AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 For 20 år siden tok jeg allergitest hos legen og fikk vite at jeg reagerte på bjørkerakler og pels. Fikk medisin som jeg brukte men hadde fremdeles litt symptomer. For ca 10 år siden var jeg hos øre-nese-hals-lege og tok en prikktest og den viste også at jeg reagerte på bjørkerakler og pels. I forrige uke tok jeg utvidet helsesjekk, deriblant allergitest og jeg har fått vite at jeg ikke reagerer på noen ting.. Det synes jeg er veldig merkelig for jeg merker at jeg blir tett i nesen og kløende øyne hvis jeg koser mye med katter eller hunder. Fastlegen min sa at man er allergisk hele livet og at det ikke kan gå bort.Er prikktest mer å stole på en vanlig blodprøve? Anonymkode: 1da47...6f6
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Jeg testet og fikk utslag på bjørk og eggehvite, jeg tåler fint både bjørk og egg. Men har gresspollen allergi, or/hassel samt trolig burot. reagert på hund før men ikke nå lengre.
Frøkensina Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Jeg vet ikke om prikktest er mer til å stole på enn en vanlig blodprøve, men jeg fikk ingen utslag ved prikktest i høst på KALklinikken og de sa at ikke alle med allergier fikk utslag på prikktest. Heldigvis sendte de meg til sykehuset for en spesialisert blodprøve og den ga nok utslag til at jeg endelig står på venteliste for allergivaksine. Jeg har kraftig pollenallergi.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Nå er jo våren i anmarsj og jeg sitter her med tett nese og rennende øyne så jeg synes det er merkelig at jeg ikke skal reagere på noe.. Ts Anonymkode: 1da47...6f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå