folk driter i andre😭 Anonymkode: 8d378...a77 Er det derfor det hittim er 8 døde? Anonymkode: dcf08...d71 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 Fordi jeg synes mye er overdramatisert. Nå følger jeg alle regler jeg får. Men ikke med glede, siden jeg heller mer mot annen måte vi kunne håndtert dette på. Det gode er jo at jeg i ettertid får sagt HAHA, men frem til det så blir jeg litt blæææææ. Men sitter inne, går ikke på annet enn jobb og ut med hunden i egen hage. Anonymkode: a521d...d0e 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 Jeg følger retningslinjene til FHI og myndighetene. Men klarer ikke å ta det alvorlig når det trikses med tall, utelates informasjon, enkeltsaker som er ikke-saker hauses opp, folk vasker frukt og grønnsaker med klor og nekter barna sine all sosial omgang, folk vil anmelde dem som går turer i øde områder osv. Jeg er en lovlydig borger, men altså alt har sin grense. Anonymkode: 00797...d75 11
Anbefalte innlegg