Gå til innhold

Smootie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bli mett på smooties? Jeg blir ikke mett av smootie. Skal man drikke 1 liter smootie? Blir ikke mett av det heller. 
 

Hva har lite kalorier som man blir mett av? Jeg er alltid sulten og har lyst på mat hele tiden.

Anonymkode: 92679...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har oppi avokado, chiafrø, et egg og kokosmelk i tillegg til bær og evt frukt. Lager den gjerne litt tykk slik at den spises med skje, kan da toppe den med litt kjerner, frø osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, twig skrev:

Har oppi avokado, chiafrø, et egg og kokosmelk i tillegg til bær og evt frukt. Lager den gjerne litt tykk slik at den spises med skje, kan da toppe den med litt kjerner, frø osv. 

Det er ikke få kalorier i avokado, egg og kokosmelk. 

 

Generelt er ikke smoothie slankemat. Det er egentlig en fin måte å sluke i seg mer kalorier enn man egentlig har behov for. Spis maten din. Ikke drikk den. For de fleste vil det være mer mettende å spise frukt og grønnsaker i sin opprinnelige form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Det er ikke få kalorier i avokado, egg og kokosmelk. 

Generelt er ikke smoothie slankemat. Det er egentlig en fin måte å sluke i seg mer kalorier enn man egentlig har behov for. Spis maten din. Ikke drikk den. For de fleste vil det være mer mettende å spise frukt og grønnsaker i sin opprinnelige form.

Vil man bli mett av smoothie må man nesten ha noe i som faktisk metter, så får man heller justere mengde mtp kalorier. Enig i at man bør spise maten fremfor å drikke den, smoothie er ikke nødvendigvis noe man bør spise alt for ofte. Men noen ganger er det veldig godt og friskt, og en fin dessert i hverdagen f.eks.

Spiser jeg en smoothie slik jeg lager den holder jeg meg mett fra frokost kl 0630 til lunsj kl 12. Å drikke litervis av det ville aldri vært aktuelt, heller ikke hver dag.

Om ts aldri blir mett av den kalorifattige maten bør h•n kanskje vurdere hva som egentlig mangler i kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothier er generelt proppfulle av sukker... Du kan kanskje vurdere å spise sunnere mat for å bli mett? Hvis du bare drikker smoothie for smakens skyld og som "godteri", greit nok. Men ikke erstatt mat med smoothie.

Anonymkode: 17745...4fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...