Gå til innhold

Pi@ venter...

Pi@

Anbefalte innlegg

miiip*2 og iss: :klem:

HH: Du må ikke analysere deg i hjel nå :ler:. Jeg har vært der jeg også.... :sjenert:. :klem:

Har sittet 20min og i telefonen og venta på svar hos lånekassa. Fikk rimelige greie svar på det jeg lurte på og så håper jeg resten ordner seg til høsten i forhold til omgjøring av lån til stipend. Styr med lånekassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styr med alle sånne ting som må ordnes med lån og sånt, ja. Men det er jo verdt det, hvis du f eks får omgjort lånet til stipend.

Hvor ofte regner du med å sykle i år? Og får du med deg en eller flere av bikkjene eller blir det for vanskelig? Jeg er enig i at det beste er å trene til noe. Har tidligere bl a hatt birken på ski eller sykkel som mål, i tillegg til at da jeg spilte håndball aktivt så var det selvsagt at det var det som var poenget. Nå om dagen har jeg egentlig ingen sånne ting liggende inne, så da blir det mer at jeg måler totalt aktivitetsnivå (kan være en utfordring i veldig travle tider på jobb og privat) og hva jeg får til innenfor hver aktivitet. Har f eks veldig god kontroll på hva jeg "bør" løfte i forskjellige øvelser, og blir selvsagt motivert av fremgang. Og så lurer jeg på om det kanskje blir birken til vinteren igjen... Hvis det ikke blir baby, selvsagt! ;)

Oi, her kupper jeg hele boka di og skriver i vei om meg selv. Sorry! Synes bare det er litt interessant at vi tydligvis har ganske forskjellig måte å tenke motivasjon på.

I alle fall, vi vet at du sykler og går på ski, og så må du vel være med bikkjene ut når de skal dra dekk. Flere aktiviteter vi ikke har hørt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Det er bare hyggelig med besøk, så skriv så mye du orker :). Morsomt at vi motiverer oss så forskjellig til treninga. En gang kunne jeg tenkt meg å gå birkebeinerrennet jeg også, men først må jeg få inn litt bedre teknikk :ler:.

Kanskje jeg skulle lage en aktivitetsliste (men da må du love meg å lage en du også rypa)

-langrenn (klassisk/skøyting)

-telemark

-jogging

-o-løp

-sykling (terreng/landevei)

-yoga

-fjellturer/toppturer

-håper å ta opp igjen litt elvepadling til sommeren

-litt svømming av og til

-aerobic/step

Hm jeg tror det var det. Det var i allefall det jeg kom på :ler:.

Fikk brev fra trygdekontoret i dag om at di hadde stoppa utbetaling av sjukepengene fordi det var et eller annet som ikke var i orden :grine::sur:, er det mulig. Skal være sterk for å være sjuk! Må ringe og høre hva som er galt i morra og evt ringe legen min.

Svigermor er hellig overbevist om at hun snart blir bestemor. Hun hadde nemlig sett et foster i kaffekoppen i dag. Ei venninne av henne hadde også sett det. :grine2:. Den dama er ikke sann :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK Pi@, jeg skal lage liste. Legger den inne hos meg selv, jeg. Ser vi har en del felles interesser, men det er kanskje ikke så veldig overraskende.

Jeg satset på Birkebeinertrippelen for noen år siden. Det var god treningsmotiasjon et helt år! Anbefales! Det gikk sjokkerende bra i sykling, forventet dårlig i ski (det var det med teknikk) og løpinga var sånn midt på treet. Morsomt konsept, i alle fall, som jeg gjerne anbefaler. Har jeg mulighet, så satser jeg på å gjenta det neste år. Men jeg håper jo at jeg ikke kan, da! ;)

Morsom svigermor du har! Hva sier mannen til sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellrypa: Jeg var å så på lista di og det var mye likt der ja :), og som du sier det var ikke overraskende. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å være med på Birkebeinertrippelen en gang, men det blir fryktelig dyrt fordi jeg må fly nordfra. Den gangen jeg blir rik :ler:. Sambo er vant til babymasing fra foreldrene så han bare ler av det. :klem:

iss: :kyss: tilbake. :rodme::ler:

Epona: Ja, tenk om det skulle vise seg å være rett :overrasket:. Må være neste runde da, for nå har jeg mensen. :klem:

Tror faktisk det ordner seg ang sjukepengene. Jeg snakka med to trivelige damer på trygdekontoret :redd:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

Og god tirsdags formiddag!!!

Snakket du med TO hyggelige damer på Trygdekontoret???? :overrasket: Å herregud da var du heldig. (Hun som er sakbehandler for meg, hun kjeftet meg nesten huden full fordi arb.giver ikke gjorde som de skulle. :overrasket: )

For en aktivitetsliste du har. Blir mektig imponert jeg altså :klappe:

Og svigermor: :grine2: så hun haddesett et foster i kaffekoppen hun :ler: . Jeg håper at det er sant da. :klem: Om 5dager forventer jeg å se 12måneder på nedtelleren din.

Ha en fantastisk dag

:klem: til verdens beste Pi@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipan: Det var dritskummelt med hyggelige damer på Trygdekontroret, jeg hadde forventa meg å måtte bråke og styre og fram og tilbake osv. Det er sånn det burde være da! Du har helt rett Tulipan, om 5 dager så kan jeg bytte på nedtelleren min :overrasket::danse::hoppe:. Det her går virkelig unna synes jeg :sjarmor:. Og takk for at du er akkurat den du er Tulipan. :kyss: Jeg blir så glad for di hyggelige innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det ordna seg med trygdekontoret! Som du sier, man må være frisk for å være sjuk!

Og svigermor har sett et foster i kaffekoppen?! :overrasket::ler: Hihi, leter hun ofte etter tegn på at hun skal bli bestemor?

(Jeg får litt sånn Harry Potter-assosiasjoner... Oh! It's the GRIM! :overrasket::ler2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Når man ser foster i kaffen så MÅ man ha ett ønske om å bli bestemor ja!! :ler: Du får si til henne at det hjelper ikke å si det til deg, hun får si det til sønn sin! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet26: :klem:

miiip: :ler: tror hun er like bestemor sjuk som jeg er babysjuk. Kanskje vi skulle rotte oss sammen mot sambo. :klem:

iss: Stakkars sambo hvis det skulle bli enda mer masing en det allerede er :grine2: . :klem:

Har vært hos knekkeren i dag. Han sa han ikke hadde noe tro på at jeg kom til å klare en vanlig kontorjobb med nakken og skuldrene mine :tristbla:. Tenkte ikke så mye på det akkurat da han sa det, men nå tenker jeg på det. Det er kontorjobbing jeg er utdanna til..... :grine:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos knekkeren i dag. Han sa han ikke hadde noe tro på at jeg kom til å klare en vanlig kontorjobb med nakken og skuldrene mine  :tristbla:. Tenkte ikke så mye på det akkurat da han sa det, men nå tenker jeg på det. Det er kontorjobbing jeg er utdanna til..... :grine:.

Næmmen? :overrasket::troest:

Jeg trodde kanskje sånne ting kunne ordnes med riktig stol, bordhøyde, PC-hjelpemidler og sånn, jeg? :klø: Men jeg er helt sikker på at du får deg en jobb altså. Du kan jo bli en sånn som løper etter elg i skogen? Hmmm... Kanskje ikke noe lurt forslag, men det jeg mente å si er at det finnes alternativer til kontor!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la knekkeren knekke deg Pi@!

Fysisk kanskje, men ikke psykisk! :klem:

Du som er så aktiv! Klart du klarer å ha en kontrojobb da!! Med så mye aktivitet på fritiden! Og som Miiip sier, med riktig tilpasset utstyr og litt bevegelse og tøying på jobb! Dette skal gå fint vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miiip*2: :ler: Det hadde vært en fin jobb å løpe etter elg. Hadde vært veldig fint med en utejobb. Jeg kommer selvfølgelig til å prøve meg i kontorjobb, det er jo slike typer jobb jeg er kvalifisert til. Jeg er helt nødt til å få tilrettelagt arbeidsplassen med riktig stol, pult osv, men jeg regner egentlig med at jeg kommer til å være avhengig av behandlinger for å fungere i perioder. Tusen takk for formiddagsklemmen ;), en :klem: tilbake og et :kyss: på kinnet.

iss: :grine2: Kanskje større sjanse for å ta igjen en elg på sykkel enn å løpe etter den :ler::klem:

Epona: Jeg lar meg ikke knekke så lett, psykisk i allefall :ler:. Jeg er egentlig fullstendig klar over at det kan gå dårlig med en kontorjobb. Jeg har jo slitt meg igjennom hele studietida, og alltid hatt problemer med nakken. Den eneste grunnen til at jeg er oppegående nå er all aktiviteten jeg er i. Jeg regner ikke med å bli bra noen gang, men jeg tror jeg skal klare å holde det greit i sjakk med trening, tilpassinger på arbeidsplassen og behandlinger. Jeg er vant til det her og jeg er vant til å ha vondt, så det er på en måte bare sånn det er :). :klem:

I går tok jeg fram ei lita babyjakke jeg har holdt på å strikke på i evigheter. Skulle egentlig være til ei venninne som fikk baby i juni i fjor, men jeg ble aldri ferdig. Da tenkte jeg at ei annei venninne skulle få den i juli, ble heller ikke ferdig. Tredje venninne fikk i januar i år, men neida. Nå har jeg bestemt meg for å få den ferdig og bare beholde den. Den er så bitteliten og søt :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa, saa goey med strikking av babyjakke! Kjempekoselig!

Synes det var en litt vel streng beskjed aa faa fra kiropraktoren. Det er jo faa bra betalte jobber som ikke involverer kontorjobbing. Men som allerede nevnt, du som holder deg saa mye i aktivitet har mye stoerre sjanser for aa klare det. Jeg vet med meg selv at jeg blir bedre naar jeg gaar til pilates og trener.

Ha en fin dag, vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

Du er nå søt du også da. :kyss:

Du må ikke a sorgene på forskudd. For en kontorjobb ka sikkert ordne seg med riktig utstyr liksom.

Ha en fantastisk dag

:klem:

PS: bare 3dager igjen nå :hoppe: . Nå fikk jeg plutselig et bilde en en ganske så desperat Pi@ som om 12måneder og 3dager hopper på mannen sim og sier "NÅ SKAL VI LAGE BARN!!!!!" :sexy::ler2::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...