Gå til innhold

Skal jeg halshugges fordi jeg jogger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest sitter ikke i karantene nå, og til og med FHI understreker at frisk luft og mosjon er viktig også i disse dager. Dessuten blir det nok snakk om langt mer enn bare 2 uker...

Anonymkode: 4ebfe...96e

Folk flest burde frivillig bli i karantene nå. Man kan åpne vinduer for frisk luft, og mosjonere hjemme...  Ja selvsagt blir det langt mer enn 2 uker når vi har nisser som bryter karantene!

Anonymkode: 4b107...b01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal selvfølgelig jogge kun på steder der det er mulig å holde minimum 1 meters avstand. Kan ikke være vanskelig å forstå. Sverre Anker Ousdal har også en bønn i avise i dag om at joggere må ta hensyn. Forstår det godt. Ingen er vel interessert i pusting og svettesprut på nært hold. 

Anonymkode: defc0...a21

Sverre anker ousdal er så godt som blind og skjønner godt utryggheten det medfører. Klart man skal jogge, men det går an å ta hensyn. Det er det ikke alle som gjør.

Anonymkode: 79d14...419

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk flest burde frivillig bli i karantene nå. Man kan åpne vinduer for frisk luft, og mosjonere hjemme...  Ja selvsagt blir det langt mer enn 2 uker når vi har nisser som bryter karantene!

Finnes det fortsatt folk som ikke vet hva karantene betyr? Man blir anbefalt å være ute.

Anonymkode: 79d14...419

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du jogge disse to ukene vi har karantene? Kan du ikke trene hjemme? Det er jo helt sant som han sier. Så lenge folk driter i karantene og isolasjon, så varer situasjonen og viruset lengre. Det samme gjelder dem som ikke behøver å være ute, men som bare føler for det eller har lyst...

Nå må vi vise hensyn veldig mye lenger enn to uker. Forstår ikke hvorfor man ikke kan jogge, så lenge man tar hensyn. Når jeg møter folk, løper jeg på motsatt side av fortauet og vender munnen vekk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke portforbud her i landet, så dere som trives best i sofaen hjemme kan fortsatt kose dere der med god samvittighet - men ikke fyr dere opp på oss andre som følger FHI sine anbefalinger om frisk luft og mosjon, plis. Selvsagt oppsøker man ikke store folkemengder og prøver å holde avstand, og selv smittervernoverlegen som uttalte seg på nyhetene igår mente at sjansen for smitte var minimal ved rask passering på sti/ fortau. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt problem når jeg er ute og jogger/går er at jeg går helt i grøftekanten, men de jeg møter gjør ikke det. Ender med at jeg må stoppe, se ut på veien om det kommer bil og flytte meg for så å springe inn på veien igjen. Jeg rister gjerne på hodet samtidig, men jeg vet det ikke hjelper for folk er enten tilbakestående eller så ser de kun seg selv. JEG flytter meg for at JEG ev ikke skal smitte disse pensjonistene som faktisk er litt mer utsatt enn hva jeg er. Da bør de fader meg ta litt hensyn selv også. Men jeg ser også barnefamilier som bare turer rett på, så jeg føler innimellom når jeg er ute at det er kun jeg som tar forhåndsregler....

Anonymkode: 2b845...68f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hensikten med karantene er at det skal ta lang tid. Man tror ikke at sykdommen er borte om noen uker. Poenget er at det er færre som skal smittes over lenger tid. På den måten overbelastes ikke sykehusene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke portforbud her i landet, så dere som trives best i sofaen hjemme kan fortsatt kose dere der med god samvittighet - men ikke fyr dere opp på oss andre som følger FHI sine anbefalinger om frisk luft og mosjon, plis. Selvsagt oppsøker man ikke store folkemengder og prøver å holde avstand, og selv smittervernoverlegen som uttalte seg på nyhetene igår mente at sjansen for smitte var minimal ved rask passering på sti/ fortau. 

Majoriteten av dere følger jo ikke anbefalingene. Det er poenget.

Dere går i spandex kukk i ræv tett i tett på sognsvann, kollen, og en drøss av andre steder. Det er problematisk at slik atferd gir flere døde og at de som dør oftest ikke er de idotene som gikk kukk i ræv tett i tett, men andre uskyldige folk.

Det handler ikke om at man trives best i sofaen , fin hersketeknikk, det handler om at man prøver å gjøre sin borgerplikt og beskytte seg selv og andre.

Anonymkode: 3b6bc...7ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Majoriteten av dere følger jo ikke anbefalingene. Det er poenget.

Dere går i spandex kukk i ræv tett i tett på sognsvann, kollen, og en drøss av andre steder. Det er problematisk at slik atferd gir flere døde og at de som dør oftest ikke er de idotene som gikk kukk i ræv tett i tett, men andre uskyldige folk.

Det handler ikke om at man trives best i sofaen , fin hersketeknikk, det handler om at man prøver å gjøre sin borgerplikt og beskytte seg selv og andre.

Anonymkode: 3b6bc...7ab

Hvordan i all verden kan du påstå at majoriteten av joggerne her til lands jogger i tettpakka områder som Sognsvann osv?? Bare fordi det har vært noen innslag om det på nyhetene i det siste? Hm Norge var større enn bare Oslo sist jeg sjekka, med veldig mange ulike turområder og god plass både i skog og grisgrendte nabolag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke de som MÅ ut og jogge i populære turområder nå. Jeg går og jogger i nabolaget jeg bor i (veldig rolig), og møter jeg på folk så holder jeg avstand :) Det blir anbefalt å bevege seg, og det er supert at folk gjør det, men ikke dra der alle andre drar. Det er jo poenget.

Blir jo anbefalt å starte fra der man bor, og det tror jeg er lurt. Selv har jeg bare asfalt å gå/jogge på, men det går gå for noen uker/måneder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du jogge disse to ukene vi har karantene? Kan du ikke trene hjemme? Det er jo helt sant som han sier. Så lenge folk driter i karantene og isolasjon, så varer situasjonen og viruset lengre. Det samme gjelder dem som ikke behøver å være ute, men som bare føler for det eller har lyst...

Neitakk. 

Her har du en sykdom som angriper lungene. 

Jeg gjør i alle fal mitt for å beholde maks lungekapasitet, med langturer, eller motbakkeintervaller, i skog og mark. Hver eneste dag. 

Jeg holder selvfølgelig alle forhåndsregler. Løper kl 9 hver dag, og jobber heller litt lengre. I dag møtte jeg ikke en person. 

Anonymkode: 87d08...d01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bra at folk jogger, fortsett med det! Det jeg ikke liker som jeg har opplevd en del i det siste på tur, er at joggere kommer opp rett bak deg og jogger forbi deg med en avstand mindre enn 1 meter. Noen MÅ bare jogge to i bredden - går det ikke an å sakke farten litt slik at man passer på at avstanden er stor nok til folk man passerer? Ok, så er det smalere partier, da kan du vel roe farten litt (eventuelt stoppe) slik at avstanden overholdes til dere har passert det partiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit å jogge. 

Men jogg på steder der det er veibredde nok til at man kan passere hverandre på god avstand. 

Ts, du skriver at du jogger på smale stier. Det ville jeg droppet. Jogg et annet sted. 

Anonymkode: 4375c...538

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bohrman

Ingen tvil om at dette er gyldne tider for alle med et overutviklet stinkøye, som lever og ånder for å "ta noen" for noe som kan fnyses på nesen over, blåses opp til det ugjenkjennelige og brukes for å knytte tettere relasjoner med andre kroniske fnysere.

Jeg vil si samme regel gjelder nå som ellers: Ikke ofre slike mennesker så mye som en kalori. Det er åndsfattige liv disse lever. Om du skal ofre dem en tanke, så tenk på hvor glad du er for at du ikke er dem.

Endret av Bohrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jogging er selvsagt supert så lenge man tar hensyn. Jeg jogger der det ofte er folk fordi det er det som er alternativet her. Men løper i grøftekanten. De som går går ofte 2-4 i bredden og jeg kan ikke komme lenger ut på kanten enn det jeg allerede er. Så da risikerer de jo kortere avstand om de ikke trekker over på sin side. Jeg opplever vel det en 4-5 ganger PR tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jogget mye under Korona. Det har hjulpet meg enormt. Det tror jeg gjelder mange. Overvektige er i risikosonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir en lyd når jeg nærmer meg de som går mange i bredden. Jeg stopper og roper «gir dere meg plass?» også. Ved flere anledninger får jeg «det er da bare å løpe forbi» og «jajaaaa» når jeg minner om avstand. Det eldre, det mindre hensyn tas. Til meg altså. Og de som er MANGE i gruppe sammen er aller verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne

Jeg merker at jeg blir irritert over folk (uavhengig av hvor god form de er i) som løper/jogger. Min erfaring er at de ikke tar hensyn i det hele tatt. De løper rett frem, med øreplugger, svette som faen (og mange menn mellom 50 og 60, altså "smitterne").Jeg lar meg sjelden irritere, men kan dere ikke gå istedenfor? Eller løpe utenom vanlige tur- tider? Jeg skjønner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel egentlig ikke at man jogger, men at man ikke viser hensyn og holder avstand. Det kan virke som om det for enkelte er ekstra vanskelig å holde god avstand når man løper - da er man så langt inne i sin egen verden at man ikke enser det som skjer rundt en.

Jeg er selv ute og jogger hver dag. Men jeg løper KUN steder der man kan holde minst 1 avstand. Og jeg jogger sakte slik at jeg får med meg ting som skjer rundt meg. På samme måte som jeg viser hensyn når jeg går. Og når jeg går med turpartner. Eller når jeg handler. Eller når jeg møter naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...