AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #21 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det vel ingen som har et klart svar på ennå? Jeg leste noe her om dagen om at de trodde kanskje man kunne det, men jeg håper jo ikke det. Har du testet positivt på covid-19, da? Du kan jo prøve å bli smittet på ny når du er ute av isolasjon.. sånn for forskningens skyld Anonymkode: b7aa4...80f Har tenkt meg en tur til Sverige ettersom de lar smitten spre seg fritt. Bare for å tilfredsstille min egen nysgjerrighet. Får håpe de ikke tar til vettet på noen uker 😜 Anonymkode: f9500...be0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #22 Skrevet 21. mars 2020 Fordi jeg er frisk og symptomfri. I tillegg er arbeidsplassen og treningssenteret stengt. Begrenser seg veldig med sosial omgang da, har en venninne jeg møter i tillegg til ff. Har ikke vært på butikken siden jobben stengte og er i marka i ukurante tider. Jeg tar forhåndsregler, men er ikke i karantene. Anonymkode: 24926...39a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #23 Skrevet 21. mars 2020 5 minutter siden, Coronas skrev: Jobber på sykehus Du bør ikke jobbe på sykehus, da du er Corona! Anonymkode: 0f70f...bce 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #24 Skrevet 21. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme som du -velger å forholde med til FHI sine anbefalinger og skulle de endres forholde jeg meg til det. Anonymkode: d89cb...eb2 følger de anbefalingene som kommer fortløpende jeg også. Jeg er ikke hjemme frivillig altså. skolen er jo stengt og jobben er stengt. og psykolog er via telefon. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg sitter i isolasjon. Når jeg kommer ut har jeg ingen planer om å holde karantene. Lurer veldig på om jeg kan bli smittet flere ganger Anonymkode: f9500...be0 du kan fortsatt være smittebærer! Anonymkode: 3c811...7ef
Coronas Skrevet 21. mars 2020 #25 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke jobbe på sykehus, da du er Corona! Anonymkode: 0f70f...bce 😄😜
Kanutte Skrevet 21. mars 2020 #26 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er ikke i karantene fordi jeg er frisk. Vi holder oss dog stort sett hjemme. Jeg var på jobb i går. Vi bytter på å være til stede. Og en rask tur på butikken på vei til jobb. Ellers er jeg hjemme (var i karantene til torsdag). 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #27 Skrevet 21. mars 2020 Jobber på sykehus og er der hver dag. Kjører bil til og fra men møter 20-50 pasienter hver dag og vi er rundt 50 kollegaer på jobb(leger og sykepleiere) så er i kontakt med veldig mange hver dag. Min samboer er hjemme med tre barn og de går turer i området, leker i hagen og holder seg ellers inne. Vi får kun i matbutikk evt apotek. Anonymkode: 14983...894
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #28 Skrevet 21. mars 2020 Er ikke i karantene, fordi jeg er ikke syk. Er på jobb hver dag. Jeg og ungen møter 2 faste familiemedlemmer innimellom. I dag har vi vært ute å gått tur. Anonymkode: a1039...28f 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #29 Skrevet 21. mars 2020 Verken jeg eller noen i familien er syke, derfor er vi ikke i karantene. Det sier seg vel selv. Anonymkode: b43f1...c54 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #30 Skrevet 21. mars 2020 Jeg må på jobb, så må ta bussen. Men handler 1 gang i uken, og gjør ingenting sosialt ellers. Selv om jeg kunne tenke meg å være med ei venninne eller to, er jeg redd jeg evt kan få smitte fra dem og dra det med meg på jobb. Syntes det ikke bare er enkelt akkurat det der. Anonymkode: 28d9f...e82
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #31 Skrevet 21. mars 2020 FHI anbefaler vel ikke handlesenter, turgruppe, ikea etc. Anonymkode: 41457...b58 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #32 Skrevet 21. mars 2020 Fordi jeg må på jobb. Helt umulig å ha hjemmekontor når man jobber med mat. Anonymkode: 40525...897
