Gå til innhold

Tar du buss nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utenom til og fra jobb, tar dere buss nå? Jeg er vanligvis avhengig av å ta buss for å komme meg rundt og har noen ærend jeg skulle gjort, men jeg føler ikke jeg har "lov" til å ta bussen når det ikke er snakk om til/fra jobb. Samme gjelder handling av alt annet enn dagligvarer og medisiner som jeg gjerne trenger

Anonymkode: 8786f...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tar buss. Men ikke like ofte som før. Bussene er nesten helt tomme i disse dager, så der er det en enkel sak å holde avstand til andre.

Anonymkode: 3e513...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utenom til og fra jobb, tar dere buss nå? Jeg er vanligvis avhengig av å ta buss for å komme meg rundt og har noen ærend jeg skulle gjort, men jeg føler ikke jeg har "lov" til å ta bussen når det ikke er snakk om til/fra jobb. Samme gjelder handling av alt annet enn dagligvarer og medisiner som jeg gjerne trenger

Anonymkode: 8786f...08a

Det er iallfall i disse tider man forstår ekstra godt hvorfor bil ikke er noe luksus, men helt nødvendig. Buss, selv om mange er nesten tomme, så er de likevel smitterbomber som kjører rundt. Kjøpte selv bil for et par måneder siden etter å ha vært så lei av buss - satt og beregnet at jeg taper over 30 timer i måneden minst på å vente på bussen frem og tilbake uansett hvor jeg skal + at bussen er tregere + beregne at det tar meg litt tid å gå til fots fra der jeg bor til busstopp. 

Vi er liksom ikke Danmark i areal. Hadde vi vært det, så hadde det vært enkelte å ha København-størrelse by og alt egentlig tett inntil hverandre. Akkurat som Nederland. Amsterdam - Rotterdam - Haag - Utrecht ++ rett ved siden av hverandre omtrent. 

Klart det er "lov" å ta bussen, men hadde vurdert en grei bruktbil hadde jeg vært deg. Det går så mange tider på sløseri med bussen. Veldig få regner faktisk den kostnaden med når de skal beregne hvor mye bil koster vs buss. Over 30 - 35 tapte timer per måned på å stirre i bakken, lufta, mobilen mens man stresser og venter på buss her og der. 

Anonymkode: 180d1...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ta buss så må man ta buss, bor du 2 mil fra jobben kan du ikke gå og er det snø og is på veiene kan du ikke sykle.  Jeg bor bare 4,2 km fra jobb men kjører til jobb. Orker ikke sykle. 

Anonymkode: ce9c3...8eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overlykkelig for at jeg har bil. Jeg føler at jeg hadde dødd om jeg måtte inn på coronabussen.

Anonymkode: 79c72...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bussene blir da vasket som vanlig og kanskje enda mere nøye inni nå for tiden, så smittebomber er de nødvendigvis ikke. Det er bare veldig usikkert alt sammen og tryggest å gå. 

Anonymkode: 6951a...a7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar ikke buss, men har heller ikke behov for det. Trenger ikke noe annet enn mat nå, og matbutikken er i gangavstand. Annen shopping kan vente, og alt annet jeg pleide å ta buss til er stengt.

Anonymkode: a93d4...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en storby, og gatene, bussene, butikkene (utenom matbutikker og apotek) er nesten tømt for folk. Jeg har behov for å komme meg ut av hybelen jeg bor i alene, så ja, jeg tar buss. Nå er det jo uansett veldig få som ønsker å treffe andre, så det hadde egentlig ikke vært så dumt om jeg ble syk nå. 

Anonymkode: 07b6e...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke buss men hvis man ikke har noe valg tenker jeg det må gå greit. Bussene går jo. 

Anonymkode: 015a2...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men tar t-bane til jobb. 

Anonymkode: f1c5b...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt buss en gang. Jeg måtte handle for ei venninne i karantene, så jeg gikk helt til nærmeste butikken for henne (ca. 45 min). Etter jeg hadde handla alle varene var posene veldig tunge. Hun bor også på en slags fjellknaus hvor det er rimelig langt oppover, så da tok jeg bussen de fire stasjonene for å komme opp med posene. Etterpå gikk jeg hele veien hjem.

Anonymkode: effc6...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle busser sitter det sjåfører som gjør alt for at vi skal komme oss til og fra. De sitter midt i smittesonen, men jobber uansett. Kan de så kan vel vi. Se an bussene når de kommer til stoppet. Er de for fulle så dropper vi det, er det tre personer som sitter med god avstand, så er det trygt nok tenker jeg. Ta minst mulig på ting, ikke ta i ansiktet, vask, vask og vask hender...og klær når en kommer hjem. Må jeg så må jeg, men ellers går jeg hvis avstanden er akseptabel, full sekk på ryggen tatt i betraktning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første seteraden bak sjåføren var avstengt og det var kun inngang bak. En fikk heller ikke betalt..Og bussen har vært tom de to siste gangene jeg har tatt den.Blir nok ikke lenge til den blir tatt ut av trafikk.

Anonymkode: 59e3c...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping og ærender utenom det høyst nødvendige gjør jeg ikke akkurat nå uansett, så til tross for at jeg har bil sitter jeg stort sett inne. Ser ikke helt hva annet man må gjøre enn å handle mat/medisiner og dra på jobb (for de heldige som fortsatt kan det). Å gå ut en tur bør man i løpet av dagen, men jeg trenger hverken buss eller bil til det.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sertifikat, så for meg er bil ikke et alternativ. Har ikke tatt buss siden morgenen 12. mars, siden jeg har matbutikk nært meg og ikke trengte dra andre steder. Må nok ta bussen for et ærende denne uka, men da dropper jeg nok setebeltet....

Anonymkode: ac606...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, AnonymBruker said:

Er overlykkelig for at jeg har bil. Jeg føler at jeg hadde dødd om jeg måtte inn på coronabussen.

Anonymkode: 79c72...8d4

Lurer på om noen russ tar det navnet på sin buss?

 

Jeg slipper heldigvis å ta buss her jeg bor for å komme meg til både matbutikk og apotek, men hvis buss var eneste mulighet for å få handlet mat da ville jeg tatt bussen. Har ikke råd til å bestille matvarer hjemkjørt, så venter med den løsningen til jeg evt skulle havne i isolasjon.

Anonymkode: 7f2a3...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...