Gå til innhold

Skogstjerneskriblerier


Skogstjernen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jo starte med å prøve å strukturere dagen! Hjemmekontor i coronaens tid. Kjekt det, men kan jo være greit å lage litt planer, så det ikke bare blir surr.. Ferdig med dagens arbeidsøkt (morgenfugl!). Skru av jobben mentalt --> jeg havnet her. Har hatt en bruker en stund, men ikke brukt den til noe særlig.

Så hva har jeg lyst til å få gjort i dag?

Gå en tur, eller en liten treningsøkt - trenger litt bevegelse, sier kroppen. ;)

Vi får starte med det, så kanskje resten kommer av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg forsøker meg på en liten "kriseplan" ift kosthold, kjedsomhet trigger lysten på noe..

- 5 måltider om dagen. (Dette holder jeg forsåvidt, men merker økende småspising..)

- For å unngå småspising: drikk masse vann (2-3 liter om dagen) og te, spis etter klokka - viktig å ikke gå for lenge. Litt frukt kan evt være et ekstra måltid, feks noen druer, et eple.. Men ikke banan, det blir en del av et av måltidene.

- Bevegelse trenger jeg, så planen er (minimum): Gå tur 3 ganger i uka (1 lang og 2 kortere), og 2 ganger i uka en lett styrkeøkt hjemme. Så langt det er mulig vil jeg prøve å ta langøkten sammen med noen - det øker sannsynligheten for gjennomføring (på behørig avstand så klart.. 😁)

- Så trenger jeg en plan mot kjedsomhet som trigger småspising. Holde meg i aktivitet, ha noe å gjøre. Leste et tips om å lage seg ting man gleder seg til - feks en større ting i uka, og også en mindre ting hver dag - viktig å ha noe å se frem til!

Det var det siste jeg egentlig tenkte jeg blant annet kunne bruke denne dagboka til. Så kanskje jeg kan lage en post med forslag til ting jeg kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg vil gjøre:

  • Bake pizzasnurrer i store mengder som skal fryses.
  • Vaske vinduer

 

😂 Og der stoppet det faktisk!! Ikke mitt mest kreative øyeblikk, tydeligvis!! Kommer sterkere tilbake!! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...