Gå til innhold

Kristne i forhold til korona!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar kristne heilt av for tida med tanke på Korona viruset? Du som er kristen: Lever me i profetiske tider?

Anonymkode: b04ef...28e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tar kristne heilt av for tida med tanke på Korona viruset? Du som er kristen: Lever me i profetiske tider?

Det første norske tilfellet ble registrert på askeonsdag, og litt over tre uker senere er hverdagen til landets befolkning snudd på hodet ...

Anonymkode: ac9c2...bba

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som vi får en etnisk rensing blandt religiøse nå. Bilder fra Afrika viste at nå var det viktigere enn noensinne å gå i moskeen. Slik at de kunne få guds hjelp mot denne onde pandemien. 

Der var de flere hundre samlet hver dag... Sånn er det med kristne også. Regner med at de trekker sammen nå og ber og tror at dguden deres finnes og er sterkere enn vitenskapen.

Det ser helt forferdelig ut. Aner de ikke hva de holder på med? Noen ganger må de legge fra seg den fiktive religionen og tenke litt selv. 

Anonymkode: 4096d...160

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som vi får en etnisk rensing blandt religiøse nå. Bilder fra Afrika viste at nå var det viktigere enn noensinne å gå i moskeen. Slik at de kunne få guds hjelp mot denne onde pandemien. 

Der var de flere hundre samlet hver dag... Sånn er det med kristne også. Regner med at de trekker sammen nå og ber og tror at guden deres finnes og er sterkere enn vitenskapen.

Det ser helt forferdelig ut. Aner de ikke hva de holder på med? Noen ganger må de legge fra seg den fiktive religionen og tenke litt selv. 

Du regner med... men du vet ikke. Og du tar feil. De aller fleste kristne miljøer har avlyst alle samlinger og følger myndighetenes retningslinjer. 

Anonymkode: c0315...5e7

• Liker 7
Gjest Sprettballen
Skrevet

Et familiemedlem av meg bor i USA,  og der har arbeidsgiveren hennes bestemt at bedriften ikke skal gjøre tiltak.  (Det er frivillig i den staten ennå)

Arbeidsgiveren har bedt Gud holde sin hånd over arbeidstakerne og bedriften, verne dem mot smitte, og regnet med at de var trygge, i det minste på jobben.

Arbeidstakerne selv har sørget for smittevernstiltak siden arbeidsgiver mente bønn var godt nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste kristne er som folk flest. Kirkene er stengt utenom begravelser og slikt, og konfirmasjon er utsatt. Bønner, velsignelser, andakter, hele gudstjenester, søndagsskole osv sendes digitalt, og på Facebook har man et fellesskap ved å se hvem som ser på live og hvem som reagerer underveis. Vi kan også ha videomøter eller telefoner med hverandre eller prest. 
Ingen vet når det er slutt, så vi lever livene best mulig så lenge, altså som folk flest.

Anonymkode: 12b54...959

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Der var de flere hundre samlet hver dag... Sånn er det med kristne også. Regner med at de trekker sammen nå og ber og tror at dguden deres finnes og er sterkere enn vitenskapen.

Farlig å generalisere her

Noen religiøse oppfører seg (fortsatt) som tullinger, ref dine eksempler over. Mr Hanevold og hans like er heldigvis ikke representative for norske kristine - selv om han dessverre høres godt.

Norske kirker har stengt ned, avlyst samlinger og bruker Facebook etc.

God bibeltro kristen oppførsel nå er (som alltid!) å følge fagfolks råd : isolasjon og forsiktighet = vise omsorg for nær og fjern.

Anonymkode: fb0d7...e92

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men hva i all verden er det du egentlig tror om vanlige norske kristne? Har skolegangen sviktet totalt her eller hva er det som gjør at du tror at kristne flest ikke tror på de samme årsakssammenhenger som "andre"?

Anonymkode: dcf2e...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfar tror dette er beskrevet i bibelen og at de som har den kristne troen vil overleve pandemien, han og konen er likevel isolert og følger myndighetenes råd :)  

Anonymkode: 7d9dd...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en del som er praktiserende kristne. De går i forskjellige menigheter. Vet at søndagsskole og møter der er avlyst. De holder prekener via Facebook. Ellers så er det ikke så veldig ulikt det vi ikke-troende gjør, følger FHIs råd om hygiene og avstand.

Anonymkode: f6bd2...fff

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Min svigerfar tror dette er beskrevet i bibelen og at de som har den kristne troen vil overleve pandemien, han og konen er likevel isolert og følger myndighetenes råd :) 

et par tusen års historie har dessverre vist oss at vi kristne ikke har større motsandskraft/overlevelsesprosent ved små og store sykdommer. Kanskje heldigvis, det ville gjort kristendommen om til en "tropåossogdetskalgådegbedrepåallemåter-religion", neppe intensjonen.

Anonymkode: fb0d7...e92

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men hva i all verden er det du egentlig tror om vanlige norske kristne? Har skolegangen sviktet totalt her eller hva er det som gjør at du tror at kristne flest ikke tror på de samme årsakssammenhenger som "andre"?

Eg er kristen. Tenker f.eks. på Hanvold + likesinnede. Står jo om falske profeter i bibelen. Men eg trur på bibelen og profetiene som står i bibelen. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg er kristen. Tenker f.eks. på Hanvold + likesinnede. Står jo om falske profeter i bibelen. Men eg trur på bibelen og profetiene som står i bibelen. 🙂

Det finnes kristne undergrupper som tolker bibelen litt annerledes, men det er ikke representative for det store flertallet norske kristne. Det jeg kjenner til Hanevold og hans "sekt" så avviker den ganske mye fra det som er vanlig, ja.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 7d9dd...f88

Bibelen lover ikke at oss kristne blir spart for pandemier og lidelser. Gud lar det regne over rettferdige og urettferdige 😊 Men hvis man ber til Gud og tror på han og holder seg til de lover og bud han har for oss så kommer man til himmelen. Det Gud vil for oss er at vi skal bli frelst 🙏🏻☺️💛

Anonymkode: c0315...5e7

• Liker 1
  • Opprett ny...