Gå til innhold

Gå ned 10 kg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veier 64.5 kg (med klær og sko + hadde spist). Alt for mye for lave meg. Skulle veidd 55 kg. 

Hvordan klare å gå ned når man ikke kan være aktiv? Håper på tips! 

Anonymkode: 1b7e2...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke være aktiv?

Spis sjeldnere og/eller mindre karbohydrater. Da går forbrenningen opp og appetitten ned. Spis heller få store og gode måltider i stedet for mange små. Bruk tiden du sparer på noe hyggelig :)

Hvis det høres stress ut å kutte ned på karbohydrater, så kan det hjelpe å heller fokusere på hva du bør spise mer av: fett og protein. Bare å kjøre på med bacon, egg og fete oster.

Anonymkode: 61da4...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke være aktiv? 

 

Sett deg godt inn hvor mange kalorier ting inneholder, logg maten din og hold deg i underskudd. De 13 første kiloene jeg gikk ned gikk jeg ned helt uten trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en måte som fungerer.  Putt inn mindre kalorier enn du bruker.  Altså motsatt av alle økonomiråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veier 64.5 kg (med klær og sko + hadde spist). Alt for mye for lave meg. Skulle veidd 55 kg. Anonymkode: 1b7e2...81d

For å finne ut hva du egentlig veier så skal du veie deg helt naken, etter å ha vært på do om morgenen. Vekten svinger noen kg for de fleste gjennom dagen og uka og alt er helt normalt. Veier en seg en gang i uka til fast tid, så får man en peiling på hvordan det står til. Man kan sitte helt stille og alikevel gå ned i vekt hvis man spiser mindre enn man forbruker. Man har vanlige måltider med kalorifattig mat gjennom dagen og kan alltid spise seg passe mett på varierte, rå grønnsaker i tillegg om en må ha noe ekstra å tygge på. Hold på lenge nok, ha et mål og insister for deg selv. Det går hvis en vil.

På den andre siden sier du ikke hvor høy du er, så hvor høy er du? Det er for lett å stirre seg blind på et vekttall og tro at man blir lykkelig bare det nås. Virkeligheten er sjelden sånn. 

Anonymkode: aabd0...76b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veier 64.5 kg (med klær og sko + hadde spist). Alt for mye for lave meg. Skulle veidd 55 kg. 

Hvordan klare å gå ned når man ikke kan være aktiv? Håper på tips! 

Anonymkode: 1b7e2...81d

Hvorfor er det for mye?
Hvor lang er du og alder og kjønn?

Anonymkode: ec0d2...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en dessverre en periode jeg må gå med krykker så blir ikke så mye aktivitet da. 

Er 157 så er ikke så høy. 

Får se om jeg klarer dette da. 

Anonymkode: 1b7e2...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 og jeg kan veie 55kg uten å komme under normal BMI. Så om TS er lavere så burde det ikke være for lite. Har ei velig kort og petite venninne som veier 45kg og ser helt vanlig ut. BMI'en hennes er helt på styr:P Uansett; tell kalorier er vel det eneste som hjelper. Finn en BMR kalkulator:)

Anonymkode: bbe2b...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...