marifsj Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er ei ung dame med (muligens svak) ADHD som fikk diagnosen tidlig i tenårene, er medisinert. Jeg har mange ganger spekulert på hva som er ADHD og hva som er meg. Er det flere som kjenner seg igjen? Kjenner noen få med diagnosen - både kvinner og menn, og kan kanskje se noen fellestrekk. Ikke meningen å dra alle under én kam, men det er jo ofte denne spontaniteten... mangelen på impulskontroll, samt konsentrasjonsvanskene, som kjennetegner oss. Men samtidig føler jeg at flere av dem jeg har møtt med ADHD (inkludert meg selv) har et større behov for frihet, gjerne bruker mye tid ute (f.eks. ekspedisjoner, hundekjøring, mm.) og gjerne er spirituelle og modige naturmennesker. Tror dere det bare er tilfeldigheter? Leste en gang noen som forsket på ADHD og hadde funnet gener som er tilstede hos dem med ADHD, som også fantes hos vandrere langt tilbake i tid. Spennende, kanskje det har en sammenheng?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Jeg har ADHD. Jeg fikk diagnose nå i en alder av 28 og medisinene roet tankekjøret mitt. Jeg har noen tilleggsdiagnoser, som ikke er veldig alvorlige da, men de kan forsterke hverandre negativt. Jeg synes også det er vanskelig å vite hva som er meg, diagnosen og medisinen. Er jeg meg når jeg bruker medisin? Hjelper medisin meg å gjøre meg mer til meg? Eller er det noen jeg egentlig ikke er? jeg er ikke impulsiv. Jeg er faktisk mer forsiktig i trafikken enn veldig mange! Men jeg har et ekstremt behov for forandringer! Jeg har byttet mye jobb, sett på nye jobber hele tiden. Jeg vil flytte til andre land, noe jeg har gjort. Og i lengden så er det det samme på nytt. Flyttet til annet land. Jeg har rett og slett et behov for å vite a my det er andre muligheter. Jeg har hatt jobber med statist arbeid. Skrekken er jo dette robotlivet der vi skal gjøre samme bevegelsene 6 timer hver dag, men jeg er realistisk også. Det er ikke synd på meg enn på de andre som må jobbe. nå som det er Corona er jeg ganske rolig egentlig. Det er ingenting å dra til. Folk må være hjemme. Men jeg går jo litt på veggene og. Jeg ser det samme hele tiden nå. Anonymkode: f5cb5...e0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå