AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Mannen min har vært på besøk hos en venn som er i karantene grunnet reise til utlandet. Vennen har ingen symptomer på sykdom. Ut fra retningslinjene til FHI så ser jeg at de i karantene kan gå ut så lenge de holder 1-2 meters avstand osv. Jeg jobber som sykepleier, så ønsker å unngå mest mulig kontakt med folk, da jeg er redd for å ta med smitten til jobb. Jobber med en svært sårbar pasientgruppe. Han sier han kjeder seg for tiden og derfor dro han på besøk. Han er selv permittert. Skjønner godt at det er kjedelig å være mye hjemme, men jeg har selv svært tunge vakter på jobb for tiden og mye overtid. Ikke akkurat slik at jeg koser meg veldig selv, men er selvfølgelig takknemlig for at jeg har en jobb å gå til og muligheten til å bidra. Blir derfor litt irritert på han når han drar til en som er i karantene. Han mener jeg ikke har noe grunn til det. Hva tenker dere om saken? Er jeg urimelig eller bør han ta hensyn? Anonymkode: c82df...670 3
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Han burde jo virkelig ta hensyn, han bor jo med helsepersonell. 12
Maleficenta Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har vært på besøk hos en venn som er i karantene grunnet reise til utlandet. Vennen har ingen symptomer på sykdom. Ut fra retningslinjene til FHI så ser jeg at de i karantene kan gå ut så lenge de holder 1-2 meters avstand osv. Jeg jobber som sykepleier, så ønsker å unngå mest mulig kontakt med folk, da jeg er redd for å ta med smitten til jobb. Jobber med en svært sårbar pasientgruppe. Han sier han kjeder seg for tiden og derfor dro han på besøk. Han er selv permittert. Skjønner godt at det er kjedelig å være mye hjemme, men jeg har selv svært tunge vakter på jobb for tiden og mye overtid. Ikke akkurat slik at jeg koser meg veldig selv, men er selvfølgelig takknemlig for at jeg har en jobb å gå til og muligheten til å bidra. Blir derfor litt irritert på han når han drar til en som er i karantene. Han mener jeg ikke har noe grunn til det. Hva tenker dere om saken? Er jeg urimelig eller bør han ta hensyn? Anonymkode: c82df...670 Men var de inne hjemme hos kompisen? Kunne de ikke bare møttes ute og gått tur med 1 m avstand fra hverandre? 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Men var de inne hjemme hos kompisen? Kunne de ikke bare møttes ute og gått tur med 1 m avstand fra hverandre? Ja, han var inne i huset over tid med vennen og samboeren hans. Anonymkode: c82df...670 1
Maleficenta Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han var inne i huset over tid med vennen og samboeren hans. Anonymkode: c82df...670 Det skal man jo ikke gjøre. Hva tenkte han på? 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Alle som har orket lese retningslinjene vet at en ikke skal besøke folk i karantene. Det handler ikke om urimelig eller ikke. Det handler ikke om farlig eller ikke. Det handler ikke om enig eller ikke. Det handler om å evne følge retningslinjer. Uavhengig av om en synes retningslinjene er tull eller fornuft. Folk står fritt i Norge til både å mene at norsk lov er tull og til å si det (og skrive det på Internett). Så du kan rope fra fjelltoppene at du synes det burde være lov å denge konen sin. Men om du gjør det havner du likevel i fengsel. Om folk tolker nasjonale retningslinjer som noe de kan drite i fordi de «kjeder seg» så er det noe galt i topplokket. Regler følges. Uavhengig av konsensus. Anonymkode: 1bb4b...006 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Jeg var inne og leste på retningslinjene på FHI hvor det står at man skal holde seg mest mulig hjemme. At man kan gå ut så lenge man holder avstand osv. men ser ikke at det står noe konkret om besøk. Jeg mener at det bør si seg selv at man bør unngå besøk. Da jeg reagerte på at han hadde dratt på besøk så responderte han med å bli irritert på meg. Sier han blir sliten av dette coronamaset hele tiden. Selv om han selv har hatt mye fokus på det, og tidligere har vært enig med meg. Anonymkode: c82df...670 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 Takk for svar! Godt å få støtte herfra❤️ Anonymkode: c82df...670 1
Maleficenta Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 Er en annen lignende tråd. Faen ikke rart at flest corona syke er menn 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, han var inne i huset over tid med vennen og samboeren hans. Anonymkode: c82df...670 Hils han fra meg og spør om han er en idiot!!!! Selvsagt ikke greit. Han kompisen har jo brutt karantenen. Anonymkode: b556e...502 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Ikke greit! Du har støtte fra mange! Det er ekstra ille at du er helsepersonell oppi det hele... Be han skjerpe seg og tenke lenger enn sin egen nesetipp! ❤️ Anonymkode: 955e1...8ba 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 Herregud for en løkrull mannen din er. Stygt å si, men oppførselen hans tyder på at han faktisk er smått tilbakestående. Anonymkode: 42e4b...60e 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 "Litt irritert"? Jeg hadde blitt fly forbanna. Og jeg er ikke helsepersonell en gang. Du kan ikke akseptere dette, TS. Be han om å sove på gjesterommet og holde seg borte fra deg. Anonymkode: 826b0...ccc 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 I tillegg presterte han faktisk ved å bli sint/irritert på meg, så det er ganske frustrerende. Anonymkode: c82df...670
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 Vi hadde «besøk» av min far som var ute og gikk tur. Møttes i hagen, holdt over en meter avstand og var der kanskje i maks 20 minutter. Jeg synes det var på grensen, så nei. Det han gjorde hadde absolutt ikke vært greit her Anonymkode: 80af6...651
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde «besøk» av min far som var ute og gikk tur. Møttes i hagen, holdt over en meter avstand og var der kanskje i maks 20 minutter. Jeg synes det var på grensen, så nei. Det han gjorde hadde absolutt ikke vært greit her Anonymkode: 80af6...651 Han fikk faktisk en kaffekopp også, som jeg skjenket i pappkrus, satt fra meg, så tok han den, som han kastet i søppelkasse ute. Anonymkode: 80af6...651
Anbefalte innlegg