Gå til innhold

Vil ikke menn ha barn lengre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en i 3 år (er i slutten av 20 årene). Han kunne aldri tenke seg barn, han syns barn er plagsom og liker de ikke. Jeg tenkte dette var pga han var ung når vi ble sammen men det endret seg ikke, og han sa at han mest sannsynlig aldri ville få lyst på barn heller. 

Nå har jeg møtt en ny mann på 31 år, og tenkte kanskje at eldre menn var mer seriøs. Men han og virker som han ikke kunne tenkt seg det, han sa det virket som veldig mye arbeid (vi kom innpå dette temaet naturlig og var ikke snakk om oss to i noen sammenheng). Vil ikke menn ha barn lengre? Jeg ønsker ikke barn enda men syns det er ganske vanskelig å se en fremtid med noen som ikke ønsker barn senere frem i tid da dette er en ganske vesentlig verdi for meg. 

Anonymkode: 995cd...232

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, noen vil ikke det. Men jeg tror du bare hat hatt uflaks og møtt på menn som ikke har lyst på barn, men gi aldri opp. Det finnes menn som også har lyst på barn

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte lete lenge for å finne en frivillig barnløs mann så mitt inntrykk er at alle vil ha barn..

Anonymkode: 8bcfe...79d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte lete lenge for å finne en frivillig barnløs mann så mitt inntrykk er at alle vil ha barn..

Av de jeg kjenner som har barn så føler jeg flesteparten har blitt gravid med uhell uten at far av barnet har gitt ønske om det, for så å bestemme seg for å beholde barnet. Kanskje dette er grunnen til at endel har barn fra før? Jeg kunne aldri fått ett barn uten å vite at pappaen av barnet ønsket det like mye som meg, så tørr ikke prøve denne metoden når den tid kommer 🤣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å få unger med en dame kan bety mange år med krangling, samværsrett, barnebidrag, saboteringer, maktkamp, penger osv osv.  Derfor!

Anonymkode: de8bc...577

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei de vil på gutteturer som 35 åringer å pule 19 åringer juhu, never grow up

Anonymkode: 8c508...6a6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av de jeg kjenner som har barn så føler jeg flesteparten har blitt gravid med uhell uten at far av barnet har gitt ønske om det, for så å bestemme seg for å beholde barnet. Kanskje dette er grunnen til at endel har barn fra før? Jeg kunne aldri fått ett barn uten å vite at pappaen av barnet ønsket det like mye som meg, så tørr ikke prøve denne metoden når den tid kommer 🤣

De jeg datet hadde ikke barn, de er jo lette å styre unna. Men de ville ha i fremtiden, så jeg måtte dumpe dem. Får håpe du finner mine tidligere dater da.

AnonymBruker
Skrevet

Masse menn vil ha barn men du kan ikke kaste bort 3 år med en som sier rett ut at han ikke vil ha det i håp om at han skal endre mening. Med en gang det er klart at han ikke ønsker det går du videre, hvis barn er det du ønsker da.

Anonymkode: 3e44b...cce

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en effektiv måte ja

Anonymkode: 8c508...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Min mann trodde ikke han ville ha barn før han møtte meg. Er nok ikke så lett å vite tidlig i et forhold, men når man ser at forholdet fungerer og at man vil være sammen er det naturlig at ønsket om barn kommet snikende. Spesielt når venner også begynner å få/ha barn. Jeg ville ikke avskrevet en som sa at det virker som mye styr med en gang, derimot en som helt bestemt sier at ikke ønsker seg barn ville jeg nok gått bort ifra.

Anonymkode: cebff...e70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil kanskje ha ett barn, samboer vil ha så mange som mulig :haar:

Anonymkode: 06bc7...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Hei!!

jeg er sammen med en mann som er gal etter å få eget barn/egne barn. Joda. De finnes. 

‘jeg må få barn før jeg blir gammel!! Så jeg kan være bestefar når jeg blir 60 år’ 

Anonymkode: 7175f...c63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare har vært uheldig. Samboeren min (og jeg) er 27 nå og har helt fra vi ble sammen (da var vi 22) snakket ustoppelig om at han ønsker seg barn. Barn har vært det eneste han har ønsket seg hele denne tiden - men vi har ventet pga studier. Nå er vår første sønn 5 mnd og superpappa snakker allerede om nr 2, 3 og at han gleder seg til å bli bestefar 😂😂 Så han er veldig familiekjær allefall. Han har Aldri hatt familie selv, kanskje det har en sammenheng. 

