Gå til innhold

Når tror dere det blir lov å reise utenlands igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enveisbilletter ut blir nok mer populært hvis Norge ender i kaos og anarki. 

Anonymkode: 45797...146

Ut hvor?

Anonymkode: 596d0...978

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut hvor?

Anonymkode: 596d0...978

Det vil nok være flere land som åpner etterhvert fordi de innser at det å holde stengt "for alltid" ødelegger samfunnet. Norge blir nok ikke et av dem, for her skal vil jo tydeligvis gjøre det Norge er gode på; betale ut trygd. Helt til kassa er tom selvsagt, og den absoutt fattigdom blir tilfellet for de fleste nordmenn. 

Men da stikker de drfitige, og det som er igjen av Norge da vil nok ligne mer et konfliktfylt afrikansk land enn en moderne vestlig stad. 

Anonymkode: 45797...146

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, wintergirl skrev:

En del sitter med masse angst også! Er dere stolt av dere selv? Og vet du hva? Det er alltid trist at noen dør, uansett hva de dør av. Men dere syns det kun er fælt når noen dør av korona. Kan du se i spåkulen din hvor mange som kommer til å dø i Norge av korona? Er dette dommedag? Kommer vi til å ha dette viruset herjende i flere år? 

Ja mekelig hvor forbanna trist det er når noen dør av corona. Hva med alle de som dør av kreft hvert år? Barna som dør i ulykker og alle andre tragiske dødsfall som skjer i landet? 

Personlig synes jeg det er værre at Knut 37 i Bodø dør av ALS i dag.

Anonymkode: 9612d...25a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil være forskjellig fra land til land. Etter hvert vil noen land bli klassifisert som "rene" mens andre vil bli klassifisert som "urene" og med høy fare for smitte. Jeg tipper det vil være mulig å reise til enkelte land i ca. august. 

Anonymkode: bf51e...246

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan bli en stund til. Jeg skal til USA i høst, men regner med at det ryker... Dessuten tror jeg fort vi kan få to uker hjemmekarantene etter hjemkomst selv når det går an å reise igjen, og det vil også sette begrensninger. 

Anonymkode: b8b89...387

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle kan la være å reise helt.

Anonymkode: 28917...fa8

Joda. Jeg håpe dette knuser alt av fritidsrelatert reising. Få slutt på utslipp fra fly og cruiseskip. Det er bra for miljøet og planeten.

Om det skader folks lyst til å reise, er meg revnende likegyldig.

Anonymkode: f6e02...972

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre tror jeg helt oppriktig at tiden da de fleste reiste utenlands i ferier aldri kommer tilbake. 
Når denne krisen er over har de fleste flyselskaper gått konkurs. De få som er igjen kan da bruke sin markedsmakt til å ta høyere priser. Dessuten vil ytterligere nedstengning av Norge nå medføre en ras av konkurser i næringslivet. Mange vil bli arbeidsledige og ikke lenger ha råd til utenlandsferie. Tap av store deler av det norske næringslivet vil svekke vår konkurransekraft internasjonalt, så den norske krona faller mye mer enn den allerede har gjort. Flyreiser og alle innkjøp i utlandet vil da bli fryktelig dyre. 
Sier ikke dette for å spre pessimisme, bare min oppriktige vurdering av hva jeg tror vil skje. Jeg tror Norge vil få et samfunn omtrent som landene i Sør-Amerika. Et varmt samfunn der man tross alt har det bra, store deler av befolkningen har jobb og klarer seg greit, men det å reise utenlands på ferie blir en luksus forbeholdt noen få, og som bare opplever det noen få ganger i løpet av livet. 

Anonymkode: 4d6f5...4ff

Helt enig. Og dette er kjempebra for planeten. Det finnes ikke en legitim grunn i verden til å dra rundt og øke utslipp bare fordi en "skal utforske" og "fortjener det"

Jeg jubler over dette, folk kan fint feriere og dra på fotturer eller miljøvennlige måter i eget land.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det er mulig og reise til sommeren ☀️ Vil gjerne til Spania 🇪🇸

Anonymkode: 74bbe...4eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Jeg håpe dette knuser alt av fritidsrelatert reising. Få slutt på utslipp fra fly og cruiseskip. Det er bra for miljøet og planeten.

Om det skader folks lyst til å reise, er meg revnende likegyldig.

Min samboer har barn i et annet land. Skal han aldri få se barna sine igjen for å spare miljøet mener du? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Og dette er kjempebra for planeten. Det finnes ikke en legitim grunn i verden til å dra rundt og øke utslipp bare fordi en "skal utforske" og "fortjener det"

Jeg jubler over dette, folk kan fint feriere og dra på fotturer eller miljøvennlige måter i eget land.

Ferie i Norge er svindyrt. Vi hadde selvfølgelig feriert i Norge hvis det var rimeligere. 

For øvrig er ikke all reising turisme. Mange har familie og jobb i et annet land. Musikere og idrettsfolk konkurrerer over landegrenser osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min samboer har barn i et annet land. Skal han aldri få se barna sine igjen for å spare miljøet mener du? 

Slike ting går an å gjøre på andre måter. En kan reise miljøvennlig eller man kan bosette seg nærme hverandre.

Miljøet må reddes uansett, folk må tilpasse seg dette enten de vil eller ei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ferie i Norge er svindyrt. Vi hadde selvfølgelig feriert i Norge hvis det var rimeligere. 

For øvrig er ikke all reising turisme. Mange har familie og jobb i et annet land. Musikere og idrettsfolk konkurrerer over landegrenser osv. 

Ja, dette fases ut på sikt. Reising må begrenses til det absolutt nødvendige, ikke fritidsrelatert i det hele tatt.

Et stort skifte står for døren

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike ting går an å gjøre på andre måter. En kan reise miljøvennlig eller man kan bosette seg nærme hverandre.

Miljøet må reddes uansett, folk må tilpasse seg dette enten de vil eller ei.

Det er kun båt og fly som går dit. Vi kan heller ikke flytte til hans land. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal hente valp i Sverige i Mai... nå ryker vel det😢😢

Anonymkode: fd9f7...2d7

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette fases ut på sikt. Reising må begrenses til det absolutt nødvendige, ikke fritidsrelatert i det hele tatt.

Et stort skifte står for døren

Nei, slik vil det ikke gå. Til sommeren kan vi nok reise rimelig fritt til mange land. Svenskegrensene åpnes nok om få uker.

Anonymkode: 99688...a58

• Liker 3
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er farlig er at folk som er redde og stresset ikke tar overveide valg, men handler i panikk. Da kan mye gå galt.

Nettopp ! Aldri sett så mange negative mennesker som i dag jeg. Hvordan tror du våre forfedre hadde taklet dette? Det er ingen styrke i folk, bare masse naging om dommedag står for døren. Og de snakker om jehovas vitner !😄

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske mange mennesker der ute som ikke har det så fritt at de kan dra på ferie når de vil under vanlige tilstander. Folk er i jobb, folk blir syke (en vanlig influensa kan gjøre deg sengeliggende i 2-3 uker), folk skader seg, folk lever med kroniske sykdommer, folk har ikke økonomi til "svippturer" hit og dit.

Det at folk nå føler seg "fengslet" gir kanskje et innblikk i hverdagen til mange andre, og jeg håper du bruker tiden på å utvikle forståelse for hvordan det kan være å leve for disse i tider hvor du kan gjøre hva du vil.

En ting som jeg synes du kan tenke på er at Norge er et lite og veldig rikt land, det er enklere å få  kontroll her til syvende og sist, ja i forhold til de fleste andre land i verden.

Så selv om vi får kontroll, så vil fryktelig mange andre land slite mer enn oss, og de kommer jo ikke til å åpne grensene sine før de har fått kontroll. Tror du skal være fornøyd med bare det å få lov til å dra på tur i norsk natur, når vi kan det igjen utenfor vårt eget bostedsområde, før du tenker på en "svipptur" til London eller Madrid. Eller Usa, eller Asia, eller hvor som helst.

Anonymkode: 5f54e...974

Moralens vokter! Stig ned fra din hest.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja mekelig hvor forbanna trist det er når noen dør av corona. Hva med alle de som dør av kreft hvert år? Barna som dør i ulykker og alle andre tragiske dødsfall som skjer i landet? 

Personlig synes jeg det er værre at Knut 37 i Bodø dør av ALS i dag.

Anonymkode: 9612d...25a

Ja, det er også kun skrekk scener de tar opp om corona også. Det verste jeg har gått igjennom osv. Ellers syns mange det er helt på sin plass at Norge nekter syke behandling. En kreftsyk ung mann fikk klart nei fra myndighetene for noen år siden til behandling for hudkreft. Han holdt motet oppe og skulle spare isteden, men ditt kom han ikke stakkar. Og han med als som ikke får respirator. Det er mange som lider der ute utenom corona også. De burde slutte å henge opp bilder av det viruset også. Ser ut som der setter mye frykt i folk. Å gå rundt å være livredd er ikke godt for noe. Stress er farlig !

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2020 den 12.03, wintergirl skrev:

Ja, mange viser sine sanne ansikter nå. Så på fb at en mann syns enkelte var litt vel hysteriske og en som svarte han i sinne sa hun håpet han ble syk selv og døde. Tenk deg, han sa kun det og noen mener han fortjener å dø!!!! Her inne sier også noen det samme. De som ikke er hysteriske nok fortjener å kjenne sykdommen på kroppen, de bør straffes , de bør ikke bli prioritert hvis de blir syke osv. Det er ikke sånn at bare fordi man ikke går rundt og redd, så tar man ikke sine forhåndsregler. Og hvorfor skal kreftsyk kvinne stå frem i Dagbladet og be dem som tok seg en pils på lørdag om å skamme seg? De drar ikke hjem til henne og hoster på henne etter at de har vært ute akkurat. Hun som er syk fra før holder seg vel hjemme og får den hjelpen hun trenger ? Hva har de andre med henne å gjøre? Greit at flere burde være mer forsiktige, men da får myndighetene sørge for at alt blir stengt , bortsett fra butikker og apotek og andre viktige ting. 

Dere har virkelig ikke skjønt noen ting. At det er mulig. Det er så håpløst at jeg gidder ikke forklare en gang. Dere gjør jo alt dere kan for å ikke forstå! Eller så gjør dere egentlig det, men bare bryr dere ikke.

Anonymkode: 5d8e8...3a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, wintergirl skrev:

Nettopp ! Aldri sett så mange negative mennesker som i dag jeg. Hvordan tror du våre forfedre hadde taklet dette? Det er ingen styrke i folk, bare masse naging om dommedag står for døren. Og de snakker om jehovas vitner !😄

Moralens vokter! Stig ned fra din hest.

Ja, det er også kun skrekk scener de tar opp om corona også. Det verste jeg har gått igjennom osv. Ellers syns mange det er helt på sin plass at Norge nekter syke behandling. En kreftsyk ung mann fikk klart nei fra myndighetene for noen år siden til behandling for hudkreft. Han holdt motet oppe og skulle spare isteden, men ditt kom han ikke stakkar. Og han med als som ikke får respirator. Det er mange som lider der ute utenom corona også. De burde slutte å henge opp bilder av det viruset også. Ser ut som der setter mye frykt i folk. Å gå rundt å være livredd er ikke godt for noe. Stress er farlig !

Jepp, barn som går med tannverk i ukevis, mennesker som ikke får smertebehandling, operasjoner osv. Bare fordi vi skal være i beredskap i flere måneder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2020 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Marerittet.?? Mareritt er når hele familien din dør av et virus som kunne vært stoppet om folk hadde hatt litt vett i skallen. 

La oss ikke ta av helt, da. Vi bor i Norge, ikke i land der dette er farlig. Faktum er, om du virkelig har behov for å rette pekefingeren et sted, at dette viruset har en dødelighetsrate vesentlig lavere enn kriser i u-land du ikke husker verken navn på eller lengde av. Fordi du gir blanke i om 1% eller 20% dør. Vi gjør alle det. Vi bryr oss om oss selv, nær familie/venner og inntekten vår. 

Hadde vi brydd oss mer ville vi ikke hatt panikk nå. 

Anonymkode: 8ab6d...63e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har virkelig ikke skjønt noen ting. At det er mulig. Det er så håpløst at jeg gidder ikke forklare en gang. Dere gjør jo alt dere kan for å ikke forstå! Eller så gjør dere egentlig det, men bare bryr dere ikke.

Dere! Dere! Dere! Dere! Ikke forstått enn dritt! Dere har ikke skjønt en dritt! Håpløse er dere selv! Og hvem i helvete har sagt at vi ikke bryr oss selv om vi ikke går rundt og roper, pesten tar dere! Det er helt greit å ikke være redd. Man har ikke gjort noe ulovlig av den grunn! Ro dere ned!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, barn som går med tannverk i ukevis, mennesker som ikke får smertebehandling, operasjoner osv. Bare fordi vi skal være i beredskap i flere måneder. 

Snakk om å krisemaksimere. De får tannlegehjelp hvis det er akutt!  Det er ikke bare barn som må «lide» i disse tider. Og mye kan folk gjøre selv også. De fleste kan begynne å spise sunnere og mosjonere mer. Det er også en grunn til at mange sliter med helsa, at de ellers ikke tar vare på den. Det er flere alvorlige syke utenom corona også som må slåss mot systemet selv i en vanlig hverdag. Det er mange mennesker ute i denne verden som har det langt verre enn oss. Det her er ikke en pest som kommer til å ta livet at de fleste. 

Også må jeg bare spørre. Hva godt gjør det å gå rundt med panikk og angst?

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/03/24/195661524/nobelprisvinner-advarer-mot-panikk-krisen-vil-ga-raskere-over-enn-mange-tror?fbclid=IwAR2b_IM5p1k-S1Lj3UHhB1ANw4Uy9qI3Y8ZA018F2TOo5baC0WNfwxpTuq0

• Opprett ny...