Gå til innhold

Svigers driter i retningslinjene.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikkke lov for byfolk å dra på hytta, for å isolere seg og beskytte seg mot smitte. 

Der er dog tillatt for bygdefolket å ta seg en bytur, og overnatte på hotell. (om de finner noen hotell som er åpne) 

Anonymkode: 39494...add

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikkke lov for byfolk å dra på hytta, for å isolere seg og beskytte seg mot smitte. 

Der er dog tillatt for bygdefolket å ta seg en bytur, og overnatte på hotell. (om de finner noen hotell som er åpne) 

Kan man forvente helsehjelp om man blir syk når man har gjort et valg om å forlate egen kommune i disse tider?

Anonymkode: 4c578...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånne folk er det som drar dette ut i tid! Er de mindre begavet? 

Nei, de speeder det opp.  Vi ønsker jo at dette tar tid, derav karantene 

Anonymkode: a218c...f1d

AnonymBruker
Skrevet

Står jo klart at det er overnatting i fritidseiendom, noe de ikke gjør. 

Om det er en god ide er en annen sak.

Nå er det jo spesielt med hyttekommunen, de har ikke kapasitet. Om man overnatter i primær bolig i et område som ikke er preget av turisme faller iallfall det argumentet bort.

Anonymkode: 57ec7...b40

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lovtekst? 

Anonymkode: 5fc76...82d

Folk er blitt helt hysteriske. Ja, det er selvsagt helt greit å dra til typen. 

Mediene stresser på med at det «er i kriser vi får frem det gode» men det ER ikke det. Folk flest er de samme ukritiske møkkafolka de er året rundt. Hadde du foreslått å låse dem inne til neste år og gi dem mat en gang i måneden så ville de vært opptatt av en ting: at alle andre MÅ ha det like kipt. Selv om det betyr at ingen får levert ut mat så alle sulter ihjel, ville de insistert på at folk må ha det likt kipt. Det er demokratiets største svakhet. Husker dere forresten det? At vi hadde demokrati i gamle dager? Jeg likte den styreformen, jeg. RIP demokrati.

Anonymkode: 93940...fb7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de speeder det opp.  Vi ønsker jo at dette tar tid, derav karantene 

Nei, vi ønsker å stoppe viruset mest mulig ved å få kontroll på hvor det er. Det får man ved at folk holder seg i ro! Driver man å reiser rundt på fjas får man aldri kontroll på det, og da må man holde stengt lenger!

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er på fritidstur når du drar på heisatur hjem til venner. 

Det er irrelevant så lenge du ikke sover et sted registrert spm fritidseiendom.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Og der kom det ennå ett par. 

Ts

Anonymkode: cb24f...095

AnonymBruker
Skrevet

De velger å møtes. Du kan la være å besøke dem. Det er ingen forbud mot å møtes på den måten, men om det er lurt er en annen ting. Men jeg har besøk mine foreldre og overnattet. Dvs. at vi har oppholdt oss 6 i samme hus. 

Anonymkode: 59d3c...da7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefalningene sier vel maks 5 personer i sosiale sammenkomster.

Så tror ikke du kommer noen vei med anmeldelse. 

Anonymkode: 2f30b...64c

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De velger å møtes. Du kan la være å besøke dem. Det er ingen forbud mot å møtes på den måten, men om det er lurt er en annen ting. Men jeg har besøk mine foreldre og overnattet. Dvs. at vi har oppholdt oss 6 i samme hus. 

Anonymkode: 59d3c...da7

Jeg tenker ikke på oss og dem, men på de VI kan smitte. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er nå 8.. Fått nye snapper, de er fulle, har ikke avstand, tar på hverandre osv.. Jeg kommer ikke til å anmelde. Men kjenner jeg blir så oppgitt.. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er irrelevant så lenge du ikke sover et sted registrert spm fritidseiendom.

Ja, du må for all del ikke sove et annet sted enn i bostedskommunen og i din egen bolig.

Men husk, om du drar fra bygden og inn til storbyen, gjelder dett ikke deg. Altså om du er bosatt i en liten utenfor-kommune.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke på oss og dem, men på de VI kan smitte. 

