Gå til innhold

Det er gode tider for borgerpolitiet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er gode tider for borgerpolitiet (moralpolitiet) i disse dager. Jeg snakker om disse som elsker å passe på hva andre driver med, de koser seg med moralisering, setter gjerne folk i gapestokk. De elsker dugnader og trives godt i borettslag. På 17 mai går de alle med bunad, de ser stygt på dem som ikke har bunad (ler inni seg og tenker at de er fattige). Nåde dem som har 17-mai sløyfen på feil side, eller dem som spiser noe annet enn det som er godkjent av "demokratiet" på denne dagen. I disse dager er det særlig hytte debatten, serverings debatten og folk-på-tur debatten som gjelder. Alle disse folkene har forøvrig samme mening.

Anonymkode: eaeb1...e1a

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når handlinger til andre går utover en selv og landet så er det innafor. Det du tenker på er noe annet. 

Anonymkode: 1e226...a76

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen er problemet med å ta sin del av dugnaden?!

Hvorfor skal JEG og mine barn kjede rævva av oss hjemme og følge anbefalingene fra myndighetene, når du gir faen og forlenger perioden jeg og mine barn må sitte hjemme?!

Det handler ikke om borgerpoliti eller ei, det handler om dumskap og egoisme!

Anonymkode: d3ca0...65e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen er problemet med å ta sin del av dugnaden?!

Hvorfor skal JEG og mine barn kjede rævva av oss hjemme og følge anbefalingene fra myndighetene, når du gir faen og forlenger perioden jeg og mine barn må sitte hjemme?!

Det handler ikke om borgerpoliti eller ei, det handler om dumskap og egoisme!

Jeg tenker også på disse som bruker ropetegn og ukvemsord i "debatten". Hvem er du til å dømme andre som dumme og egoistiske. 

• Liker 12
Skrevet

For en gangs skyld synes jeg det er greit å ha de på plass.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

La oss si at jeg har gjennomgått sykdom med viruset. Er dermed blitt immun (all fornuft tilsier dette, det er slik virussykdom fungerer) og er heller ikke smittefarlig for andre. Dermed kan jeg gå fritt ute i samfunnet uten å gjøre noen skade, tvert om,- jeg kan jobbe, handle, osv. Renger med moralpolitiet står klare med ropertene sine. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De som skriker høyest er ikke akkurat kjent for å være de mest oppegående. Tomme tønner romler mest osv.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for at politiet blir overbelastet av alle rapportene fra disse angivere som er de samme som melder naboen til barnevernet fordi barna bråker for mye på trampoline, de som melder bekjente til skatteetaten for svart arbeid fordi de tror at det ikke betales skatt der. Konsekvensen blir at politiet ikke vil ha kapasitet til å ta seg av reelle saker som innbrudd, tyverier, vold osv. 

Anonymkode: 87b43...e2a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har registrert det samme. Ekstreme tilstander av angiveri, og svært mange sinte tystere i fri dressur.

Anonymkode: 52d00...d18

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at jeg har gjennomgått sykdom med viruset. Er dermed blitt immun (all fornuft tilsier dette, det er slik virussykdom fungerer) og er heller ikke smittefarlig for andre. Dermed kan jeg gå fritt ute i samfunnet uten å gjøre noen skade, tvert om,- jeg kan jobbe, handle, osv. Renger med moralpolitiet står klare med ropertene sine. 

La oss si? Veldig mange av de som har testet seg har vel testet seg pga symptomer.. likevel er det bare en liten brøkdel av disse som har testet positivt. Så ingen som ikke har testet seg kan på noen som helst måte vite om de har hatt det eller ikke og dermed ikke ane om de er immune eller ikke. Ikke at vi vet at man blir immun heller, men ja.

Anonymkode: 8bf7b...410

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det handler så mye om å ta hverandre, men mange bidrar veldig mye og ofrer mye ved å holde seg hjemme hele tiden og sette hele livet sitt på vent. Da er det sårt når andre velger å gi totalt faen.  Jeg synes til vanlig også det er teit med foreldre som ikke greier å oppdra barna sine riktig eller som forsøpler eller er frekke eller hva det nå skal være. Men jeg holder meg til å dømme dem inni meg og lærer datteren min at folk er forskjellige, ikke alle har samme forutsetninger osv osv. 

