AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Sitter her og føler meg skikkelig oppgitt og litt lei meg. Har fått så mye kjeft i dag, og lest så mye av de samme holdingene her inne, men jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt? Vi er en familie på 4, mannen min er hjemme, ungene er selvfølgelig hjemme, og jeg drar på jobb i helsevesenet. I tilegg er mannen min ute 1-2 ganger i uken på butikken. I går kveld etter kveldsvakt tok mannen og jeg ett par glass vin, satt inntil hverandre i sofan og skypet og skålte med søsknene til mannen min. De bor forsatt hjemme hos foreldrene, altså i samme husstand. Det ble delt litt bilder og fjas også med felles venner. Vi hadde det bare moromt uten å møtes. I dag har jeg fått masse kjeft for at vi ikke tar denne "krisen" på alvor! Men at vi skal holde avstand gjelder vel ikke folk i samme husstand? Svogere/svigerinne jobber også i kritiske yrker, så de er også ute blandt folk. Men ingen av oss er mer ute enn nødvendig, men klart vi KAN bli smittet på jobb, men da er det jo nesten umulig å ikke smitte resten i huset uansett, selv om man skulle holdt 1 meter avstand, deler man jo fortsatt hus/bad/kjøkken osv? Så da er det vel ikke så farlig å sitte inntil? Føler jeg blir sett på som kriminell/spedalsk fordi jeg ikke har barikadert meg inne, men tar bussen til og fra jobb. Leser også her inne om alle som rakker ned på folk som er ute en tur. Jeg følger så vidt jeg vet alle retningslinjer som er gitt, så jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt? Flere som ikke har karantene som føler det slik? Anonymkode: d9b08...ae2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Det er ganske dumt å ta bussen til jobb om du jobber i helsevesenet. Anonymkode: 8c9fa...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ganske dumt å ta bussen til jobb om du jobber i helsevesenet. Anonymkode: 8c9fa...5f2 Det er ikke alle som har et valg. Dessuten er jo de fleste busser nesten tomme for tiden, hvert fall her jeg bor. TS, du gjør ingenting galt - selvsagt kan du være nær samboeren din! Jeg er verre enn deg, jeg treffer kjæresten min jevnlig, selv om vi ikke bor sammen. Blir vel lynsjet når jeg forteller det. Anonymkode: bd8b8...0a0 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Hvem i all verden er det som har gitt deg masse kjeft? De dere skypet med? Anonymkode: b3d6a...79b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Tror folk har misforstått noe. Man skal ikke holde fysisk avstand til barn og ektefelle med mindre de sitter i isolasjon og du i karantene. Og som helsearbeider uten annen mulighet enn buss, så skal du såklart ta buss. Det er alle andre som foretar unødvendige aktiviteter som IKKE skal ta buss/kollektiv. Anonymkode: e76b1...b72 3
LadyLemon Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Jeg koser både på mannen og barna, noe annet hadde vært helt for jævlig altså. Spesielt det minste barnet, som ikke helt forstår dette og syntes det var rart å ikke få gi bestemor en klem da vi møtte på de.. men ingen av oss er i isolasjon da. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Om du følger anbefalte De rådene som har kommet så skal du vel ikke ha kjeft for det -at andre velger å ta dette ett skritt lenger får være deres valg som man ikke trenger å prakke på andre. Anonymkode: 53258...68a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Jeg skjønner at du vil være sammen med dem. Samtidig er det slike ting som gjør at enkelte helsearbeidere drar med seg smitte på jobb, og som har gjort at vi akkurat nå har 9530 sykehusansatte i karantene. Anonymkode: a02ed...195 1
LadyLemon Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Om det er sånn de tenker om helsearbeiderne må de være så gode å sjekke de inn på hotell. Om alle i familien er friske og uten symptomer må man da få lov til å omgås på en normal måte.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Hvem er det du har fått all denne kjeften av? Anonymkode: c0509...c39
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som har et valg. Dessuten er jo de fleste busser nesten tomme for tiden, hvert fall her jeg bor. TS, du gjør ingenting galt - selvsagt kan du være nær samboeren din! Jeg er verre enn deg, jeg treffer kjæresten min jevnlig, selv om vi ikke bor sammen. Blir vel lynsjet når jeg forteller det. Anonymkode: bd8b8...0a0 Man har et valg mellom å bruke offentlig transport til jobb og risikere smitte for seg selv og mennesker som er syke fra før eller å holde seg hjemme, personer som jobber i helsevesenet burde absolutt ikke bruke offentlig transport da dette er en av de mest uhygieniske stedene man kan oppholde seg. Anonymkode: 0d49b...f28 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker said: Man har et valg mellom å bruke offentlig transport til jobb og risikere smitte for seg selv og mennesker som er syke fra før eller å holde seg hjemme, personer som jobber i helsevesenet burde absolutt ikke bruke offentlig transport da dette er en av de mest uhygieniske stedene man kan oppholde seg. Anonymkode: 0d49b...f28 Men når man av medisinske årsaker ikke kan ta lappen da? Skulle jeg latt vær å hjelpe pasientene på jobb?? Dette er jo ett typisk eksempel på de holdningene man møter. Dagens kjeft fikk jeg av andre venner og kjente, som hadde sett bildene på sosiale medier at vi satt inntiv hverandre og det gjorde søsknene på sin skjerm også. Enkelte mente vi skulle holde 2 meters avstand... Hysteriet til enkelte har virkelig gått for langt! TS Anonymkode: d9b08...ae2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Om du har smitte med deg, uavhengig av hvor mye avstand du holder, vil hjemmet deres være fullt av smittsomme aerosoler i luften og alle overflater kan være infisert. Klær, sengetøy, alt du tar på... Så det vil man ikke kunne gardere seg mot. Bor man sammen med andre vil alle utsettes for smitten i samme hus. Anonymkode: ac42e...d91
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske dumt å ta bussen til jobb om du jobber i helsevesenet. Anonymkode: 8c9fa...5f2 Nå var det vel slik at man ble anbefalt å ikke ta offentlig transport om man ikke måtte, slik at de som var nødt til å ta buss for å komme seg på jobb fikk redusert smitterisiko. Anonymkode: e5885...840 1
Anbefalte innlegg