Anonymkode: c45aa...4ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stusser på at du tilsynelatende mener ønsker barn = seriøs? Så kvinner og menn som ikke ønsker seg barn er useriøse og bare tuller rundt?

Anonymkode: 82329...eff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stusser på at du tilsynelatende mener ønsker barn = seriøs? Så kvinner og menn som ikke ønsker seg barn er useriøse og bare tuller rundt?

Anonymkode: 82329...eff

Caramba, ro ned. 

Anonymkode: 7175f...c63

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fortelle at du ikke vil ha barn, da starter de å prøve å overtale deg til å får barn 🙄

Anonymkode: 64ed8...bf9

• Liker 3
Skrevet

Jo menn vil ha barn. Både min nåværende mann og min eksmann er fantastiske fedre, og barna som kom var høyt ønsket. 
Det er lurt å avklare barn/ikke barn allerede i datingfasen, så slipper man å kaste bort tid på noe som ikke vil fungere i lengden. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en i 3 år (er i slutten av 20 årene). Han kunne aldri tenke seg barn, han syns barn er plagsom og liker de ikke. Jeg tenkte dette var pga han var ung når vi ble sammen men det endret seg ikke, og han sa at han mest sannsynlig aldri ville få lyst på barn heller. 

Nå har jeg møtt en ny mann på 31 år, og tenkte kanskje at eldre menn var mer seriøs. Men han og virker som han ikke kunne tenkt seg det, han sa det virket som veldig mye arbeid (vi kom innpå dette temaet naturlig og var ikke snakk om oss to i noen sammenheng). Vil ikke menn ha barn lengre? Jeg ønsker ikke barn enda men syns det er ganske vanskelig å se en fremtid med noen som ikke ønsker barn senere frem i tid da dette er en ganske vesentlig verdi for meg. 

Jeg vet det finnes mange menn som er litt usikker på om de vil ha barn. Jeg var også det, men valgte å få. Noe jeg ikke angrer på.

Men jeg angrer på valget av mor. Dette er det mange som har reagert på i ettertid når de ser hvordan et rettssytem funker her hjemme eller mangel på sådan. Nå er saken min ikke offentlig ennda, men den blir lagt offentlig i sin helhet en dag.

Likevel har jeg valgt å la folk som ønsker det fått innsyn i saken der jeg vet flere som har samme hensikt også har brukt den som mal for bortføring (mor) og vinne igjennom den veien. 

Dette er også viden kjent blandt oss menn også når vi ser hvordan man elegant umyndiggjør en mann/far med falske beskyldninger fra mors side for så vinne igjennom med bortføring og samværsnekt.

Nav forholder seg kun til det mor oppgir som samvær så sånn sett spiller det liten rolle hva som står i dommen. Så dette har jo med økonomi å gjøre.

Dette igjen gjør at mange mann da velger å ikke få barn fordi de vet slik systemet er nå så er det ikke sikkert de får se barna sine i det heletatt, men må likevel betale masse penger i bidrag. Så da er det best å være uten barn og dermed heller ikke krav om noe bidrag.

Jeg kjenner til flere menn som alle sier at de kunne tenkt seg barn hvis reglene hadde vært like for foreldrene, men de rett og slett ikke tør slik systemet er nå. 

Desverre får vi si da fødselsraten går ned i Norge. 

• Liker 5
Skrevet

De fleste menn (over en viss alder) vil nok ha barn med den rette kvinnen. 

Men man kan ikke legge skjul på at mange blir skremt av historier om samlivsbrudd, samværsutfordringer, bidragsproblemer osv. Jeg kjenner flere voksne menn med barn som rett og slett anbefaler de yngre å ikke få barn eller ihvertfall tenke veldig grundig gjennom det. 

Og det spres fort via internett og forum. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

De fleste menn (over en viss alder) vil nok ha barn med den rette kvinnen. 

Men man kan ikke legge skjul på at mange blir skremt av historier om samlivsbrudd, samværsutfordringer, bidragsproblemer osv. Jeg kjenner flere voksne menn med barn som rett og slett anbefaler de yngre å ikke få barn eller ihvertfall tenke veldig grundig gjennom det. 

Og det spres fort via internett og forum. 

Spot on. 

Dette igjen ødelegger så mye for de kvinner som ikke har slike interesser. Jeg har ei venninne som har engasjert seg fullt ut i kampen her. Hun fronter nå likestilling for fedre. Jeg har grått mine timer på skulderen hennes. Jeg har også gitt henne masse ros fordi hun er så flott ei dame som faktisk viser at hun er et menneske og setter standarden på hvordan ei dame skal være. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...