Gå til innhold

Feilskriving i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på boligjakt og leser mange annonser. Jeg har de siste månedene lagt merke til at det ikke er uvanlig med feilstavede ord i prospekt, og det gir meg et veldig useriøst inntrykk. Med store bokstaver skriver meglerne at utsikten er sjermet, på sjøkkenet er det god plass til spisebord og sammeiet er veldrevet. 

Jeg ser at flere av disse meglerne ser unge ut, men og lurer på om det er tar talefeil eller slurv? 

Anonymkode: cb4ab...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble det et par skrivefeil hos meg også, men det er autocorrect sin skyld😁

Ts

Anonymkode: cb4ab...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en kombinasjon av flere ting. Kunnskaper, rettskrivingsferdigheter og slurv blant annet. 
Gjør at jeg vet godt hvilke lokale meglere jeg aldri vil bruke om jeg skal selge. 

Anonymkode: 72b24...7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke så mye om skrivefeil. 
 

Syntes det er mye mer graverende når de reklamerer med feks. 4 soverom, men så er det først i prospektet at man får opplyst om det ene soverommet er byggemeldt som bod eller ikke er godkjent til varig opphold. Det verste jeg har sett i en annonse, var «5 gode soverom» der hele tre av dem ikke var godkjente rom. Det er litt vesentlig for hvordan de setter markedsprisen syntes jeg. Da kan de ikke kalle det en stor bolig, men heller en stor 3-roms med veldig mange ekstra rom.

Anonymkode: 46a5c...e36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet flere annonser i mitt borettslag som er helt feil beskrevet. Har t.o.m kontakta megler for den ene annonsen pga det var grove og missvisende feil som ville ha hatt stor betydning for potensiell ny eier. 

Anonymkode: 77066...6ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også oppgitt over hvordan de skriver. En ting er slurvefeil som burde snappes opp før de legges ut på Finn.no. Som Kjkken og barnevnnlig bolig. Eller når det kommer et bilde med underteksten "Skal ikke brukes". Jeg tenker at det kan være en ide å "ringe en venn" for korrekturlesing, når man sliter slik. En del meglere som er helt uaktuelle for min del grunnet dette.

Anonymkode: 97992...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror grunnen kan være at det går fort unna i svingene når de lager annonsene, og at de ikke ser selv at de skriver feil. Mange av meglerne er jo ganske unge og noen sier schøkken og schole, og da blir det litt rot med rettskrivningen. 

Endret av Anne 69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...