Gå til innhold

Trening i koronaens tid


Smoothielover

Anbefalte innlegg

God mandag!

Jeg hadde en dagbok her tidligere, men oppretter denne for å starte med blanke ark. Det er en veldig spesiell tid vi er inne i; verden er i krise, og samfunnet veldig annerledes fra hva vi er vandt til. Jeg håper vi klarer å "flate ut kurven" og begrense skadeomfanget. Når det er sagt, er jo dette en treningsdagbok, hvilket leder meg til - stengte treningssentre (cue skummel musikk)😅

Det er jo det eneste fornuftige (selvfølgelig), og for å oppnå målet, må de sikkert være stengt en god stund til. I mellomtiden får man trene alternativt. Det er jo så mange som har begynt å streame trening, så dette er jo en flott mulighet til å utvide øvelsesrepertoaret, bli bedre på trening med kroppsvekt og kanskje oppdage noe nytt. F.eks har jo mange danseskoler også "åpnet dørene"😍

Målet mitt de kommende månedene er å gå ned i vekt, fra 76.6 kg til 68 kg. Denne dagboken håper jeg vil hjelpe meg å holde fokuset oppe. Det har blitt altfor mye "kos" de siste ukene. Med undervisning avlyst, treningssentre stengt og en reduksjon av uteaktiviteter, fysisk sosial kontakt osv. har man jo plutselig så mye tid til å spise, haha. 

Men nu blir det andre (ingen) boller! Let's do this💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, for en nydelig dag det har vært idag! Litt varmere vær, strålende sol og FRIIIII:danse: Var ute en tur i skogen, jogget litt og øvde på balanse. En eldre mann i familien som kanskje er smittet av korona føler seg bedre, og jeg krysser fingrene for at det fortsetter å gå riktig vei! 

Ellers har jeg begynt å veie meg ukentlig istedenfor hver dag. Tror det er lurt! Ukens tall er 74, altså litt over to kg nedgang. Jippi! Er så lei av å bruke tid og energi på å tenke på vekt, nå skal jeg sørge for å gå ned de kiloene jeg skal, og bli der! Jeg ønsker ikke å ha et liv der jeg prøver å gå ned i vekt (og feiler), år etter år. I begynnelsen så jeg på denne unntakstilstanden som enda et hinder - plutselig er jeg hjemme dagen lang, trener mye mindre, fortjener litt kos i denne vanskelige tiden, osv. Men egentlig er det jo en gylden mulighet! Mindre trening: lettere å begrense matinntaket når jeg ikke blir så sulten. Hjemme hele dagen: mindre stress og uforutsette hendelser, mindre "kjøpe noe på farta", mindre "må ha sjokolade etter en lang dag", osv. Nå har jeg sjansen til å fokusere på dette - alt er opp til meg! Den eneste grunnen til at dette kan mislykkes, er at jeg lar det skje. Det gir jo en følelse av kontroll (selv om det er så klart slik ellers også:tongue:). Men ingen grunn til å fokusere på det negative - tenk så gøy om jeg endelig får det til? Den mestringsfølelsen og "stoltheten"? Å kunne bruke de klærne man vil, å være en lettere utgave av seg selv, det vil være lettere å ta pull ups, jogge m.m. Det skal skje! 

I morgen tidlig skal jeg ta mål av kroppen. Nuh skal kjøkkenskapene vaskes før en god film litt seinar. 

Peace out!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Good morning, diary! 

Jeg glemte jo helt av denne😄 Målene er;

Mage: 95

Midje: 80

Dagens vekt: 73.2 (juhu! Håper jeg ser 72-tallet neste gang!)

Det går overraskende bra med maten, men så hadde jeg en liten glipp forrige helg. Skal fortsette å holde fokus for å prøve å unngå flere slike. Ellers er jeg så utrolig glad for alle treningssentre, danseskoler og andre som har livetrening for tiden. Trene kan man jo gjøre når som helst, men selv jeg som til vanlig trives godt i eget selskap, merker at jeg savner den sosiale kontakten. Livetrening og dialogen med de man trener med hjelper litt😁

Ellers må jeg si at jeg er så imponert over alle de som jobber hardt landet rundt i denne krisen - helsepersonell, butikkansatte, vaskepersonell m.fl. Hva skulle vi gjort uten de? For ikke å snakke om all frivilligheten som vokser frem! Håper mange får tatt seg en velfortjent pust i bakken denne påsken, selv om det sikkert ikke er mulig for alle. 

Her skal det studeres, deretter sykles. Håper været blir like fint som det har vært😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Oj, denne hadde jeg helt glemt😄

Det ser jo ut til at det har gått relativt greit her i Norge, så langt. Men det er rart hvordan samfunnet og hverdagen har endret seg. Gleder meg til vi en dag kan gå rundt og klemme folk igjen!

Igår åpnet treningssentrene - halleluja! Gleder meg til å trene masse styrke i tiden fremover (etter en gradvis tilvenning naturligvis, rabdo - ellers takk!)

Foreløpig treningsprogram og vekt:

  • Knebøy: 60
  • Rumensk markløft:
  • Bulgarske utfall: 10 kg

 

  • Militærpress
  • Benkpress
  • Bicepscurl med stang
  • Sittende roing
  • Fyll inn navn
  • Benhev
  • Pikes/rollouts på fitnessball?

 

Hadde leg day igår, skal teste overkropp og mage idag. Vekten er det den pleier å være, litt under 73. Krysser fingrene for at den har kommet seg under 60-tallet om noen måneder. Altså, jeg skal gjøre mer enn å bare krysse fingrene haha. Tiden fremover skal brukes på fornuftig spising, verken altfor mye eller altfor lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...