Men nå så er ting annerledes. Nå handler det ikke bare om at vi er forskjellige lenger. Når det sendes ut råd fra myndighetene, ting blir gjort straffbart osv så er det faktisk innafor at andre bryr seg! På lik linje som at jeg bryr meg om at folk gjør kriminelle handlinger, skader andre eller mobber.

Anonymkode: 8bf7b...410

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har registrert det samme. Ekstreme tilstander av angiveri, og svært mange sinte tystere i fri dressur.

Jeg er faktisk stolt av å være angiver i disse tider. Når dere ikke gidder å følge lover og forordninger, får dere skylde på dere selv.

Anonymkode: fc573...a18

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk stolt av å være angiver i disse tider. Når dere ikke gidder å følge lover og forordninger, får dere skylde på dere selv.

Forordninger finnes i EU. I Norge har vi lover og forskrifter. 

• Liker 4
Skrevet

Du skal være glad for at det foreløpig mest er dette "moralpolitiet" ditt som prøver å få dustene her til lands til å skjønne poenget. For hvis du tror at vi her oppe begynner å bli mektig leie av sånn idioti, så kan du jo høre hva de synes i Italia. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Når handlinger til andre går utover en selv og landet så er det innafor. Det du tenker på er noe annet. 

Anonymkode: 1e226...a76

Hva mener du med dette? Tiltakene er ikke innført for å stanse viruset. Tiltakene er kun innført for å bremse smitten. De fleste av oss skal bli smittet iflg helsemyndighetene. 

Anonymkode: f03c7...ffb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er gode tider for borgerpolitiet (moralpolitiet) i disse dager. Jeg snakker om disse som elsker å passe på hva andre driver med, de koser seg med moralisering, setter gjerne folk i gapestokk. De elsker dugnader og trives godt i borettslag. På 17 mai går de alle med bunad, de ser stygt på dem som ikke har bunad (ler inni seg og tenker at de er fattige). Nåde dem som har 17-mai sløyfen på feil side, eller dem som spiser noe annet enn det som er godkjent av "demokratiet" på denne dagen. I disse dager er det særlig hytte debatten, serverings debatten og folk-på-tur debatten som gjelder. Alle disse folkene har forøvrig samme mening.

Eeh.. Ok. Du vet hva andre mennesker tenker inni seg? Og det de tenker er at de som ikke har bunad er fattige? Du synes at det å ha 17-mai sløyfe på feil side kan sammenliknes med uansvarlig oppførsel i korona-situasjonen? Dette er ikke logisk overhodet. Dette innlegget kan jeg ikke ta på alvor.

Anonymkode: 10098...3a8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke myndigheter? Helsemyndighetene har ikke anbefalt disse tiltakene. De politiske myndighetene har bestemt dette på tross av fagfolkenes anbefalninger. 

https://www.nrk.no/norge/who-radgiver_-hytteforbudet-er-bare-tull-1.14955158 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det morsomme med moralpolitiet er at de ofte ikke er noe bedre selv.

Jeg har fått tilsnakk 2 ganger. En gang fordi jeg tok med barna på luftetur, hvorpå en sint dame med hund kjeftet på meg for at jeg hadde barn med ut, for visste jeg ikke hvor mye barn smitter eller?! At hun selv var ute og potensielt spredte smitte var liksom ikke så nøye. En annen gang tok jeg bussen for å komme meg til svangerskapskontroll, og fikk tilsnakk av en bekjent jeg møtte på bussen, fordi det egentlig bare var mennesker i kritiske yrker som kunne ta buss. Høygravide med nært forestående fødsel skulle visst helst sykle i 45 min hver vei, mens han som skulle jobbe på butikken skulle ha bussen for seg selv.

For meg blir det bare for dumt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forordninger finnes i EU. I Norge har vi lover og forskrifter. 

Når folk ikke følger disse, skulle det bare mangle at de ikke blir meldt videre til myndighetene.

• Liker 2
  • Opprett ny...