Gå til innhold

Kaffe til barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

16 årsgrense på koffein.
Som barista serverer jeg ALDRI kaffe til små barn.

Anonymkode: c1e20...cde

Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Vi fikk alle barna kaffe av de gamle naboene/slektninger når vi var små. Ingen som tok noe skade.

AnonymBruker
Skrevet
On 3/23/2020 at 7:33 AM, AnonymBruker said:

Og uansett, for alt du vet er det koffeinfri kaffe ungen får. Mine elsker kaffe og har fått koffeinfri espresso med steamet melk siden de var små. Ikke ofte, men som en erstatning for kakao typ. 

Anonymkode: 78cd6...a25

Snakk om pretensiøst. Hva med å la barna være barn og drikke helt vanlig kakao av og til?

Anonymkode: 3ec93...1cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drakk alltid kaffe med bestemoren min da jeg var liten, kanskje fra 4-5 års alderen. Drakk enten fra et te-fat eller en liten kopp. Dyppet sukkerbiter i den, nam nam. Født på 90-tallet.

Anonymkode: 9e410...9da

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

16 årsgrense på koffein.
Som barista serverer jeg ALDRI kaffe til små barn.

Anonymkode: c1e20...cde

Den 16års grensen, er det din regel eller loven?  

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg hadde fått ungene mine til å drikke  det. For å være helt ærlig er jeg ikke særlig glad i deg selv enda, i en alder av 30 😂

Anonymkode: b13ee...2c9

AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2020 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Man skal jo ikke gi koffein til så små barn. De kommer til å bli hyperaktive og kan bli avhengig. Det hindrer også vekst.

Hadde det her vært en tenåring så hadde det vel gått greit, men en så liten unge? Det er helt sykt..

Anonymkode: c29e8...95b

Stemmer så absolutt IKKE for mitt vedkommende i allefall 😅 Ble både høy og kronisk trøtt.

Anonymkode: fe124...da1

• Liker 1
Skrevet

Eg begynte drikke kaffi som 9 åring. Ingen hang seg opp i det. Fekk bare lov til å drikke ein kopp til dagen. Trur ikkje eg har tatt skade av det.. I fleire år drakk eg morgonkoppen. Det var ikkje før eg var Russ at kaffi ble noko eg bøtta ned, helt om dagen og natta.. Det var lagt opp til skole frå 08~15:00 og festing frå 18:00~02:00... kvar dag..

Annbefaler selvsagt ikkje kaffi til barn. Mine får ikkje lov. 

Skrevet

Tråden er rydder for brudd på opphavsrett, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette. 

- Matas, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte tidlig med kaffe. Jeg var et høyt barn og hadde hørt det kunne stoppe veksten, noe jeg ønsket 😂 Vel, jeg er 179, så det funket ikke 😉

Anonymkode: dbc7d...392

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om pretensiøst. Hva med å la barna være barn og drikke helt vanlig kakao av og til?

Det er jo koffein i kakao også, da men ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo koffein i kakao også, da men ...

Ja men koffeinfri espresso med steamet melk til små barn? Det ER pretensiøst

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...