Gå til innhold

Noen som driver med tai chi?

Gjest Suzanne

Anbefalte innlegg

Gjest Suzanne

Hei!

Lurer på hvor mange som har drevet med tai chi eller qi gong? Hva synes dere i såfall om denne formen for trening?

Jeg begynte med tai chi som en del av rehabiliteringen etter at jeg ble utsatt for en alvorlig ulykke. Tilbudet ble dessverre lagt ned pga for få folk, men jeg trener det hjemme. Jeg vil på det varmeste anbefale denne fantastiske treningsformen. I disse korona- tider der hjemmetrening er i vinden, og noiaen hos folk er litt høyere enn ellers, er dette en treningsform som virker på både kropp (balanse, fleksibilitet) og sjel/ hodet. Det finnes en app "Learn tai chi" som hjelper deg å komme i gang. Forskere ved Harvard har studert effekten av tai chi. Se link. 

https://www.health.harvard.edu/exercise-and-fitness/the-4-most-important-types-of-exercise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drev med det for mange år siden, men det skled ut dessverre. Men opplevde det som veldig ålreit. Læreren min som introduserte det for meg sa at han trengte mindre søvn, var mer tilstede og hadde mer energi av det :) 

kanskje noe å ta opp  igjen i disse tider 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
2 timer siden, Måneskinn skrev:

Jeg drev med det for mange år siden, men det skled ut dessverre. Men opplevde det som veldig ålreit. Læreren min som introduserte det for meg sa at han trengte mindre søvn, var mer tilstede og hadde mer energi av det :) 

kanskje noe å ta opp  igjen i disse tider 

Det skled ut for meg også🙏, men tar det opp igjen når jeg føler at livet er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...