mrs williams Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Hjelp kom opp i norsk muntelig i dag... er det noen som var oppe i fjor?Noen som har gode råd og som vet hva mann bør lse på?? Siden det er 5 år siden jeg egentlig gikk ut av videregående har alle mine vennerglemt ting fra den tid..og vi som kom opp er alle over 23......så det er lenge siden noen av oss gikke skole og lurer på om ting er forandret...??
Gjest Eksaminantigår Skrevet 15. juni 2005 #2 Skrevet 15. juni 2005 Hei! Jeg hadde muntlig norskeksamen i går. Jeg kom opp i Språkdebatten mellom Wergeland og Welhaven og personene rundt det, måtte kommentere en ukjent tekst som Wegeland hadde skrevet ang. språdebatten. Ellers kom jeg opp i folkevisa Olav og Kari, måtte kommentere innhold og plassere den i litteraturepoke. Til slutt måtte jeg legge frem særemnet mitt, som var Hamsun, og svare på spørsmål om det etterpå. Alle disse oppgavene fikk jeg utlevert på et ark, deretter fikk jeg en halv time til forberedelse hvor jeg kunne skrive stikkord, fikk bruke bøkene på forberedelsen. Ble så hentet inn, holdt vel på en halv time inne hos eksaminator. Det gikk veldig bra, fikk en femmer, og jeg har tatt det som privatist,ikke gått noe kurs eller skole men lest for meg selv. Har aldri hatt faget før eller vært oppe i den type eksamen. Det var ikke så skummelt som jeg trodde. Lykke til, det går nok bra :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå