Gå til innhold

Svigers driter i retningslinjene.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Men hva faen ts? Hvis de ikke sitter i noe pålagt karantene Eller isolasjon så bryter de ingen regler...

Greit nok at man bør være forsiktig med å omgås andre, men de har all like vel ikke brutt noen regler så da da er det ikke noe grunn for å anmelde.

Du vet forskjellen mellom pålagt karantene og frivillig karantene eller? 

Selvfølgelig vet jeg forskjellen på det. Poenget mitt er at her tar virkelig store deler ett realt tak for å bidra til dugnaden. Barn får ikke treffe andre barn enn søsken i veldig mange familier. Da er det provoserende at noen bare gir blaffen. 

Og hadde alle personene som var der hatt f.eks. hjemmekontor og kun møtte hverandre hadde det vært noe annet enn situasjonen der nå. Da hadde det vært helt innafor. Det er flere av de som er i kontakt med MYE mennesker daglig via jobb. Da burde man unngå å sosialisere mest mulig for å ikke bidra til smittespredning. 

Det er synd om Ola Nordmann må ha lover for å forstå alvoret fremfor å bruke sund fornuft. 

Anonymkode: cb24f...095

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jammen godt jeg har gode naboer på hytta som jeg får overnatte hos, siden jeg ikke får sove på min egen hytte :)

Anonymkode: 7b386...e87

Du vet at det ikke har noe å si hvem som eier hytta?

Hvis du overnatter på en fritidseiendom i en annen kommune, så bryter du loven.

Anonymkode: 1aede...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, tussi84 skrev:

Men hva faen ts? Hvis de ikke sitter i noe pålagt karantene Eller isolasjon så bryter de ingen regler...

Greit nok at man bør være forsiktig med å omgås andre, men de har all like vel ikke brutt noen regler så da da er det ikke noe grunn for å anmelde.

Du vet forskjellen mellom pålagt karantene og frivillig karantene eller? 

Politiet rykket ut og splittet grupper på 6 personer, så dette er ikke greit.

Anonymkode: bdf0d...a2d

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Villfisker skrev:

Er det ikke ulovlig å overnatte utenfor egen kommune nå da?

Hvorfor er hotellene (noen) fortsatt åpne da?? 

Anonymkode: de5e9...424

AnonymBruker
Skrevet

At folk blir sjokkert over dette... Jeg trodde folk hadde litt mellom ørene helt til samboeren ble bedt med på en øl hos en kompis i går, og de begge synes det virket ok. Det hjalp ikke hva jeg sa, de møttes likevel. Det er sånne amøber som dem som ødelegger dette, det er en grunn til at vi ikke får stoppet dette. 

Politiet stopper fester hver helg, sånn vil det fortsette i helgene fremover fordi folk ikke bryr seg. 

Synes det er så utrolig synd for oss som faktisk følger rådene, vi synes jo absolutt ikke det er noe gøyere å sitte hjemme. 

Anonymkode: 71fd0...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det ikke har noe å si hvem som eier hytta?

Hvis du overnatter på en fritidseiendom i en annen kommune, så bryter du loven.

Anonymkode: 1aede...302

Hyttefeltet ligger kanskje på kommunegrensa og nabohytta er innenfor grensa til hjemkommunen😊 

Anonymkode: 4f054...5d3

Gjest Villfisker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er hotellene (noen) fortsatt åpne da?? 

Anonymkode: de5e9...424

Det har ikke jeg fått med meg. Trodde alle var stengt nå. 

AnonymBruker
Skrevet
On 3/21/2020 at 3:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg håper også det. De er sånn her med alt. Alle er idioter, og mener man noe annet enn det er man dum. 

Jeg har mest lyst til å ringe politiet, men kan virkelig ikke det.. 

Ts

De er kanskje ikke så smarte, men du fremstår som svigerdatter fra helvete. 

Hva med å melde fra til dem at de må være klar over at de øker smitterisiko da de kan bære viruset uten å vite det, før du vurderer å politianmelde besteforeldre til dine barn?! 

Anonymkode: 21e30...ab0

Skrevet
På 21.3.2020 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Fikk nå Snap av svigers som har samlet seg og to andre par. De skåler og koser seg. Parene som er på besøk bor i en annen kommune. Blir mest sannsynlig overnatting også, kjenner jeg de rett. Synes dette vitner om en enorm egoisme. Og det går ikke prate med de om dette, for de mener dette er hysteri. Må legge til at de begge har jobber hvor de omgås mange mennesker(butikk). De andre vet jeg ikke hva gjør nå mtp. Jobb/hjemmekontor.

Hva hadde DU gjort? 

Gitt en beskjed om at de ikke fikk besøke oss på en stund pga jeg vil respektere karantenen?

• Opprett ny...