Gå til innhold

Beholde eller gi bort pusene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overtok 2 katter for 4 mnd siden.

De er rolige og fine katter, men jeg vurderer å finne et bedre hjem til de.

Grunnen til dette er at jeg har to små barn, 2 og 3 år. Den ene katten trives med mitt ene barn, mens den andre er livredd begge to.

Jeg håpet det skulle gå seg til, men katten som er redd begge to er til og med skvetten når Jeg kommer, da hun er veldig på tå hev her hjemme. 

Er det for tidlig å ta en slik vurdering?  Det ville vært veldig trist for oss, men jeg er tenker at de fortjener å ha et hjem de kan slappe av i.

Anonymkode: a8aef...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har hatt dem i 4 mnd er det lenge nok til å ta en slik beslutning. Du må nesten se selv hvor mye den ene mistrives. Ungene blir jo eldre, men det tar jo mange år før de blir roligere. Er katten kastrerte? Hvor gamle er de? Og er de knyttet til hverandre?

AnonymBruker
Skrevet

Er de såppas knyttet til hverandre at begge må få et nytt hjem sammen? 

Anonymkode: eb003...13f

AnonymBruker
Skrevet

Lag liggeplasser til kattene der de kan trekke seg bort fra alt, f.ex. et høyt kattetårn, bur i en hylle eller lignende. Jeg har en katt som blir plaget av de andre kattene mine om de er urolige fordi de er sultne eller vil ut, så hun ligger på spisebordet som jeg ikke bruker, der hun har full oversikt over hvem som nærmer seg og hun kan jage dem bort.

Anonymkode: f5a83...277

• Liker 1
Skrevet

For ca. åtte år siden overtok jeg en voksen katt som var svært engstelig og redd for alt og alle. Hun hadde tydeligvis mange dårlige erfaringer eller så var/er hun bare av den engstelige typen. Det får vi aldri vite. Men det tok faktisk et par år, hvor hun fikk lov til å gjøre som hun ville, ha gjemmesteder osv. før hun roet seg og ble den sosiale og tillitsfulle katten hun er i dag. 

Jeg ville med andre ord ha sett an situasjonen. Barna vokser fort og blir mer forutsigbare i tillegg til at katten blir tilvent sitt nye hjem. Bare la katten(e) har sine steder hvor de kan trekke seg tilbake så tror jeg dette går veldig bra! Fire måneder er tross alt veldig kort tid og sjansen for å finne et perfekt nytt hjem for to voksne katter er vanligvis heller liten. I tillegg kommer selvfølgelig det at kattene i så fall vil være nødt til å flytte enda en gang. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...