Gå til innhold

Gå ned i vekt? Tips?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikkje si spis mindre kcal enn æg beveger meg. Tips til mat etc og lignende? Foreks hvordan æg kan løpe/jogge på tredemølle. Pleier bruge ett prog som heter weightloss. Hvor den strater på rundt 3 km/t så gjenge Ann opp rundt 3 km/t hvert 2 min og litt sånn opp og ned i 15 min.  Ok forklaring på situasjonen på bildet. BAE18C58-A4EF-453F-A6F7-30DC91470426.thumb.jpeg.f1d4d21dfd3bc4f8ec17493f4976ee70.jpeg

Anonymkode: 7c0d3...b42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med inntak på 2000 kalorier skal du være veldig aktiv og trene mye for å gå ned. 

Gjennomsnittet brenner rundt 500-600 kalorier på en time med middels til høy intensitet. 

Anonymkode: 4fffb...c83

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med inntak på 2000 kalorier skal du være veldig aktiv og trene mye for å gå ned. 

Gjennomsnittet brenner rundt 500-600 kalorier på en time med middels til høy intensitet. 

Ikke med den vekten nei. Jo tyngre man er, jo mer forbrenner man. Jeg på 60 kg ligger 500 i underskudd på 1500 kcal. Da skal jeg etter boka gå ned 0,5 kg i uka. Noe jeg ikke klarer 😂

Anonymkode: 554c3...11f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke med den vekten nei. Jo tyngre man er, jo mer forbrenner man. Jeg på 60 kg ligger 500 i underskudd på 1500 kcal. Da skal jeg etter boka gå ned 0,5 kg i uka. Noe jeg ikke klarer 😂

Anonymkode: 554c3...11f

Det er veldig individuelt, men de fleste forbrenner ikke mer enn 600 kalorier på en time med høy intensitet uansett vekt. Annet enn idrettsutøvere, de forbrenner lett 1000 og mer på en time. 

En ting når det gjelder slanking og kal underskudd er at det er en kamp. Kroppen vil begynne å sende ut hormoner som gjør deg mer sulten, og den går i en slags krise beredskap når man spiser mindre enn man pleier. Masse som skjer i kroppen da som er vanskelig å kjempe mot. 

Jon almaas hadde akkurat en ekspert om dette på praktisk info. Verdt å se for en enkel innføring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...