De er nå 8.. Fått nye snapper, de er fulle, har ikke avstand, tar på hverandre osv.. Jeg kommer ikke til å anmelde. Men kjenner jeg blir så oppgitt.. 

Hørtes ikke bra ut. Hadde det vært min familie hadde jeg nok boikottet dem. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessuten anbefalinger, ikke lov. Dette intense behovet for å anmelde folk, familiemedlemmer til og med, fordi de gjør noe dumt, gir meg en vond smak i munnen.

Du lar være å ha (fysisk) kontakt med dem. Det burde du uansett. Ikke anmeld familien din for å gjøre ting som ikke engang er ulovlige. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er blitt helt hysteriske. Ja, det er selvsagt helt greit å dra til typen. 

Mediene stresser på med at det «er i kriser vi får frem det gode» men det ER ikke det. Folk flest er de samme ukritiske møkkafolka de er året rundt. Hadde du foreslått å låse dem inne til neste år og gi dem mat en gang i måneden så ville de vært opptatt av en ting: at alle andre MÅ ha det like kipt. Selv om det betyr at ingen får levert ut mat så alle sulter ihjel, ville de insistert på at folk må ha det likt kipt. Det er demokratiets største svakhet. Husker dere forresten det? At vi hadde demokrati i gamle dager? Jeg likte den styreformen, jeg. RIP demokrati.

Anonymkode: 93940...fb7

Tosk !

Anonymkode: d39f7...1b8

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der kom det ennå ett par. 

Ts

De er idioter. 

Anonymkode: c330a...a73

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Sago skrev:

Det er dessuten anbefalinger, ikke lov. Dette intense behovet for å anmelde folk, familiemedlemmer til og med, fordi de gjør noe dumt, gir meg en vond smak i munnen.

Du lar være å ha (fysisk) kontakt med dem. Det burde du uansett. Ikke anmeld familien din for å gjøre ting som ikke engang er ulovlige. 

Jeg hadde aldri i min villeste fantasi kommet til å anmelde dem. Det har jeg ingen behov for. Men dette føyer seg jo bare inn i rekken av ting de gjør som kun er med tanke på og hensyn til seg selv. Det føyer seg i rekken av ting som å parkere der man vil, drikke seg full uten tanke for at det er barn der, lyve for å få fordeler selv, drite i naboer osv. Det er meg, meg og meg konstant. Og da rant begeret litt over i dag.

Jeg kjenner jeg blir oppgitt og irritert av dette. Her stenges landet ned, barn er hjemme, folk mister jobbene sine. Barna her er kun med hverandre, ingen vennebesøk, jeg ser ikke familien min engang nå. Vi tar forhåndsregler grunnet at noen er i risikogruppen og andre har meget kritiske yrker i min familie. Og det er mange som oss. Det er enorme økonomiske konsekvenser også gir noen bare blaffen. 

Jeg sier ikke at vi er hermetisk isolert hos oss, min mann har samfunnskritisk jobb og er veldig smitteutsatt i løpet av dagen. Men han må, og det er der det blir en forskjell. Han må, de vil. Han gjør det for samfunnet, det gagner alle. Det svigers gjør nå gagner kun dem, ingen andre. Og det er der dette vipper over i egoisme synes jeg. De bryr seg jo ikke om den felles dugnaden vi nå har blitt pålagt.

Ts. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jammen godt jeg har gode naboer på hytta som jeg får overnatte hos, siden jeg ikke får sove på min egen hytte :)

Anonymkode: 7b386...e87

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å telte i en annen kommune? kan jo sette det opp rett uten for eiendommen.

Anonymkode: 7b386...e87

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper også det. De er sånn her med alt. Alle er idioter, og mener man noe annet enn det er man dum. 

Jeg har mest lyst til å ringe politiet, men kan virkelig ikke det.. 

Ts

Men hva faen ts? Hvis de ikke sitter i noe pålagt karantene Eller isolasjon så bryter de ingen regler...

Greit nok at man bør være forsiktig med å omgås andre, men de har all like vel ikke brutt noen regler så da da er det ikke noe grunn for å anmelde.

Du vet forskjellen mellom pålagt karantene og frivillig karantene eller? 

• Liker 3
  • Opprett ny...