AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Har en liten valp på 9 uker. Han biter litt, men det er greit å håndtere stort sett. Men når vi går tur eller går gjennom rommet tar han liksom fart og biter seg fast i buksebenet. Og da er det ikke alltid vi har tyggeben liggende klart heller. Noen som har gode råd her som de kan dele?? Vi har forsøkt å si au, men da blir han bare mer ivrig, så det har vi sluttet med. Å ignorere fungerer ikke, for tilslutt biter han helt inn til leggen... Anonymkode: a32d5...bb8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Vi brukte mye time-out, men det gir seg etterhvert uansett, vær tålmodig Anonymkode: 3b6ab...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte mye time-out, men det gir seg etterhvert uansett, vær tålmodig Anonymkode: 3b6ab...5c4 Ja, jeg vet egentlig det. Har hatt hunder før, og man glemmer liksom at den lille søte ikke bare er søt😂 Hjemme har vi lagt tyggeben rundt omkring, slik at han får et tyggeben i munnen når han biter oss. Uten av vi sier noe eller gjør noe vesen ut av det. På tur må jeg rett og slett holde båndet slik at han ikke når meg når han får lyst til å bite og stå sånn til han blir oppmerksom på noe annet. Mulig de gode rådene er de jeg allerede følger! ts Anonymkode: a32d5...bb8
Troyamin Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Anbefaler deg å alltid ha med en gjenstand du kan bytte/avlede med. Benytt en liten skinnfille, trådknute eller en ball med snor. Disse passer fint i en lomme. 1
Tabris Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Du kan lære valpen å følge etter deg i stedet for å bite deg i buksebeina. Start med å tren litt kontakt (når valpen ser deg inn i øynene, si "bra!", tell 1-2 og gi valpen en godbit). Når valpen har fokus på deg, begynn å gå. Hvis valpen følger etter, si "bra!" og gi godbit Gå frem og tilbake og tren på dette. Hvis valpen kommer stormende mot deg når du går over gulvet, si "bra!" før den rekker å bite tak og gi den en godbit. Belønn så videre når du går. Her er en video som viser hvordan du kan gå frem:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå