Gå til innhold

Koronatiltak vil mest sannsynlig ende i skilsmisse for meg. Og ikke fordi mannen og jeg ikke kan være i isolasjon sammen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men fordi hans barn bor i Sverige. Han har ikke sett barna siden jul, og planla å være der i påsken. Det røk selvfølgelig. Han får heller ikke dratt dit i konfirmasjon i juni ser det ut som. Hvis tiltakene fortsetter veldig lenge, for eksempel ett år eller lenger, vil han nok forlate meg slik at han skal kunne se barna sine. Jeg har vært uheldig med menn tidligere og endelig funnet en ordentlig mann. Som jeg elsker og som elsker meg. Men jeg kan ikke tvinge ham til å være hos meg og ikke se barna sine i årevis. Jeg klarer ikke å konsentrere meg eller glede meg over noe lenger. 

Anonymkode: ed393...2a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan da fint dra til Sverige, han må bare i karantene når han kommer tilbake

Anonymkode: de2e9...07c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke litt tidlig å dra slike konklusjoner? 

Anonymkode: 4d737...c21

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det var da voldsomt til krisemaksimering. Det er ingenting som tilsier at norge skal være i lockdown i flere år fremover. Han KAN dra til Sverige, men må i karantene når han kommer hjem. Har han i det hele tatt sagt noe som tilsier at han kommer til å forlate deg? 

Anonymkode: bdf7b...7d5

• Liker 14
Skrevet

Selv om han flyttet til sverige for å være med barna en periode betyr det jo ikke at dere må skille dere?

Skjønner at dette er vanskelig og kjipt, men synes du drar den litt langt nå.

• Liker 8
Skrevet

Tenker du ikke litt langt fremover nå? Om han har jobb her så kan han jo ikke bare dra fra landet nå som grensene er stengt med unntak for de som jobber og bor rett ved grensen, om han er permittert kan han bli kalt tilbake med 48 timers varsel. I tillegg må han være i karantene når han kommer tilbake. Ingenting tilsier dermed at han kan dra med mindre han er villig til å miste jobb osv. Jeg tenker situasjonen er vanskelig for mange nå men jeg tror ikke det kommer til å vare ut i neste år. Slapp av og ikke bekymre deg så mye over ting du ikke har kontroll over. Klem til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, LadyLemon skrev:

Selv om han flyttet til sverige for å være med barna en periode betyr det jo ikke at dere må skille dere?

Skjønner at dette er vanskelig og kjipt, men synes du drar den litt langt nå.

Hvis han flytter til Sverige, må han si opp jobben her og ordne seg hus og jobb der. Hvis han skal flytte tilbake senere så må han igjen søke jobb her, flytte alle tingene sine igjen (for tredje gang). Det tror jeg ikke at han vil ønske. 

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke litt tidlig? 

Tiltakene har vart én uke. 

Om ha reiser dit må han være i karantene i til sammen fire uker. Det tåler den store kjærligheten. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men fordi hans barn bor i Sverige. Han har ikke sett barna siden jul, og planla å være der i påsken. Det røk selvfølgelig. Han får heller ikke dratt dit i konfirmasjon i juni ser det ut som. Hvis tiltakene fortsetter veldig lenge, for eksempel ett år eller lenger, vil han nok forlate meg slik at han skal kunne se barna sine. Jeg har vært uheldig med menn tidligere og endelig funnet en ordentlig mann. Som jeg elsker og som elsker meg. Men jeg kan ikke tvinge ham til å være hos meg og ikke se barna sine i årevis. Jeg klarer ikke å konsentrere meg eller glede meg over noe lenger. 

:klo:

Hva er problemet med at han feks nå returnerer til Sverige, går i karantene, stiller opp for ungene de neste 2-4 månedene og så starter pendle igjen når tiltakene blir mindre strenge?

Må dere enten bo sammen eller være skilt? Særbo over kortere eller lengre tid er helt normalt.

Anonymkode: 8429c...dba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, moroklompen skrev:

Tenker du ikke litt langt fremover nå? Om han har jobb her så kan han jo ikke bare dra fra landet nå som grensene er stengt med unntak for de som jobber og bor rett ved grensen, om han er permittert kan han bli kalt tilbake med 48 timers varsel. I tillegg må han være i karantene når han kommer tilbake. Ingenting tilsier dermed at han kan dra med mindre han er villig til å miste jobb osv. Jeg tenker situasjonen er vanskelig for mange nå men jeg tror ikke det kommer til å vare ut i neste år. Slapp av og ikke bekymre deg så mye over ting du ikke har kontroll over. Klem til deg.

Det er jo nettopp derfor. Det er så vanskelig mht jobb og sånt å dra frem og tilbake, at jeg tenker hvis han drar så drar han for godt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Er det ikke litt tidlig? 

Tiltakene har vart én uke. 

Om ha reiser dit må han være i karantene i til sammen fire uker. Det tåler den store kjærligheten. 

Jeg tror ikke arbeidsgiver vil la ham være borte fra jobb i over en måned om gangen. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp derfor. Det er så vanskelig mht jobb og sånt å dra frem og tilbake, at jeg tenker hvis han drar så drar han for godt. 

Jeg tenker at med mindre dette er noe han har sagt direkte til deg så hadde jeg ikke bekymret meg så mye for det. Mange som er borte fra barna sine om dagen pga dette og det vil aller mest sannsynlig ikke være slik i lange tider.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis et forhold ryker fordi en ikke kan sees på noen måneder så er det vel ikke så solid i utgangspunktet heller. Min kjæreste bor på en annen kant av landet og vi har for lengst innsett at det er godt mulig vi ikke sees på veldig mange måneder, men vi har sosiale medier og kommuniserer som vanlig hver dag der. Jeg synes selvfølgelig det er kjedelig at jeg ikke engang vet når vi sees neste gang, men jeg får ikke gjort så mye med det, og så tenker jeg at det blir kjempefint når vi endelig sees igjen, kanskje over sommeren. 

Anonymkode: 0adfa...dd8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Men herregud da. Om det er ekte kjærlighet så kan du vel vente på ham? Dere kan ha kontakt via videochat for eksempel? Om det er så tungt å miste ham hvorfor avsluttet forholdet så lett? 

Det her skal jo ikke holde på i årevis. Slapp av. 

Endret av Rant
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis han flytter til Sverige, må han si opp jobben her og ordne seg hus og jobb der. Hvis han skal flytte tilbake senere så må han igjen søke jobb her, flytte alle tingene sine igjen (for tredje gang). Det tror jeg ikke at han vil ønske. 

Kanskje du flytter etter han da?

Uansett tror jeg du må forsøke å ikke ta sorgene på forskudd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å trekke pusten og få ned pulsen litt.. Det har gått litt over ei uke og du ser fanden på flat vegg? 

Deter mange som må svelge kameler i desse dager, og du må fokusere og tenke at dette gir seg snart.. 

Anonymkode: 7f690...ef0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, LadyLemon skrev:

Kanskje du flytter etter han da?

Uansett tror jeg du må forsøke å ikke ta sorgene på forskudd.

Jeg får ikke lov av eksen å flytte, siden vi har delt omsorg. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å trekke pusten og få ned pulsen litt.. Det har gått litt over ei uke og du ser fanden på flat vegg? 

Deter mange som må svelge kameler i desse dager, og du må fokusere og tenke at dette gir seg snart.. 

Anonymkode: 7f690...ef0

:ler: Fanden på flat vegg. Hahahahaha, den var ny.

Anonymkode: 0adfa...dd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tar dagen. Så tar du morgendagen. Og så videre. 

Blir det på et tidspunkt nødvendig at han bor i Sverige en periode. Eller tar en tur, og så tar karantene, så gjør dere det slik. 

Funker det ikke på sikt så blir det brudd da. Med trykk på da

Det er så mange her inne som krisemaksimerer frem i tid. Det bidrar ikke til noe annet enn bekymringer som kanskje er fullstendig unødvendige. 

Anonymkode: fdbb1...698

• Liker 1
Skrevet

For å få helt korrekt svar så ringer du koronatelefonen, jeg mener å ha lest at svensker som arbeider i Norge kan reise over grensa  og komme tilbake uten å bli satt i karantene, men spør de som vet dette med sikkerhet.

• Opprett ny...