Gå til innhold

Kaffe til barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke skadelig å gi barn i 3-6 årsalderen kaffe? Synes det er helt hårreisende. Men har sett på instagram at en person serverte barnet sitt kaffe. Barn kan også bli avhengige av koffein. Hadde aldri trodd at noen virkelig ga barna sine kaffe.  

Anonymkode: 4b11e...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye kaffe var det snakk om? Ikke heldig med sentralstimulerende midler til så små barn, men noen reell skade med et par slurker kaffe vil det ikke være. 

Anonymkode: 4342f...876

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kaffe var det snakk om? Ikke heldig med sentralstimulerende midler til så små barn, men noen reell skade med et par slurker kaffe vil det ikke være. 

Anonymkode: 4342f...876

Det var en full barnekopp. Denne moren som serverte har tidligere uttalt at hun selv begynte å drikke kaffe som 4-åring. 

Anonymkode: 4b11e...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårreisende faktisk. Skal ikke så mye til å sjokkere deg skjønner jeg. Da jeg var liten fikk jeg kaffe på skåla med sukkerbit til frokost av morfaren min. Tror sukkerbiten var mer skadelig enn kaffen for å si det sånn. 

Og uansett, for alt du vet er det koffeinfri kaffe ungen får. Mine elsker kaffe og har fått koffeinfri espresso med steamet melk siden de var små. Ikke ofte, men som en erstatning for kakao typ. 

Anonymkode: 78cd6...a25

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal ikke drikke kaffe, enkelt og greit. De kan utvikle koffeinavhengighet og abstinenser akkurat som voksne. Koffeinfri kaffe er en vits. Finnes koffein i den også. 

Anonymkode: 5c8bf...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Husker jeg drakk kaffe med melk som 6 åring. Riktignok ikke så ofte. Har ikke tatt noen skade av det. Tror jeg. 🤔

 

Endret av Rant
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm har gitt min 14 åring ismocca som inneholder litt kaffe men det kan ikke akkurat sammenlignes 😂 min andre på 1,5 elsker lukten av kaffe så kan får lukte I koppen når den er tom, ville aldri falt meg inn å gi han kaffe før han var konfirmant. Men jeg begynte å drikke kaffe når jeg var rundt 13 år, stordrikker idag. Men ingen presset på meg kaffe som jeg kan huske, husker ikke helt hvordan jeg begynte å drikke det egentlig, men kaffe til 3 åringer er helt unødvendig å starte med. Jeg hadde ikke servert kaffe til så små selv om moren sa det var greit.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk kald kaffe som var igjen i koppene, da jeg var 4 år. Uten at mamma fikk de med seg. Såpass ofte at jeg husker det. Tok ingen skade av det, og begynte ikke å like kaffe igjen før jeg var langt oppe i 20-årene. Slapp av. 

Anonymkode: 9eac2...767

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.. Det finnes koffein fri kaffe også. alt man skal henge seg opp i

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere skriver her at de fikk skål med bittelitt kaffe hos besteforeldre, drakk litt rester osv. Ingenting er farlig i små små mengder. Gravide gjør ingen skade av bittelitt spekemat eller bittelitt alkohol. Men blir barn gitt kaffe regelmessing kan det jo lage problemer. 

Anonymkode: a19d8...b42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad insta ikke eksisterte da jeg var barn. Da drakk jeg kaffe med bestefar - via skål som han gjorde. Savn ❤

Anonymkode: e9118...a79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ikke gi koffein til så små barn. De kommer til å bli hyperaktive og kan bli avhengig. Det hindrer også vekst.

Hadde det her vært en tenåring så hadde det vel gått greit, men en så liten unge? Det er helt sykt..

Anonymkode: c29e8...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Koselig å dyppe mariekjeks oppi kaffen eller spise cappuccino skummet. Jeg er ikke så nøye på det, hun kan fint smake. Hun fant ut at hun ikke likte svart kaffe ved å få en liten slurk - slutt på mas. Cappuccino var visst ikke godt det heller, kun skummet - slutt på mas. 

Nå får hun en kopp med melkeskum, sukker og kanel. 

Om det er koffeinfri kaffe, ser jeg virkelig ikke problemet. Hadde nok aldri servert vanlig kaffe til henne, men en slurk eller to skader ikke. 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Man skal jo ikke gi koffein til så små barn. De kommer til å bli hyperaktive og kan bli avhengig. Det hindrer også vekst.

Hadde det her vært en tenåring så hadde det vel gått greit, men en så liten unge? Det er helt sykt..

Anonymkode: c29e8...95b

Ja, det er vel derfor man aldri ser NOEN barn drikke cola 🙄

Anonymkode: 37f79...653

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rant skrev:

 

Husker jeg drakk kaffe med melk som 6 åring. Riktignok ikke så ofte. Har ikke tatt noen skade av det. Tror jeg. 🤔

 

Jeg tenker det samme. Mine barn ville ikke ha kaffe, men andre unger vills ha. De ble ganske hyper, men jeg så ingen forskjell. Det verste tilfellet er når mor, far og barn begynte å røyke joint sammen. Barnevernet? De hadde så høre profiler i samfunnet at det ikke nyttet. En med lavere profil har ikke sønnen sin mer, det gikk til h.... med heroin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mor og mormor gir barna kaffe. Noe barna skryter av ofte. Hos hos får de ikke kaffe før de er gamle nok og det syns de er blodig urettferdig. Forstår ikke hvorfor barn skal drikke kaffe. Drikker det ikke selv en gang. 

Anonymkode: 95869...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke skadelig å gi barn i 3-6 årsalderen kaffe? Synes det er helt hårreisende. Men har sett på instagram at en person serverte barnet sitt kaffe. Barn kan også bli avhengige av koffein. Hadde aldri trodd at noen virkelig ga barna sine kaffe.  

Anonymkode: 4b11e...db4

De kan få vondt i magen og bli overaktive. Og ha vanskeligheter med å sovne. Men direkte skadelig er det ikke. Hyperebarn i disse hjemmeskoletider er ingen innertier..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten, vil tenke sån. 4/5 til rundt 10/11 bodde vi vegg i vegg med min farmor. Hver ettermiddag etter middag gikk jeg inn til henne og da drakk vi hver vår kopp kaffe of pratet sammen. Jeg hadde melk i min husker jeg. Idag er jeg 175 og normal i kroppen. Slapp av, det går fint.

Anonymkode: 74803...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er vist vanlig for mange barn... for meg så er det helt sykt. Du gir ikke en 6 åring redbull liksom, kaffe er jo i samme gate. Synes det er høyst unødvendig å gi barn kaffe. Det trenger ikke å være direkte dødelig med en kopp nå og da, men det er fortsatt unødvendig synes jeg. På samme måte som at alkoholfri øl ikke er moralsk riktig å gi et barn. 

Anonymkode: a3937...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes koffeinfri kaffe. Ikke alle poengterer den er koffeinfri. Ofte har jeg servert koffeinfri til gjester og de har trodd det var med koffein. Smaker ikke forskjell og er ofte placebo mtp «våkne av koffein».

Anonymkode: cf54e...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...