Gå til innhold

Vaffeldagen 25. Mars. Hva slags vaffler lager du?


MarianneE

Anbefalte innlegg

Den 25. Mars er det som kjent vaffeldagen. Jeg har lyst til å lage vaffler, men annet enn tradisjonelle vaffler. Sjokoladevafler servert med is kanskje?

Har du noen "annerledes vaffler" å anbefale?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor lagde jeg tre vaffelkaker og tok med på jobben. En fylt med sjokoladekrem, en med bringebær og ostekrem og en med pisket krem og eplekanel-fyll med nøtter. Altså vafler i stabler med fyll mellom lagene og på toppen. 

I år blir det nok langt enklere ettersom vi bare omgås hverandre, sambo og jeg. Men han må ha piska krem til, så det blir i hvert fall det. 

Endret av Hjärtat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager vafler. Røren blir laget ut fra hva jeg har tilgjendelig i kjøleskapet av meieriprodukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for påminnelsen! Det kan jo være en kjekk aktivitet å gjøre med de små 😊

Anonymkode: 315eb...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LittDiva skrev:

Sjømannskirkens vafler med vaniljeis og mango inni🥰

Jeg lager alltid sjømannskirken sine, de er skikkelig gode!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sommermor skrev:

Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager vafler. Røren blir laget ut fra hva jeg har tilgjendelig i kjøleskapet av meieriprodukt.

Jeg bruker samme oppskrift,

og nå tenker jeg på surmelk.

Jeg bruker aldri sukker, men kanskje flere egg enn det vanlige.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke oppskrften til Mood of Norwayvafler som ligger på Trines matblogg, men bytter kanel ut med kardemomme. I morgen tror jeg ikke det blir vafler her, men jeg har røre i fryseboksen om jeg skulle finne på å ombestemme meg.

Ellers så syns jeg også at de gulrotkakevaflene så spennende ut, og de vil jeg nok lage en dag jeg får kaffebesøk, med andre ord ikke med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok klassiske vafler, gidder ikke dra på butikken bare for de få ingrediensene jeg evt trenger til å lage andre vafler 😋 men klassiske vafler med rømme og jordbærsyltetøy er digg det å 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker å lage mat, men når det kommer til vafler, så liker jeg lettvintvarianten best, altså Toro sine. Sprø og gode :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Frk.rosa skrev:

Jeg elsker å lage mat, men når det kommer til vafler, så liker jeg lettvintvarianten best, altså Toro sine. Sprø og gode :)

De er jo de beste! 😊 Klarer ikke å få så sprø uten Toro sin hjelp 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frk.rosa skrev:

Jeg elsker å lage mat, men når det kommer til vafler, så liker jeg lettvintvarianten best, altså Toro sine. Sprø og gode :)

Toro sine er kjempegode 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...