Gå til innhold

Vanlig forkjølelse og hjemmekarantene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stedatter på 14 år har en vanlig forkjølelse, ikke noe hoste eller symptomer på corona. Vi bør litt øde til så hun har ikke vært i nærheten av noen som kan være syke. Men jeg tenker at hun burde være i karantene siden FHI anbefaler det for de med vanlig forkjølelse også. Har prøvd å finne ut av dette men det står så mye forskjellig! Noen som har kontroll på dette? Trår varsomt når det gjelder barnemor så vil være sikker før jeg snakker mer med mannen om det:)

Anonymkode: 43583...892

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun skal være isolert til hun er symptomfri + minimum 1 dag.

Man kan ikke være 100% sikker på at det ikke er korona uten en test. Noen er asymptomatiske, og kanskje spesielt barn og unge

Anonymkode: 987c4...73f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ringt coronatlf i dag fordi jeg har noen merkelige symptomer som verken er forkjølelsesymptomer ellerhelt typiske coronasymptom. Fik beskjed om å holde meg inne til symptomene er borte + en dag. Samboer kan dra på jobb som normalt med mindre han og får symptomer. 

Anonymkode: f56ad...44d

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sykdommer som minner om corona bør sprees. Hvis hun f.eks. smitter en helsearbeider, eller smitter noen som smitter en helsearbeider, så kan ikke de på på jobb på mange dager.

Anonymkode: 9c2ce...e9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært mer eller mindre forkjøla i hele vinter, men kan jo ikke sitte inne allikevel. 

Anonymkode: aba2c...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sykdommer som minner om corona bør sprees. Hvis hun f.eks. smitter en helsearbeider, eller smitter noen som smitter en helsearbeider, så kan ikke de på på jobb på mange dager.

Anonymkode: 9c2ce...e9e

Det er ingen i mils omkrets som er smittet og vi kjenner ingen helsearbeidere. Men jeg er for så vidt enig i at hun bør holde seg i hjemmekarantene. Men jeg har ikke så mye å si siden barnemoren er bitter. 🤷‍♀️ (Og det var hun som gikk fra mannen min) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen i mils omkrets som er smittet og vi kjenner ingen helsearbeidere. Men jeg er for så vidt enig i at hun bør holde seg i hjemmekarantene. Men jeg har ikke så mye å si siden barnemoren er bitter. 🤷‍♀️ (Og det var hun som gikk fra mannen min) 

Så lenge det bor folk i mils omkrets fra dere så vet du faktisk ikke det. Nå testes bare helsepersonell og alvorlig syke. Har man forkjølelsessymptomer og om det så bare er rennende nese eller sår hals så skal man være hjemme. 

Anonymkode: 32d8a...9bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å bytte tannbørste når dere er friske igjen 🙌🏼 

Anonymkode: 50ce5...096

• Opprett ny...