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #33 Skrevet 21. mars 2020 jobber i Forsvaret og må på jobb. Anonymkode: 80a13...12c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #34 Skrevet 21. mars 2020 Fordi jeg ikke var i karantene i influensasesongen i fjor og kommer antagelig ikke til å være det i influensasesongen neste år. Med mindre vi fra nå av stenger ned hele samfunnet under hver influensasesong da. Anonymkode: b77a6...13c 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #35 Skrevet 21. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av oss har vært i utlandet, i nærheten av noen med påvist smitte, eller har symtomer.... Anonymkode: 6ef33...d64 Jeg har heller ikke vært utlandet, eller sammen med noen med påvist smitte. Men jeg er likevel blitt syk. Vet ikke om jeg ble smittet på jobb, på bussen eller i matbutikken. Anonymkode: a200b...69c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #36 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har ikke blitt satt i karantene, derfor er jeg heller ikke i karantene. Full karantene? Er det isolasjon du mener? Anonymkode: ba4d7...aea 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #37 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er friske, vi holder oss i karantene, og har gjort det siden 12. mars, når skolene stengte. Før den tid gikk ungene på skolen, men det var det. Vi går ikke ut annet enn for mat. Nå lager butikken til varene båre, alt vi gjør er å betale. Vi går tur, ungene sykler rundt. Griller i det fine været. Vi unngår andre, vi hilser på folk, når vi krysser veien for å unngå dem. Dette er temmelig uproblematisk. Ser andre møtes, unger leker sammen, etc. Forstår ikke tankegangen. Lurer på hvorfor folk gjør dette. Så derfor spør jeg deg... Hvorfor er ikke DU i full karantene? Anonymkode: 41457...b58 Du er jo ikke i full karantene😁. Du skriver at dere KUN går ut når dere skal kjøpe mat, men i neste setning skriver du at dere går tur, ungene sykler rundt og dere griller i det fine været! Kanskje du tror at du er i karantene fordi du gjør 75% mindre sosiale utendørsaktiviteter enn hva du vanligvis gjør, men du er jo ikke "full" karantene som du kaller det. Full karantene eller i isolat som jeg kaller det, er når du sitter inne mellom fire vegger 24/7 og ikke går over dørstokken ut, og heller ikke har folk inn til deg. Det vil si du er ikke i frisk luft i det hele tatt, bortsett fra kanskje å gå ut på balkongen hvis du har det da... kanskje Norges befolkning som løper rundt på alle fjell nå i disse dager, tror de er i full karantene? 🤔 Anonymkode: 79faf...c92 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #38 Skrevet 21. mars 2020 Jeg jobber i butikk, så må på jobb hver dag. Har ikke bil så må kjøre kollektivt. Handler noen ganger i uken. Utenom det er jeg hjemme eller i min egen hage. Treffer ingen, er ikke sosial. Har forøvrig astma så håper at de som har symptomer eller har vært i kontakt med andre med symptomer holder seg hjemme. Anonymkode: 7dc1d...3d4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #39 Skrevet 21. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du er jo ikke i full karantene😁. Til og med i Kina og Italia går folk på matvarebutikken. Vi er ikke syke. Vi bor på landet, og lokalbutikken lager klar varene og vi henter og betaler. Siden vi bor på landet er det ikke folk utenfor døra vår, vi treffer ikke andre og vi tar ikke i mot besøk. Anonymkode: 41457...b58
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #40 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er ikke i karantene fordi jeg er frisk og bor i en kommune med én bekreftet smittet som nå er frisk igjen. Den siste uka har jeg vært en tur i butikken, en tur på postkontoret og truffet to familiemedlemmer vi ikke bor med (og som ikke er i risikosonen). Ellers har jeg, mann og barn vært hjemme, litt ute i hagen og på trilletur i nabolaget. Anonymkode: 1c195...2aa
Fremhevede innlegg