AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 En i nær relasjon til meg har blitt tvangsinnlagt, med mistenkt psykose. Jeg er bekymret, redd og lei meg. Er det noen her som enten har opplevd psykose eller tvangsinnleggelse, eller kjenner noen som har det, som kan fortelle litt om sin opplevelse? Anonymkode: 8bbc5...92c
Humle Brumle Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Hei, jeg har ikke opplevd noe sånt selv, men har hatt om akuttpsykiatri på skolen. Går på ambulanselinja vg2 nå. Psykose er en forvirringstilstand der man opplever ting som ikke er ekte men som er veldig ekte for den med psykose. Det er strenge krav om tvangsinnleggelse og jeg tror en psykiater eller lege må godkjenne det. Mennesker med psykose er på en måte i sin egen verden og forstår kanskje ikke selv at de trenger hjelp, derfor trengs noen å bli tvangsinnlagt. Jeg forstår veldig godt at du er redd og lei deg og det er helt normalt, det betyr jo bare at du er glad i personen😊. Pasienter med psykose har også ofte vansker med mat og søvn. På akuttpsykiatrisk avdeling vil nok denne personen få hjelp med stabilisering der de får nok søvn, hvile, mat og trygging. Jeg tror denne personen du snakker om vil få veldig god hjelp. Håper ting bedrer seg! Ønsker deg alt godt😊Jeg håper dere som pårørende kan støtte hverandre i denne tøffe tiden. Ta vare på deg selv! Her er en veldig fin video om psykose jeg brukte til oppgaven min: 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En i nær relasjon til meg har blitt tvangsinnlagt, med mistenkt psykose. Jeg er bekymret, redd og lei meg. Er det noen her som enten har opplevd psykose eller tvangsinnleggelse, eller kjenner noen som har det, som kan fortelle litt om sin opplevelse? Anonymkode: 8bbc5...92c Jeg har 50 pluss tvangsinnleggelser bak meg,men mine erfaringer kan nok ikke hjelpe deg for ingen mennesker er like. Men vedkommende er i de beste hender og du trenger ikke å bekymre deg eller være redd Anonymkode: 29c3c...db7 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har erfart at det er svært lite som skal til for at ambulanse og politi kommer å henter deg. Minimalt faktisk, ble utskrevet neste dag da. Anonymkode: 518c5...ed3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 2 timer siden, Ny medlem skrev: Hei, jeg har ikke opplevd noe sånt selv, men har hatt om akuttpsykiatri på skolen. Går på ambulanselinja vg2 nå. Psykose er en forvirringstilstand der man opplever ting som ikke er ekte men som er veldig ekte for den med psykose. Det er strenge krav om tvangsinnleggelse og jeg tror en psykiater eller lege må godkjenne det. Mennesker med psykose er på en måte i sin egen verden og forstår kanskje ikke selv at de trenger hjelp, derfor trengs noen å bli tvangsinnlagt. Jeg forstår veldig godt at du er redd og lei deg og det er helt normalt, det betyr jo bare at du er glad i personen😊. Pasienter med psykose har også ofte vansker med mat og søvn. På akuttpsykiatrisk avdeling vil nok denne personen få hjelp med stabilisering der de får nok søvn, hvile, mat og trygging. Jeg tror denne personen du snakker om vil få veldig god hjelp. Håper ting bedrer seg! Ønsker deg alt godt😊Jeg håper dere som pårørende kan støtte hverandre i denne tøffe tiden. Ta vare på deg selv! Her er en veldig fin video om psykose jeg brukte til oppgaven min: Tusen takk, det føles godt å høre fra andre. Jeg var veldig tett på denne personen før den ble hentet av politi/ambulanse. Har ikke hørt noe annet enn at hen blir godt ivaretatt. Mye tanker fra min side, og veien fremover osv. Men må vel bare ta tiden til hjelp. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 50 pluss tvangsinnleggelser bak meg,men mine erfaringer kan nok ikke hjelpe deg for ingen mennesker er like. Men vedkommende er i de beste hender og du trenger ikke å bekymre deg eller være redd Anonymkode: 29c3c...db7 Takk for at du svarer ❤️ Tror denne opplevelsen var like traumatisk for meg som for hen. Har et enormt behov for å snakke med hen, men må vel bare smøre meg med tålmodighet. Anonymkode: 8bbc5...92c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har erfart at det er svært lite som skal til for at ambulanse og politi kommer å henter deg. Minimalt faktisk, ble utskrevet neste dag da. Anonymkode: 518c5...ed3 Jeg var sammen med personen i timene før, og var jeg som ringte etter hjelp. Jeg kan love deg at det ikke var lite i dette tilfellet. Er noen dager siden, fortsatt inne under vedtak om tvang. Men takk for at du svarer ❤️ Anonymkode: 8bbc5...92c
Humle Brumle Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med personen i timene før, og var jeg som ringte etter hjelp. Jeg kan love deg at det ikke var lite i dette tilfellet. Er noen dager siden, fortsatt inne under vedtak om tvang. Men takk for at du svarer ❤️ Anonymkode: 8bbc5...92c Har personen hatt slike episoder før eller er dette første gangen?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med personen i timene før, og var jeg som ringte etter hjelp. Jeg kan love deg at det ikke var lite i dette tilfellet. Er noen dager siden, fortsatt inne under vedtak om tvang. Men takk for at du svarer ❤️ Anonymkode: 8bbc5...92c Hva var grunnen til at du ringte ambulanse/politi? Anonymkode: 06c62...6d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå