Gå til innhold

Fineste soverromsfarge


cerruti

Anbefalte innlegg

Hei!

Har alltid hatt lyst soverom. Jeg tenker nå en mørkere nyanse ala grå/lilla/beige. Fargen bør passe til rosa, hvitt, lilla.
Noen tips til hva som gir god søvn og kan passe til «feminin» styling? 

Endret av cerruti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Comfort Grey, som i kaldt lys med klassisk hvitt på lister og tak slår mot lilla. Mulig den blir for kald for et feminint rom. 

Vil du ha en mørk eller en lys farge? Hvilken hvitfarge er det hvite på rommet ditt, eller skal du male tak og lister samtidig? Dørfarge? Gulvfarge? 

Anonymkode: 79e2b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nordisk hav. Noe lysere, tenker jeg, og rosa blir veldig «liten baby» type farge som kun passer på rommet til et veldig lite barn.
 

Skal du ha tekstiler i hvitt/lilla/rosa - kjør på med mørke farger som er nesten sorte på kveldstid.

Anonymkode: a4014...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Comfort Grey, som i kaldt lys med klassisk hvitt på lister og tak slår mot lilla. Mulig den blir for kald for et feminint rom. 

Vil du ha en mørk eller en lys farge? Hvilken hvitfarge er det hvite på rommet ditt, eller skal du male tak og lister samtidig? Dørfarge? Gulvfarge? 

Anonymkode: 79e2b...91f

Dør, tak og lister i hvitt. Gulv også lyst. Tenker å gå for en relativ mørk farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Himmelblå. 

Anonymkode: 893c5...625

Fin, men for «blå» for alt av sengetøy, puter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soft skin! Følte jeg sjanset litt når jeg malte med den, men den ble virkelig helt perfekt.

Anonymkode: 10692...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nordisk hav. Noe lysere, tenker jeg, og rosa blir veldig «liten baby» type farge som kun passer på rommet til et veldig lite barn.
 

Skal du ha tekstiler i hvitt/lilla/rosa - kjør på med mørke farger som er nesten sorte på kveldstid.

Anonymkode: a4014...a20

Fin, men for blå. Jeg tenker ikke rosa rom, men har en del stæsj i hvitt m litt rosa,lilla, beige. Tenker ganske mørkt ja. Det blir imidlertid veldig uvant. Må finne den perfekte nyanse. Tenker grått mot litt lilla kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Soft skin! Følte jeg sjanset litt når jeg malte med den, men den ble virkelig helt perfekt.

Anonymkode: 10692...a46

Nydelig og feminin, men tror jeg tenker mørkere🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp malt et soverom grønt 🙂. Jotun Vårløv. Superfornøyd 🙂

Anonymkode: eb1a3...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mørk aubergine på soverommet, en veldig fin, rolig og mørk lillafarge. Veldig fornøyd med den🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cascol skrev:

Vi har mørk aubergine på soverommet, en veldig fin, rolig og mørk lillafarge. Veldig fornøyd med den🙂

Ser fin ut, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, gohege skrev:

Hva med Daydream? Eller hvis du virkelig vil ha det mørkt, Wisdom? 

Sistnevnte i så fall - takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er den fineste soveroms fargen hos meg, er nødvendigvis ikke den som er finest hos deg.  Om rommet er sør- eller nordvendt, hvor mye lys, farge på tak, vindusomramminger, dør, innredning/møbler og golv spiller inn. 

Vårt soverom er sørvendt og har mye lys fra store vinduer.  Vi er veldig fornøyd med Dempet Sort fordi det gir en lunhet som vi liker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cerruti skrev:

Dør, tak og lister i hvitt. Gulv også lyst. Tenker å gå for en relativ mørk farge. 

Hvilken hvitfarge? Om det er klassisk hvitt eller bomull har utrolig mye å si for hva som blir fint på veggen. 

Anonymkode: 79e2b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lady, “antique green”

Anonymkode: e04c1...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

We har industrial blue, men det blir vel ikke helt som du tenkte

Anonymkode: f1e0e...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hvitfarge? Om det er klassisk hvitt eller bomull har utrolig mye å si for hva som blir fint på veggen. 

Anonymkode: 79e2b...91f

Klassisk hvitt regner jeg med. Jeg trodde hvit var hvit, men selv det er ikke det, nei😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lady, “antique green”

Anonymkode: e04c1...f82

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

We har industrial blue, men det blir vel ikke helt som du tenkte

Anonymkode: f1e0e...350

Fine farger, men tenker nok mer mørk grått-lilla-beige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...