Pi@ Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1241 Del Skrevet 7. mai 2006 Liljen: Velkommen. Hyggelig med nye "ansikt" i boka mi. Jeg tror det ordner seg jeg også med vekta. Har bare aldri gått opp slik før, så derfor ble det litt krise . Jeg trener ganske mye (4ganger i uka), men kommer til å trappe opp, spesielt i forhold til lengden på øktene. --------- Nå er planen å prøve å få lurt med sambo på sykkeltur, men jeg har slitt han ut.... ......... så han må hvile litt først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1242 Del Skrevet 7. mai 2006 Epona: Nå skrev vi innlegg samtidig . Jeg har ordentlige polarvoffer . Jeg har aldri hørt om hest og dekk, så den var ny for meg . Dekk er generelt en genial oppfinnelse for å få litt ekstra trening, både for folk (først og fremst polfarere ), hunder og hest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 7. mai 2006 #1243 Del Skrevet 7. mai 2006 Håper du har en fin helg med like fint vær som vi har i Oslo! God treningstur og lykke til med ski- og sykkelrens. (Sånne ting er i alt for stor grad fraværende i mitt liv... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 7. mai 2006 #1244 Del Skrevet 7. mai 2006 Hmm, har fortsatt litt vanskelig for å se dette for meg. Blir det to vovver først, så et dekk og så deg bak med magebelte og tau? Høres liksom litt langt og kronglete ut... Jeg antar du løper på skogsbilveier, så ikke dekkene skal sette seg fast? Jeg fikk litt dårlig samvittighet av å lese om gliding av ski, gitt! Vår er pakket bort uten noe som helst av stell. Får se om vi får gitt dem en runde i løpet av sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1245 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg glemte helt og skryte av at jeg har fått rensa og lagt på glider på 8 par ski i dag (og det var ikke alle skiene våre en gang..... ). Tenk hvor mange ski di som virkelig går på ski har..... Har ikke fått rengjort sykkelen ennå, får bli etter sykkelturen. Nå skal jeg vekke sambo : "SÅT OPP DIN GRIIIIISSS, STÅ OPP DIN GRIIIIS. NÅ HAR DU SOVET LENGE" *sunget høyt og stygt* :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. mai 2006 #1246 Del Skrevet 7. mai 2006 Heisann. Har ikke prøvd ff som prevansjon, mest bare for morro skyld. Tempet en periode hver morgen for å danne meg et bilde av syklusen, hvor lang den egentlig var og ikke minst hvor lang lutealfase jeg har. Det er jo dagene mellom el og forventet mens, og er nokså fast hver mnd. Pondus snek seg inn mens jeg drev på, så jeg fikk jo sett forskjellen på en ikke-gravid chart og en gravid-chart.... Håper dere har hatt en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #1247 Del Skrevet 8. mai 2006 Fjellrypa: Sånn ser det ut ja. Går fint å jogge på stier, men helst uten for mye store steiner. Jeg har mange års trening i dette, men det er litt styr. Jeg må få trent hundene og så må jeg få trent meg sjøl, og dekk og jogging er den mest lettvinte måten å gjøre det på. Jeg synes det er mye mer styr å sykle med to stk og da kan jeg ikke begynne hjemmefra. pondusa: spennende. ---------- Ble rolig sykkeltur med sambo på 1t 15min i går. Dagens plan er jogging med hundene. Leggene er ikke vonde lengre etter forrige gang, så nå prøver jeg igjen. Var nok litt uvant og så dro hundene ekstra da vi møtte noen andre hunder, så jeg var nødt til å holde veldig igjen. Var nok det som gjorde at jeg fikk veldig vondt i framsida av leggen etter turen. Oppsummering av forrige ukes trening: -Total tid: 5t 26min utholdenhet og 1t 15min yoga. (er veldig fornøyd med det ) -4 økter utholdenhet, 1økt yoga og 1økt på telemark (ikke inne i totaltida) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 8. mai 2006 #1248 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei på deg!!! 8 par ski????? HERREGUUUUUD!!!!!!!!!!!!!!!! Ønsker deg en fortreffelig dag. Håper du får til treningen uten at det fører til alt for legg-vondter imorgen til verdens beste Pi@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #1249 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg har hatt så sære grusomme drømmer to netter på rad nå. Sover så dårlig når det blir slik, og så våkner jeg og er superstressa på morran . Tulipan: Jeg håper også at jeg ikke får vondt i leggen etter jogginga i dag. Heldig du som har finvær ennå, her er det slutt på det . Jeg får lest om ikke anna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. mai 2006 #1250 Del Skrevet 8. mai 2006 Hakke ett par ski engang jeg.... Ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 8. mai 2006 #1251 Del Skrevet 8. mai 2006 Huff, håper du får sove bedre de kommende nettene! Mareritt er ikke morsomt. for treningen din. Jeg tror mannen og jeg har tilsammen rundt 8 par ski, men det er vel kanskje bare 6 av dem vi bruker noe særlig (1 par langrenn, 1 par fjellski og 1 par kjøretelemarkski hver). Så dere slår oss der! Hehe. Husker da jeg skulle tegne innboforsikring for noen år siden og begynte å regne på hvor mye penger alt turutstyret vårt er verd til sammen... Det er helt psyko. God joggetur og god lesing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 8. mai 2006 #1252 Del Skrevet 8. mai 2006 Heia du!! Som du trener!! Din spreke flinkis! Jeg bare spiser is jeg...............!! 8 par ski og det var ikke alle engang??? Sier som Iss;hakke ett par jeg.... Håper du koser deg grådig i finværet! Mega kommer din vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #1253 Del Skrevet 9. mai 2006 iss: Du kan arve noen ski av meg, men da må du legge på deg ganske kraftig. De har spenn tilpassa ca 90kg. Fikk litt feil. miiip: Jeg sov ikke bra i natt heller , hadde vondt i foten og ryggen/hoftene. Man må ha så mange forskjellige par ski, og så blir de utslitt og må byttes ut, men de ligger fortsatt i boden. Går liksom ikke an å kaste . Det er helt vilt hvor mye alt utstyret vi har koster. Jeg tørr ikke tenke på det engang. Skytte: Du kan arve et par ski du også. Du får noen godt brukte fjellski. Vi hadde ikke finvær i går vi . Det har blitt kjøligere her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #1254 Del Skrevet 9. mai 2006 I går kom tårene for de dumme kg jeg har lagt på meg. Jeg vil ha de av igjen , og har satt meg som mål at de skal være vekk til midten av juli (da er jeg ferdig med sommerjobben). Jeg følte meg faktisk bra på dagen i går, fordi magen ikke var oppblåst slik den har vært i det siste, men jeg klarer ikke å godta at jeg har gått opp. Det har nemlig alltid vært min store angst at jeg plutselig skulle begynne å legge på meg, og nå har det skjedd . Jeg har alltid kunne spist akkurat det jeg ville. Egentlig er det bare teit av meg å i det hele tatt ta sånn på vei pga noen kg ekstra, for jeg er lagtfra overvektig, men jeg vil veldig gjerne føle meg vel med meg sjøl. Og det er ingen som har vondt av å få et sunnere kosthold og øke treningsmenden litt. Tror jeg føler meg bedre fordi jeg fikk trent så bra i forrige uke . --------- Jogga i 40 min moderat med hundene i går. Det går fint med leggene, men jeg tråkka over . Jeg gjør det hele tida, og det bruker å gå helt fin, men i går var det kjempevondt. Så i dag halter jeg rundt Har fått igang terrengsykkele så jeg tror det blir en hardøkt på sykkelen i dag. Hate på tur oppover og så suse ned igjen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. mai 2006 #1255 Del Skrevet 9. mai 2006 Tror du blir kvitt de plagsomme kiloene få en to tre jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 9. mai 2006 #1256 Del Skrevet 9. mai 2006 *Prøve å telle etter hvor mange par ski vi har* Jeg er neimen ikke sikker, jeg. Tror nok at jeg har 6 par bare jeg, men det er vel egentlig bare 3 som er i bruk. Et langrennspar og to telemarkpar har vel ligget i boden i flere år nå. Kanskje de rett og slett ikke får bli med til det nye huset? Mine beste gå-ned-i-vekt-tips etter en liten runde i høst er: * Øk intensiteten eller lengden på treningsøktene (du trener allerede mye!) * Unngå unødvendige kalorier (sjokolade, kake, helmelk osv) * Spis rimelig sunt og lev ellers normalt. På den måten gikk jeg ned 5 kg på 3 mnd i høst, samtidig som jeg økte muskelmassen. Var ikke så veldig vanskelig, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #1257 Del Skrevet 9. mai 2006 iss: Lov å håpe . Fjellrypa: Nå må jeg telle hvor mange par jeg egentlig har jeg også . 7 par ble det visst , men det er jo bare 4 par jeg bruker. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan kaste di som er utslitt eller gi di bort. Når det gjelder kg var det akkurat den taktikken jeg tenkte. Har blitt altfor lite trening den siste måneden, så nå trapper jeg opp igjen. Jeg skal si meg fornøy hvis jeg får til 4økter utholdenhet og 1økt yoga i uka. Det vanskeligste er å kutte ut godteri, spesielt sjokolade. Har fryktelige sukkerabstinenser . Redd jeg kommer til å gå på en ordenlig smell snart. Har vært superflink og ikke spist noe godteri siden forrige tirsdag, bortsett fra et et sjokoladekakestykke på lørdag . Bare jeg klarer det litt til så går sukkersuget vekk og da blir ting mye lettere . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 9. mai 2006 #1258 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei!! Håper ankelen kommer seg. Ikke godt med overtråkk . Jeg har kun gjort det en gang. Men den gangen gjorde jeg det i tillegg SKIKKELIG. Endte opp på legevakta med en ankel på str med en giga-ballong. Håper dagen blir perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 9. mai 2006 #1259 Del Skrevet 9. mai 2006 tror jeg rusler ut igjen jeg... alt for mye treningsprat Pst! Jeg er sikker på at de kg kommer til å bli borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 9. mai 2006 #1260 Del Skrevet 9. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg